X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם יש לנו את הזכות לחטוא לזיכרון של אלו שכבר לא יחזרו? ויותר חשוב, האם יש לנו את הזכות למנוע ממשפחות השכול לחגוג את יום העצמאות? התשובה היא לא, ולכן הגיע הזמן לשנות את המצב הקיים כדי שמצד אחד משפחות השכול יוכלו לחגוג את יום העצמאות, ומצד שני שהגיבורים שלא חזרו יזכו ליום שבו נזכור אותם באמת
▪  ▪  ▪
יום הזיכרון. להפריד בין הימים [צילום: יונתן סינדל / פלאש 90]

עברה לה עוד שנה, שנה שבה המדינה שלנו גדלה והתפתחה, שנה שבה ידענו עצב ושמחה. שנה שלצערנו לא הייתה נטולת תקריות ביטחוניות, תקריות על הגבולות, פיגועים (זריקות אבנים ובקבוקי תבערה) ואף מבצע בעזה, תקריות שלצערנו גרמו לאבדות בנפש, תקריות שגרמו לעוד גיבורים שלא ישבו הביתה למשפחתם, לעוד משפחות שנכנסו למעגל השכול והכאב עם אובדן היקר להן מכל.
בזכות אותם גיבורים אנו נוכל לשבת מחר בערב ולחגוג את יום העצמאות, את אותו היום שבו המדינה שלנו משנה מספר, יום שבו המדינה נולדה מחדש, יום שבו אנו מציינים את החזרה הביתה, לארצנו מולדתנו, אנו חוגגים את העובדה שהצלחנו לחזור למרות כל הקשיים שהיו ועדיין קיימים, למרות אותן מלחמות, אותן תקריות ביטחוניות ואותם המבצעים שאויבנו כל הזמן מוציאים כנגדנו וזאת בניסיון להשמידנו.
אנחנו אומנם נחגוג, נרקוד ונשמח, נשתה ונאכל אך בניגוד אלינו גם השנה יהיו משפחות רבות שלא יחגגו כלל, משפחות שרוצות אבל פשוט לא יכולות. המשפחות הללו, הן משפחות השכול, המשפחות של אותם הגיבורים, משפחות שאיבדו את היקר להן מכל בכדי שהמדינה תוכל להמשיך ולהתקיים.
אותן המשפחות לא יכולות לחגוג את יום העצמאות בשל הסמיכות שלו ליום הזיכרון, יום שכל כולו נועד למען זיכרון יקיריהם שלא יחזרו עוד, יום שמעלה את כל הזיכרונות וכל הכאב מהקרובים ששעונם נעצר לעד.
הצורך בהפרדה בין יום העצמאות לבין יום הזיכרון
  • אם חושבים על זה לעומק, זה אבסורד, זה אבסורד שדווקא אלו ששילמו את המחיר היקר ביותר עבור המשך קיומה של המדינה, דווקא הם לא יוכלו לחגוג את יום העצמאות שהוא יום קום המדינה.
  • עוד אבסורד הנוצר מסמיכות הימים הוא שאלו אשר לא איבדו מישהו קרוב וכן חוגגים את יום העצמאות חוטאים ליום הזיכרון, חוטאים לזיכרון(לא בכוונה) של הגיבורים שבזכותם ניתנה האפשרות לחגוג את העצמאות. הסיבה לחטא היא פשוטה, בשל הסמיכות שבין יום הזיכרון לבין יום העצמאות, רבות מההכנות ליום העצמאות נעשות ביום הזיכרון- בין אם זה קניות ובין אם זה הזמנות חברים למנגל.
הפתרון
האם יש לנו את הזכות לחטוא לזיכרון של האלו שכבר לא יחזרו? ויותר חשוב, האם יש לנו את הזכות למנוע ממשפחות השכול לחגוג את יום העצמאות?
התשובה היא לא ולכן, הגיע הזמן לשנות את המצב הקיים בכדי שמצד אחד- משפחות השכול יוכלו לחגוג את יום העצמאות, ומצד שני - שהגיבורים שלא חזרו יזכו ליום שבו נזכור אותם באמת, יום שכל כולו יוקדש לזיכרון ולא שיוקדש גם לזיכרון וגם להכנות של היום שאחרי.
השינוי המוצא הוא פשוט, הוא גם כזה שלא יפגע בסמליות של "העצמאות בצל הזיכרון". למעשה מדובר בהפרדה של 24 שעות בין יום הזיכרון לבין יום העצמאות. הפרדה שמצד אחד תיתן למשפחות יום מנוחה שיאפשר להם להירגע מיום הזיכרון האינטנסיבי(ולמעשה יאפשר להם מעבר פחות חד מהעצב של יום הזיכרון לשמחה של יום הזיכרון). ומצד שני, תביא יום אחד שלם שנועד אך ורק למטרה אחת, זיכרון, זיכרון של כל אותם האנשים שנפלו בשביל שנוכל לחיות כאן- מחללי המחתרות ועד חללי הצבא והמשטרה.

הכותב הוא סטודנט באר שבעי, מתפקד "הבית היהודי" וחבר ב"איגוד העיתונאים הארצי בסקטור האקדמאי".
תאריך:  22/04/2015   |   עודכן:  29/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגיע הזמן להפריד
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מסכימה עם כל מילה. ל"ת
מיכל ג.  |  22/04/15 09:22
 
- ואני לא.
אהוד פרלסמן  |  22/04/15 15:20
 
- המצב היום עדיף?
ליאור ר  |  22/04/15 18:27
 
- היה צריך לחשוב על זה מלכתחילה.
אהוד פרלסמן  |  23/04/15 09:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
עידן יוסף
לראשונה: התחבורה הציבורית ביום העצמאות תפעל במתכונת חלקית מורחבת    הנפגעים העיקריים - ערבים וישובים קטנים    המרוויחים העיקריים - חרדים
איציק וולף
ביום הזיכרון שנכנס כעת נצטרף כולנו אל המשפחות. נזכור את הפער שהשאירו החללים בלכתם ונבכה עליהם. כאבנו לעולם לא יהיה עמוק כשל המשפחות עצמן, אך אולי כאן גם יתרון הזיכרון הציבורי על הזיכרון הפרטי הדואב
אליקים העצני
לקח פשוט: כדי לשרוד לא די להיות צודקים, חייבים להיות גם חזקים. בשפה עממית - כששואלים היום, למה פלוני עשה מעשה שלא ייעשה, עונים - 'כי הוא יכול!' הגרמנים עשו ביהודים חסרי המגן את מה שעשו, מפני שיכלו
יוסי הטוני
סיפורו של סטארט-אפיסט שנולד לפני 155 שנים, שהיה לו רעיון מהפכני, ולמרבה ההפתעה הצליח להתחיל במימושו    אלא שאת פירות האקזיט הוא לא זכה לראות - כי הוא מת צעיר
מירב ארד
האוכלוסייה היהודית מונה כ-6.251 מיליון תושבים, האוכלוסייה הערבית כ-1.730 מיליון תושבים    מאז יום עצמאות שעבר נולדו בישראל 176 אלף תינוקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il