תקרה מעל נתיבי איילון ומעל התקרה פארק. זה מה שעיירית תל אביב לאחרונה מקדמת ואף שילמה סכום נאה למשרד האדריכלים פרחי צפריר שיתכננו את הפרויקט.
במשרד התחבורה גם פירסמו לאחרונה דוח על נתיבי איילון. באיילון צפון אובדים בממוצע כל חודש כשלושת אלפים שעות רכב עבור כל קילומטר. זהו הכביש העמוס ביותר הישראל. הבא בתור אחריו הוא כביש 5 לכיוון מערב בו אובדים כל חודש רק כשש מאות שעות רכב עבור כל קילומטר. כלומר נתיבי איילון הם מספר אחד בפקקים, אבל לא סתם מספר אחד. הם פי חמש מהמקום השני.
איך תקרה מעל נתיבי איילון תפתור את בעיית העומס? ובכן, אם מעל התקרה ייבנו עוד נתיבי נסיעה העומס ייפחת דרמטית. זה הפתרון שניתן בעיר קובה ביפן, בעיר שיקגו בארה"ב ובעוד מקומות רבים בעולם. אפילו האירנים בנו קומה שנייה של נתיבים מעל הכביש המהיר שחוצה את טהרן.
אבל עיריית תל אביב רוצה פארק מעל התקרה. פארק זה נחמד ויפה, אבל כדאי לעשות את הפארק במקום אחר. לתקוע את כל גוש-דן בפקקים כדי שבמרכזה יהיה פארק נאה ומטופח מזכיר את הרעיון של תעלת בלאומילך.