X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההתנפלות האכזרית של עשרות חרדים על חייל חרדי בבית שמש היא איתות אזהרה חמור מאין כמותו. בציבור שלנו לא מוכנים להכיל בעלי דעות אחרות, והאלימות הפכה להיות הדרך היחידה להביע דעה ומחאה
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אין כאן עניין של ויכוח על שיטות או השקפות; יחזיק כל אחד באמונתו. השאלה היא ההתנהגות, מה מותר ומה אסור. למחות - אין בכך איסור; להתנפל - זה כבר סיפור אחר. היהדות החרדית מתמודדת עם מצב פנימי קשה, חרגנו מגבולות המותר והאסור, ואם נאפשר למצב הזה להימשך - ניאלץ להתמודד עם רצח השקפתי.
מי שחזה בהתנפלות בקריאות "נאצי" על החייל החרדי בבית שמש (16.4.15), לא יוכל שלא להגיע למסקנה כי זה מה שיקרה. אם ניתן לגיטימציה למה שהיה, השלב הבא יהיה צעד קדימה, ועד שיישפך דם ממש - ישתקו ולא יעשו דבר, כדרכם של חרדים שלא עושים דבר עד שקורה אסון.
המחזה בבית שמש מחייב הרבה חשבון נפש ועוד יותר דאגה עמוקה לעתידנו, מפני שזה עובר את כל גבולות המותר. להתנפל על אברך צעיר בגלל שהלך לצבא, ובכמות כזו של אנשים של 100 או 200 על אחד - זה לא רק חמור. יש בכך סאדיזם ואכזריות נוראה.
שבעים פנים לתורה
מותר לחלוק, מותר להאמין שאסור לאברך ללכת לצבא, אבל אסור בשום אופן לאפשר התנפלות ברחוב בצורה כפי שהייתה. אדם יוצא מביתו והולך לאוטובוס ומתנפלים עליו מאות בצורה ברוטלית ואכזרית, ירקו עליו בצורה מכוערת. גם אם ברוך השם הם לא העזו להרים עליו ידיים, דבר שהיה מרחק של שערה ממצב כזה, מה שקרה מספיק בשביל שנגיע למסקנה, כי משהו חמור מאוד עובר על החברה שלנו.
תאמרו בוודאי: מדובר בקנאים. אמת שבסיבוב הזה אלו היו קנאים, אבל נראה את אותם מחזות בהזדמנויות אחרות, כאשר בעלי השקפה זו מתנפלים על בעלי השקפה אחרת. במיוחד ברחוב הליטאי וגם החסידי, לא מאפשרים לך להאמין כפי שאתה מאמין, גם אם יש לך על מי לסמוך. ירצחו אותך רק מפני שאתה לא חושב כמוני. זו מחלת החרדים מקצה לקצה.
אין עוד מציאות כזו של אפשרות לחשוב אחרת ולהאמין, כי שבעים פנים לתורה, וכי מראש עם ישראל הוא בן 12 שבטים וכל שבט הייתה לו דרך אחרת בעבודת השם ובכל העניינים. בחנוכת המשכן 12 הנשיאים הקריבו את אותם קורבנות, אבל היו שונים זה מזה, ולכן חוזרים על כולם ולא מכלילים אותם יחד.
רבים ראו את המחזות הללו והגיבו כפי שהגיבו, אבל עד היום הזה לא נעשה דבר לעצור זאת. עתה, לאחר שזה צולם והופץ בצורה נרחבת, התקווה היא שיימצאו מי שיבינו, כי עליהם לעשות מיד לעצור את התופעה הזו. בראש ובראשונה חייבים למצות את הדין עם כל מי שהיה לו חלק בהתנפלות ההיא, ושיישבו בבית הסוהר והרבה שנים, ומה שיותר - יותר טוב, מפני שרק כך נציל חיים. אם חלילה נשתוק, בסיבוב הבא נראה מישהו עושה צעד נוסף ואז יהיה מאוחר מדי.
לשלוח לכלא
תפקיד הרבנים לעשות סוף לדרך הזו על-ידי הסברה מתאימה: מותר לחלוק זה על זה, אבל אסור להתנפל, אסור להפחיד ואסור לאיים, ומי שמרים יד על חייל - גם אם אינו חרדי או דתי - דינו כרשע המרים יד על חברו ועליו לשאת בכל העונשים.
נכון שכבר בעבר ראינו דברים כאלו, אבל היו כל מיני תירוצים על חדירה לאזור שלהם. אבל בעיר כמו בית שמש, שאינה של קהילה מסוימת ואין לאף אחד מונופול על המקום, להתנפל בצורה שכזו - מי שיעשה זאת, שיישב בבית הסוהר. אין לרחם עליו, מפני שכל המרחם על אכזרים, סופו שיתאכזר על רחמנים.
הפתרון הכי רצוי הוא לשוב הרבה אחורנית, לפחות ב-50 שנה, כשהתווכחנו על שיטות והשקפות. זה טוב ומועיל, זה משחרר את הדחפים והיצרים, וכל אחד ימשיך בשלו. במצב הנוכחי אנו מלבים אש פנימית וכשנפגשים - הרצח הפנימי מתפרץ, ואילולא מוראה של מלכות איש רעהו חיים בלעו.
לכן, אנא, תענישו את כל מי שהיה לו חלק במעשה הזה, על-מנת שתהיה זו אזהרה לעתיד, כי כל מי שיעז להרחיק עד כדי כך ישלם על כך. כאן המקום לציין, כי חסד גדול עשה עימנו הקב"ה, שיש היום מצלמות ותצלומי וידאו במחיר אפסי ואפשרי לכולם, כך אפשר בקלות לגלות מיהם עושי העוולה הללו ולהעמידם לדין.

תאריך:  19/04/2015   |   עודכן:  19/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפעם הבאה תהיה רצח
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
גפני ודרעי ישלחו בנינו לקרב?
רבקה שפק ליסק  |  19/04/15 09:43
 
- ציונים בלבד בממשלה?
אהוד פרלסמן  |  19/04/15 10:39
 
- אהוד, הכוונה לחרדים בלבד
רבקה שפק ליסק  |  19/04/15 13:23
 
- המאבק הדמוגרפי קריטי יותר
רונית לב  |  19/04/15 12:31
2
השמאל מפעיל ערבים לפגוע בנו
בתיה אבן  |  19/04/15 10:10
 
- כל עוד יש חילונים שמפרנסים
חברה  |  20/04/15 11:32
3
האלימות הזאת היא תוצאה של בטלה
חברה  |  20/04/15 10:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ההופעה של ענת וקסמן בתוכנית "פגוש את העיתונות" הייתה מבישה וההתנצלות שלה הייתה חלקית בלבד. התקשורת חייבת להמשיך במלאכתה ולחשוף את הגזענים במלוא כיעורם
יעקב שטרכר
לפעמים יש לאמץ פתרונות לא אידיאליים אך במינון הנכון ולתקופה מוגבלת
צ'לו רוזנברג
ישראל נמצאת בפני סכנה ממשית משום יחסה הבוטה והבלתי מוסבר הן כלפי ארה"ב והן מדינות אירופה    כל מי שמצוי בהלכי הרוח באירופה אינו יכול שלא להיות מודאג מנושא החרם העלול לנחות על ראשה של ישראל
יוני בן-מנחם
בכירים בחמאס טוענים כי היחסים בין התנועה למצרים משתפרים בגלל השינויים האזוריים האחרונים ובראשם המשבר בתימן    בתנועת חמאס מעריכים כי מצרים תשוב לתווך בינה לבין ישראל בשורה של נושאים
עמי דור-און
מה בדיוק מצפה גלעד שנעשה עם המידע הנורא הזה? שניכנס למקלטים עד יעבור זעם, אם יעבור? שנברח מן הארץ? שנצא למלחמת-מנע חדשה בלבנון כדי להעביר את רוע הגזירה? או אולי נמשיך לחיות את חיינו בהתעלמות מן המציאות ונמתין כעדר צאן מובל לטבח?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il