X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קיים פער גדול בין מדינת תל אביב שמשתקפת בתקשורת, לבין מדינת פריפריה שנגלית במציאות התקשורת עוסקת בביקורת לא מאוזנת ובכך היא משרתת את הציבור עם זאת התקשורת יוצרת אווירה לא הוגנת של דכדוך ושל חידלון ובכך היא רחוקה מהמציאות החיים בבאר שבע טובים
▪  ▪  ▪
באר שבע עיר הנגב [צילום: איתמר לוין]

נכון הרבה דברים מחייבים שינוי, תיקון, שיפוץ, ובכל זאת קיים פער גדול בין מדינת תל אביב שמשתקפת בתקשורת, לבין מדינת באר שבע ופריפריה שבמציאות. כדי לתאר את המצב בבאר שבע עם כניסתה לשנת 67 לקיומה, נחוצות לנו כמה מילים לועזיות: דיכוטומיה, סכיזופרניה ופרנויה. אני פריקית של תקשורת, קוראת עיתונים, מכורה לאתרי חדשות באינטרנט, רואה טלוויזיה ומבינה שהכול קורס וכ"כ שונה ולא מפותח בפריפריה ובבאר-שבע, מבינה שמדינת תל אביב מסתיימת בכניסה לקסטינה בית ג'וליס של פעם. מבינה שאולי באר שבע הוא כישלונו של החזון הציוני. נדמה כי הכל חלוד כאן. החינוך על הפנים, הבריאות בגסיסה. הניקיון לא עובר את מבחן משרד התברואה, תעסוקה באבטלה מתמדת. ואז אני יוצאת לרחוב ופוגשת אנשים שלבושים טוב, ילדים מדברים באייפונים משודרגים, בתים בשיפוץ, מלא בניינים חדשים נבנים, מכוניות חדשות, סופרים מפוצצים, בחגים חצי מהאוכלוסייה משחקת בגני השעשועים החדשים, בתי קפה מלאים, מועדוני לילה תוססים, האמנות פורחת, התרבות בצמיחה מתמדת, ילדים רוכבים בשבילי אופניים, מדרחוב בימי שישי ושלישי, יש בבאר שבע חיים טובים!
כן, אני מדברת על באר שבע, ולא רואה את האבטלה מסביב במקצועות יותר איכותיים, פליטי שואה ללא תרופות, שזה קשור להחלטות ארציות, עזובה במגזר הערבי והביורוקרטיה חוגגת. אני רואה את כל זה וכל זה נכון וקצת עצוב. הדברים מחייבים המשך שינוי ושיפוץ מתמיד. כי יש בבאר שבע חיים טובים.
קיים פער גדול בין מדינת תל אביב שמשתקפת בתקשורת, לבין מדינת פריפריה שנגלית במציאות. התקשורת עוסקת בביקורת לא מאוזנת ובכך היא משרתת את הציבור. עם זאת התקשורת יוצרת אווירה לא וגנת של דכדוך ושל חידלון, ובכך היא רחוקה מהמציאות., החיים בבאר שבע טובים.
עיר סקסית
גם אם עוטף באר שבע במקומות מסוימים סובלים מחולאים מגוונים במידה זו או אחרת הרי שהעובדות מדברות בעד עצמם. טיב החיים בעיר באר שבע משתפר משנה לשנה, רמת החיים עולה ובחשבון לאחור, העיר באר שבע של היום עולה על הציפיות של מנהיגיה לדורותיהם.
נכון שאין כיום אידיאלים כמו שהיו פעם, ואין אידיאליזציה, ואין אולי אידיאולוגיה, אבל מסתבר שהשתדרגנו והרבה. משרדי ממשלה הגיעו דרומה, אוניברסיטה התפתחה בקצב מטורף, חזיתית העיר ירוקה, כבישים נוספים נבנו ועוד הרבה דברים טובים. אבל להציג את הפריפריה כהמון מוסר, זו לא רק הגזמה ולא רק השמצה, זה שקר גס. כי בבאר שבע יש חיים טובים.
אינני אומרת כמו שטען הפילוסוף גוטפריד לייבניץ, שעולמנו הוא "הטוב בין כל העולמות האפשריים" אבל אני כופרת בכך שבגלל מספר כתבים או מחזיקי עטים באר שבע עיר לא מפותחת ועדין כל הבאר שבעים משוועים לעבור לתל אביב. התקשורת צודקת שהיא חושפת פגמים, אבל היא חוטאת כאשר היא יורה בכל דבר יפה שקורה כאן בעיר באר שבע!
אני אוהבת את האבק שנכנס לכל חור ופינה. יש פה יותר אבק ממים. אני אוהבת את השקיעות שברקע עצי הדקל מתכסים בזהב של שמש, אני אוהבת את סופות החול שמכסות לי את הריסים, אני אוהבת כל אבן חיה ופרח שנמצאים בעיר הזאת, אני פוחדת תמיד שמחר יודיעו שנגמר לי הנגב, אני אוהבת את הנוף הבתולי שכל צייר יכול לצייר. הרבה דברים עבורי הם באר שבע לאורך שנות חיי בעיר: בית, קופסא של מחשבות, מרחב חיים, ידו של זמן. אף אחד מהם לא היה שיממון או עזובה עבורי. הדימוי הזה של חיי פריפריה משעממים הוטמע בנו ונראה לי שהשתחררתי ממנו. יש משהו סקסי באבק, בשממה, בפריפריה, בסוף העולם שמאלה כאן בעיר המיוחדת באר שבע.

תאריך:  27/04/2015   |   עודכן:  27/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בבאר שבע החיים טובים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לקקנית
בורק  |  27/04/15 15:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבנר גולוב
במקום לחסום את כל הדרכים לפצצה אירנית, ההסכם ישמש למעשה צעד ראשון באסטרטגיה רחבה יותר וארוכת שנים, שמטרתה תהיה להרתיע את אירן מהפרת ההסכם באמצעות יכולות לזהות ולעצור הפרה אירנית. לכן, יש לראות בפרסום ההבנות שגובשו ובהודעה על המשך המו"מ הזדמנות לשנות את הדינאמיקה במו"מ עצמו ולשפר את העמדה האמריקנית מול אירן
רבקה שפק ליסק
מאמר שני בסדרה על מה באמת קרה במלחמת העצמאות: המלחמה על התחבורה לירושלים בקטע בית דג'ן רמלה ולדרום
מרדכי צבי
מה עושה איש "אקדמיה" עם תואר שלישי שאומר כדברי דור הפלגה בתקופה שאחרי המבול, "הבה נעשה לנו שם פן נפוץ על פני כל הארץ" ורוצה תשומת לב על-מנת שיצא ריחו למרחוק?
הרב אליהו קאופמן
האנשים האלה מ"מאה שערים" אומנם חושבים אחרת ורוצים לחיות כמו שחיו אבותיהם בארץ הקודש לפני שהרצל ידע שהוא יהודי. המלחמה שלהם עלולה להיות קשה יותר גם מהציבור הערבי, ולנגד עיניהם עומדים מתתיהו, חמשת בניו והצאר הרוסי אלכסנדר
איתמר לוין
קלושים עד מאוד הסיכויים שבית המשפט העליון יעניק רשות ערעור בגלגול שלישי    שימו לב לדבריהם הקשים של השופטים על לחיאני ולדבריהם הנחרצים על עבירת הפרת האמונים    מדוע השחיתות בשלטון המקומי נמשכת ולמה לשמעון גפסו יש סיבה לדאגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il