X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לא רק היחסים הטובים של רוסיה ושל ארגנטינה עם אירן מקרבים בין ולדימיר פוטין וקריסטינה קירשנר. על השניים גם להתמודד, כל אחד בנפרד ושניהם יחד, עם הצעדים שנוקטות נגד ארצותיהם מדינות המערב וארה"ב
▪  ▪  ▪
נשיאת ארגנטינה משעבדת את כלכלת ארצה למדינות זרות לשנים רבות [צילום: AP]

נשיאת ארגנטינה קריסטינה קירשנר עברה שבוע סוער ושמח. רשויות המשפט ה"אוביקטיביות" בארצה פרסמו החלטה מנומקת שלפי 14 סעיפיה, יש לבטל לאלתר את כל החשדות נגד הנשיאה ונגד שר החוץ שלה היהודי הקטור טימרמן, על קשריהם המפוקפקים עם המשטר באירן. ההחלטה מבטלת את החקירות של התובע המנוח אלברטו ניסמן, שפעל שנים רבות בראש צוות של 50 חוקרים שבדקו גם את חלקם של שלטונות ארגנטינה בפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס אמי"ה. בפיגוע שהתרחש ב-1994 נרצחו 85 ונפצעו למעלה מ-300 בני אדם.
גופתו של ניסמן ועליה סימני ירי נמצאה בדירתו לפני כ-3 חודשים, יום לפני שהיה אמור להופיע בפני הקונגרס ולמסור את תלונתו נגד קירשנר וטימרמן. יש להניח כי לאחר זיכויים של השניים, תפורסם גם מסקנה סתמית כלשהי בעניין מותו/רציחתו/התאבדותו של ניסמן, ובימים הקרובים ייסגר התיק לתמיד.
סיבה נוספת לשמחתה של קירשנר היא תשומת הלב והיחס שלהם היא זוכה מצידו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. נשיא רוסיה התפנה למפגש עמה ועם משלחת שרים כלכליים מארגנטינה, כדי לערוך טקס חתימה על 12 הסכמים לשיתוף פעולה בין שתי המדינות בתחומי הסחר, האנרגיה, החקלאות, התיירות וחילופי התרבות, בתקווה שבמוסקבה יתנהלו העניינים בקצב הטנגו.
קירשנר התפרסמה לאורך שנות כהונותה, כנשיאה שהצהרות על השקעות זרות בארגנטינה במיזמים רבי היקף המשעבדים את כלכלת מדינתה לשנים ארוכות חביבות עליה. אין זה חשוב לה מהו היקף המיזמים, חיוניותם וכדאיותם, וגם לא אם הם נבדקו כיאות על-ידי מומחים. פוטין מצידו מתאמץ בימים אלה לשקם את כלכלת רוסיה ויוזם תוכניות שיביאו להוצאתה מהמיתון העמוק שבו היא נתונה. הוא גם מצפה להתאוששות מתוצאות הסנקציות שהטילו ארצות-הברית ומדינות אירופה על רוסיה בשל האירועים באוקראינה שגרמו עד כה למותם של למעלה מ-6000 בני אדם.
בוועידת הפסגה האחרונה של ארגון מדינות אמריקה, השמיעה קירשנר - בהופעתה האחרונה בפורום זה לפני סיום כהונתה האחרונה בנובמבר הקרוב - נאום חוצב להבות נגד ברק אובמה, שבו הביעה את כעסה על כך שממשלת ארה"ב לא נחלצה לעזרה נוכח התביעות הכספיות שהתבררו בבתי משפט שונים בארה"ב נגד ארגנטינה בשל אי-פדיון אגרות החוב הממשלתיות שלה.
קריסטינה מתגרה בבריטניה
מכאן, שלא רק יחסיהן הטובים של רוסיה ושל ארגנטינה עם אירן מקרבים בין פוטין וקירשנר, אלא שעל השניים להתמודד, כל אחד בנפרד ושניהם יחד, עם הצעדים שנוקטות נגד ארצותיהם מדינות המערב וארה"ב, ומכאן נובעת אפוא חגיגת ההסכמים.
ההסכמים העיקריים שנחתמו השבוע במוסקבה נוגעים גם לתחום האנרגיה והנפט. חברת "רוסאטום" תקים תחנת כוח חמישית בארגנטינה המוּנעת באנרגיה אטומית, בהשקעה של בנק רוסי בסך 2.3 מיליארד דולר. לצורך המיזם יגויסו גם משקיעים ממדינות המערב. כמו-כן רוסיה תבנה סכר ענקי בדרומה של ארגנטינה שינוצל בעתיד לייצור אנרגיה לתעשיה.
מניות חברת-הנפט הלאומית של ארגנטינה שפעלה בשיתוף חברת "רפסול" מספרד הולאמה זה מכבר. אחרי דיונים ממושכים, שילמה ממשלת ארגנטינה לחברה פיצויים מוגדלים, ומניותיה הושארו בידי הממשלה. חרף ירידת המחירים במשק האנרגיה העולמי, החברה הלאומית הארגנטינית מציגה נתונים חיוביים בכל הקשור לייצור ולרווח. לצורך הפקה, היא יצרה שותפויות להפקה של נפט וגז עם חברות אמריקניות, חברה מאלזית וחברה סינית. ההסכמים לחיפושי נפט וגז בארגנטינה שנחתמו ברוסיה מתייחסים לחיפושי נפט וגז ומיפוי השטחים העצומים של החברה הארגנטינית להפקה עתידית, תוך שיתוף פעולה עם חברת "גסטרום" הרוסית.
במסגרת ההסכמים בתחום הצבאי, ארגנטינה תרכוש מרוסיה 4 אוניות גרר מיוחדות שישרתו את צבא ארגנטינה באזור הקוטב הדרומי בהשקעה של 8 מיליון דולר, וכן מסוקים מתוצרת רוסיה. כיום, טסים במרחב שבין מקסיקו לארגנטינה 500 הליקופטרים מתוצרת רוסית. רוסיה רואה באמריקה הלטינית שוק מתפתח לשיווק מוצרי התעשיות הצבאיות שלה. כך, ונצואלה, פרו וניקרגואה רוכשות ספינות טילים וטילי קרקע-אוויר, ובאזורי תעשיה מחוץ לקראקס בירת ונצואלה מיוצרים רובי סער מסוג קלצ'ניקוב. רוסיה מעוניינת בהגברת נוכחותה הצבאית באמריקה הלטינית. במסגרת מאמצים אלה הודיע פוטין כי רוסיה שוקלת בחיוב הקמת בסיס תחזוקה לכלי טיס.
לארגנטינה אין האמצעים לרכישות נשק, אבל היא דנה עם הרוסים השבוע באפשרות להשכרת מפציצים רוסיים מסוג "סוחוי 24" לעריכת פטרולים סמוך לאיי פוקלנד. שר החוץ הבריטי פיליפ האמונד הודיע לפני נסיעתה של נשיאת ארגנטינה לרוסיה, כי בריטניה מוטרדת מתנועותיו של צבא ארגנטינה באזור שבו מבוצעים חיפושי נפט וגז בקרבת איי פוקלנד. בינתיים החיפושים נפסקו בשל ירידת מחירי הנפט בשוק העולמי.
בשנתיים האחרונות חתמו ביניהן רוסיה וסין על 107 הסכמים לשיתוף פעולה, שמתוכם בוצעו 55 הסכמים. 21 מהסכמים אלה עוסקים בהקמת מיזמי בנייה לטווח הארוך ו-31 מהם נמצאים כעת בשלבי ביצוע. עתה הצטרפה נשיאת ארגנטינה קירשנר לחגיגת ההסכמים וחתמה לפני מספר חודשים על שורת הבנות עם סין המתחרה עם רוסיה וארה"ב בהשקעות באמריקה הלטינית. בעוד שרוסיה מעוניינת ביצירת עובדות בתחום הצבאי, מבקשת סין להשקיע כספים דווקא במיזמים אזרחיים.
לפי שעה ידה של ארה"ב על התחתונה. מעניין לציין שבין ארה"ב לארגנטינה יש הסכמים לשיתוף פעולה בחקר החלל, אבל כנראה מדובר בעסקי אוויר, כשהחלטותיו של אובמה ביחס לאמריקה הלטינית מרחיקות את הוצאתם לפועל. ב-50 השנה האחרונות חתמה ארגנטינה עם ארה"ב 50 הסכמים שהסתכמו בשיגור 4 לווינים על-ידי נסא"א - סוכנות החלל האמריקנית.

תאריך:  24/04/2015   |   עודכן:  26/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארגנטינה ורוסיה - חגיגה של הסכמים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פריד (פריצי)
משוד קרקעות להרס עתיקות. מעשי המדינה ותפארתה
ציפי לידר
אפקט הפרפר: מה נלמד מהפֶּרד שטייל בתוך...הדלעת? ומהן ההשלכות על פרשתנו?    ארץ בריאה בגוף בריא - המתכוֹן לחיים מאושרים    על כל אלה ועוד במאמר שלפנינו
נסים ישעיהו
חז"ל המשילו את עם ישראל לגוף אחד; והרי מי שתוך כדי הכנת סלט פגעה הסכין שאחז בימינו באצבע יד שמאלו, האם יעלה על הדעת שיד שמאל תחטוף את הסכין ותנקום ביד ימין? זה לא יקרה כי בכל מקרה את הכאב מרגיש הראש
איתמר לוין
לא תמיד אנחנו מדברים על העניינים העיקריים, ולא תמיד הנקודות הטפלות הן באמת חסרות חשיבות. הנה כמה דוגמאות מן הימים האחרונים
עמית גל
שני יזמים שגייסו רבבות שקלים במימון המונים באינטרנט מספרים על העבודה הקשה והמתגלמת - לא רק בצד הכספי, אלא גם ובעיקר בצד הרגשי ובתמיכה המפתיעה שקיבלו מאנשים שמעולם לא פגשו
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
ערוץ העריצות במזרח התיכון  /  מנשה שאול
האם היה לדור תש"ח גיבור ספרותי?   /  יוסף אורן
"האליטה התבונית" נגד "הצ'חצ'חים"   /  אלון דהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il