X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אם ש"ס תקבל את משרד הפנים, אזי כל תחלואי העבר החשוכים יחזרו, ובגדול. אל לנו להותיר את ראש הממשלה לבדו במאבק במושחתים. הציבור חייב להתעשת ולהגיב למצבים כאלה, בהם המוסר היהודי הנעלה נרמס, ואנו - אי-אנו באים?
▪  ▪  ▪
אריה דרעי. הטלת קלון עלינו [צילום: פלאש 90]

בנימין זאב הרצל חזה בדמיונו מדינה עברית מודרנית, מתוקנת, עם זכויות לכל אזרחיה. מיטב המוחות היהודיים אכן תרמו ותורמים לעולם מחידושי המדע, הטכנולוגיה, ההייטק, והרפואה. מספר זוכי פרס הנובל מקרב אזרחי ישראל גדול יחסית למספרו בין כל הזוכים. מדעני המכון הביולוגי המציאו מיני זנים בחקלאות שלא היו קיימים. כל צפון סיני, לדוגמה, הפכה ירוקה הודות להמצאת הטפטפות הישראלית. המחול הישראלי מבוקש ונחשב בעולם בשל סגנונו הייחודי, מחזותיו של יהושוע סובול עולים בכל העולם יותר מאשר בישראל.
מאזרחים סוג ב׳ המנועים מללמוד באוניברסיטאות בשל ה"נומרוס קלאוזוס", ומורשים לעסוק רק בתגרנות או בהלוואות כספים, ראה הרצל בדימיונו מדינה בה כל יהודי יהיה חופשי לעסוק בכל מקצוע, להיות עצמאי ולא תלוי בחסדי גבירים. חוקי הגיור הדרקונים הנהוגים כאן כיום בידי קבוצת החרדים הקיצונים, הנשמרים חס וחלילה מהתרת קיום חוקי של זרמים שונים ביהדות- אלה התחלת החזרה לימי הביניים.
אל לו לנפתלי בנט לסלוד ממשרת שר החינוך. אם יוטל עליו. כדאי שייזכר בתרומתו של זבולון המר בתחום זה, שבזכותו למדו אלפי ילדים וילדות את קורס בני/בנות מצווה, וספגו מהמסורת היהודית ועיקריה.
אך בה בעת, והיה אם עבריין מורשע שידועה נטיתו לכופף את החוק, ושישב כבר שנים בבית סוהר בגלל חטאיו - יתמנה לשר הדתות - יהיה בזה משום הטלת קלון עלינו. לא ייתכן, שקבוצת מיעוט קיצוני, הנוהג מנהג אפרטהייד בילדות ממוצא מזרחי, מדיר נשים מתפילה ליד הכותל המערבי, כאילו היה בית כנסת במזרח אירופה; כופה על נשים לשבת בסוף האוטובוס בעוד הגברים יושבים בתחילתו; סופח לעצמו מנהגי גלות לא רלוונטים להיום ולמקום, של לבוש שחורים, מגבעות מפרוות צובל ושאר סממנים שהיו חשובים בגולה ובאקלים קר ששרר שם, בעיקר כדי להיתבדל מהגויים, אך וודאי מגוחכים כיום. גאן רהו במדינה יהודית, וכל הסממנים הללו- מיותרים, מגוחכים ועבר זמנם.
המשפט ״היה אדם בצאתך ויהודי באוהלך״ הפך לסמל תנועת ההשכלה ביהדות. כל התחפושות שממשיכות להיות בארצנו המידברית כחלק מהווי החרדים - חסרות בסיס כאן. עלינו לשנות את הנוהג שעל אנשי העמל מוטלת החובה לפרנס את הפרזיטים חסרי ההשכלה והמקצוע, שיודעים רק להתנדנד ביושבם על פרקי המישנה, אך אין להם שמץ של מושג איך לפרנס את בני משפחתם. הם חיים על חשבון עבודת נשותיהן, ועל תמיכת הממשלה. דהינו, עלינו, העמלים.
טעות חמורה היא שלא השכלנו לבחור שתי מפלגות גדולות, שמפעם לפעם תתחלפנה בשלטון, אך ללא הצורך בהישענות על רסיסי מפלגות. כי אלו הן הסחטניות הגדולות, ובעטיין רוה״מ, מי שלא יהיה, תמיד יזדקק להן על-מנת להתקין ממשלה, זאת- במחיר גבוה ונמהר שאנו משלמים ונשלם אותו.
אם ש"ס תקבל את משרד הפנים, אזי כל תחלואי העבר החשוכים יחזרו, ובגדול. אל לנו להותיר את ראש הממשלה לבדו במאבק במושחתים. הציבור חייב להתעשת ולהגיב למצבים כאלה, בהם המוסר היהודי הנעלה נרמס, ואנו - אי-אנו באים?

תאריך:  27/04/2015   |   עודכן:  27/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ימי הביניים מתקרבים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
תגידי עליס-
את בסדר ?  |  27/04/15 12:27
 
- מי שמך למנתח מוחות?
Alice  |  27/04/15 14:26
2
אל דאגה
אהרון שחר  |  27/04/15 15:58
3
עתירה
מנהלית  |  28/04/15 09:29
4
לא בטוח שיוכל לכהן אף יום
צורי  |  28/04/15 15:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
רוני מזרחי
על-מנת שמשהו ישתנה כאן באמת, הממשלה הבאה ובייחוד שר האוצר הבא, חייבים להקצות מדי שנה קרקעות למינימום 50,000 יחידות דיור חדשות, שכן רק הגדלת היצע הקרקעות יכולה להביא לירידת מחירי הדיור
עידן יוסף
נתניהו צפוי להודיע אם הבית היהודי תקבל את תיק החינוך    תיק זה ישמש בידה למניעת מגמות פוגעניות מצד משרד דתות בראשות ש"ס    ארדן נאבק לקבל תיק בכיר    אפשרות למינוי שטייניץ לשר המשפטים
יוני בן-מנחם
נפתלי בנט נאלץ לוותר על רוב דרישותיו במשא-ומתן הקואליציוני בגלל חולשתו הפוליטית. מפלגת הבית היהודי תאלץ להסתפק בתיקים פחות חשובים - דבר שישליך על מערכת הבחירות הבאה
עו"ד חיים שטנגר
נתניהו לא רק שהוא לא סופר את בנטשקד ושקדבנט ממילימטר, הוא אפילו לא מדבר ועוסק בפומבי בקשר לתיקי שרים שהוא משאיר להם בצד. עכשיו מדברים שתיק החינוך שהם דחו קודם בשאט נפש ועכשיו הם מוכנים להתפשר עליו, ילך למחוזות של גלעד ארדן וגם/או למחוזות של יובל שטייניץ
גיא דויטש
החוקים שהליכוד מאותת על רצונו להעביר - שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים והוספת "פסקת ההתגברות" - עלולים לאפשר לממשלה לפגוע בזכויות יסוד של המיעוט. האם משה כחלון יעמוד בהתנגדותו לחוקים אלו ובכך ימנע פגיעה קשה בדמוקרטיה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il