X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בני משפחה ליד החלון, רואים את בשורתם מגיעה, עוצרת ועולה במדרגות; הנה עוד כמה פסיעות והם יהפכו לבית שנשען על זיכרונות ולא על העתיד לתקופה ארוכה מאוד מה יבוא קודם? הודעת הווטסאפ המתפרצת אל החיים ללא התראה או החיבוק של מי שהיו עד עכשיו המפקדים של הילדים? רון קסלר מבקש משולחי השמועות לתת מקום של כבוד לכללים הבסיסיים
▪  ▪  ▪
המסרים שאנחנו שולחים הם מיידייים, אך משנים סדרי עולם. ווטסאפ [צילום: AP]
התקדמות הכלים של העברת המידע בדור שלנו היא עצומה ויש בה דברים טובים, אבל אל מול אלה ניצב האתגר הלא פשוט של סינון וחסימת ערוצי המידע, שיכולים לגרום למי שעולמם עומד להתהפך עליהם בעוד מספר נשימות צער רב. זה כמעט מתבקש.

   רשימות קודמות
  הסטארט-אפיסט הציוני הראשון
  הדרך לנהוג בטוח
  המהפכה השקטה של מיקרוסופט
  גם האח הגדול צריך גבולות
  פוליטיקה עברית עמוק לווריד

116 נופלים נוספו השנה למספר הכולל של חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. ב-116 בתים נשמע הצלצול האימתני בדלת, חנתה המכונית ויצאו ממנה הקצינים והקצינות. מנגד עמדו בני משפחה ליד החלון וראו את בשורתם מגיעה, עוצרת ועולה במדרגות. עוד כמה פסיעות והם יהפכו לבית שנשען על זיכרונות ולא על העתיד לתקופה ארוכה מאוד.
בשנה האחרונה, בעיקר במהלך מבצע צוק איתן, נתקלו המבשרים לבושי המדים במתחרה שעומד להשיגם בדרך לפעירת הקרע בלב המשפחה. אני מתכוון לשמועות, להודעות הווטסאפ (WhatsApp) ששולחים יודעי דבר על אסון שכבר אירע ומפרים את אחד היסודות הכי חשובים שיש בניהול תקריות אש על-ידי צה"ל מול המשפחות שעדיין לא יודעות שהן שכולות.
לפני מספר חודשים הורשעו שני חיילי צה"ל שהיו בין אלה שהיו מעורבים בפרשת הפצה בווטסאפ של שמות ההרוגים ושמות של הרוגים לכאורה במהלך צוק איתן בטרם פורסמו רשמית.
אחד מאותם חיילים משרת ברבנות הצבאית והשני באגף כוח אדם. חיילים רבים ואזרח נוסף נחקרו בפרשה. חלק ממשפחות החללים התוודעו לנפילת בנם דרך ההודעות הללו, וחיילים נוספים ששמותיהם פורסמו כלל לא נהרגו. במקרה אחר הודלף לווטסאפ שצה"ל עומד לצאת במבצע בעזה בשם צוק איתן - ואמנם, המבצע החל כמה שעות לאחר מכן.
התקדמות הכלים של העברת המידע בדור שלנו היא עצומה ויש בה דברים טובים, אבל אל מול אלה ניצב האתגר הלא פשוט של סינון וחסימת ערוצי המידע, שיכולים לגרום למי שעולמם עומד להתהפך עליהם בעוד מספר נשימות צער רב. זה כמעט מתבקש.
ביום הזיכרון הזה חשוב שנזכור לא רק את הרכב הדוהר להודיע למשפחה שנפגעה אלא גם את כפתור ה-"שלח" שמעביר בקלילות כזו טקסט שעומד להפיל עולמות פיזיים ונפשיים. המסרים שאנחנו שולחים הם מיידיים, אבל הטלטלה שהם מבשרים משנה סדרי עולם.
והנה מצאנו מקום אחד שבו הקידמה חייבת לפנות מקום לשיטות הישנות, אולי אפילו דרך טכנולוגיות שמאפשרות חסימה ומיסוך של בתי המשפחות כדי שישמעו את הבשורה בצורה שהם ראויים לה, שהרי ממילא דבר לא יהיה זהה לרגע הזה.

פורסם במקור: אנשים ומחשבים (21.4.15)
תאריך:  22/04/2015   |   עודכן:  22/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
אריה אבנרי
למרבה ההפתעה הלא נעימה והתמיהה הרבה לא מצאו לנכון מארגני טקסי ערב יום העצמאות לקבוע משואה לנאבקים למען מנהל תקין וטוהר המידות ומקדישים את מירב זמנם לביעור השחיתות הציבורית המפלצתית
ציפי לידר
מתים לא רק באוהלה של תורה: בניגוד למיתוס היהדות החרדית איבדה לא מעט חללים במערכות ישראל    חרדים לזיכרון: בין זיכרון לעצמאות בציבור החרדי
יצחק מאיר
לשמם של אבי ואמי ואחי נוחם עדן ולשמם של כל מי שהיום הזה שלהם
רבקה שפק ליסק
פגיעה באזרחים ורצח שבויים, 1947/8    מיד עם קבלת ההחלטה באו"ם החלו ערביי הארץ בסיוע כנופיות שהגיעו ממדינות ערב בהתנכלויות ליישוב היהודי על-מנת לחסלו
אורנה רב-הון
זמן רב לא יכולתי לשכוח אותו, והנה, אפילו עכשיו, אחרי כל כך הרבה שנים, כשנשמעת הצפירה, אני עדיין רואה אותו בעיני רוחי - והוא נשאר כל הזמן צעיר כל כך, רענן כל כך, יפה כל כך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il