X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משה כחלון יכול להפוך לגואל הלאומי אם יתעלה לדרגה של מנהיג. אם הוא באמת בעל יושרה, הדרך היחידה לצאת מן המשבר היא בחירות חדשות
▪  ▪  ▪
יעשה היסטוריה? כחלון [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

ליברמן זרק רימון בתוך הנגמ"ש של קואליציית הליכוד לקראת כינונה של עוד ממשלה רעה לישראל. היה זה מעשה ראוי לכל שבח מצדו של ליברמן. מעתה גורל ממשלת ישראל נמצא בידי כחלון. אין לצפות מחברי הליכוד לשום התנהלות מעשה אצילי של הודאה במכירת החיסול של ישראל על-ידי נתניהו ובלבד שיהיה ראש ממשלה. זו כל מהות קיומו של נתניהו וכל האמצעים כשרים. לליברמן נותר מספיק יושר אינטלקטואלי כדי לבוא ולומר עד כאן.
מי שחייב להוכיח את מלוא יושרו הוא כחלון. זהו האיש שעלול/עשוי להמליך על ישראל, פעם נוספת, ראש ממשלה המבקש לשרוד וליהנות ממנעמי השלטון. כחלון יכול להפוך לגואל הלאומי אם יתעלה לדרגה של מנהיג. שנוא נפשו של כחלון, נתניהו, האיש שבגללו עזב את הליכוד והקים מפלגה, האיש שעליו דיבר כבלתי אמין, אין זכאי לקבל את חסותו של כחלון בהכתרתו שוב כראש ממשלה.
כחלון יודע היטב מדוע כלכלת ישראל אינה שוויונית, מדוע מחירי הדיור עלו בצורה מטורפת, ויוקר המחיה מפיל קורבנות. זו הכלכלה הקפיטליסטית שנתניהו הוביל במשך שנים רבות. האם בוחריו של כחלון מייחלים לעתיד דומה? ספק. מי שמשלה את עצמו שכחלון יעשה כל מה שיעלה על דעתו ללא גיבוי מלא של ראש ממשלה, הרי הוא טועה טעות מרה. כחלון יודע היטב שהרפורמה שהוביל בסלולר לא הייתה עוברת ללא תמיכתו של נתניהו. הרפורמות שכחלון מתעתד לבצע הן מסובכות עשרות מונים מזו שביצע בסלולר. יום יבוא וייווכח כחלון שלהיות שר אוצר ללא תמיכה מוחלטת של ראש הממשלה כמוה כתשלום פוליטי כבד מאוד.
בעבור בצע שלטוני
כינונה של הממשלה מתאפשר בזכות מכירה מוחלטת של נכסי המדינה בעבור בצע שלטון. ההסכמים הקואליציוניים עם יהדות התורה וש"ס הם הוכחה חיה לתאבון הפוליטי של נתניהו. מעולם לא העלו על דעתם אנשי ש"ס או יהדות התורה שיזכו לראות הישגים מן הסוג שנתניהו העניק להם. אין לכעוס על החרדים כלל. ההפך הוא הנכון. הם מוכיחים שעבור הציבור שלהם הם מוכנים לעשות הכל. ואם נתניהו נותן להם, מדוע לא ייקחו?
מעבר לתקציבי עתק, נתניהו מכר את נשמתו גם בנושא השוויון בנטל שממילא לא היה מתקיים לעולם. הח"מ כתב לא אחת שנושא השוויון בנטל הוא זריית חול בעיני הציבור. האם שר האוצר המיועד, כחלון, מוכן לחיות עם מנעמי שלטון בסכומים של מיליארדים רבים? האם המיסים שיוטלו על הציבור כולו בגלל גחמותיו של נתניהו הם לרוחו של כחלון? אם הוא מוכן לשמש כשר האוצר בממשלתו של נתניהו, סימן שכחלון מעניק תעודת כשרות למכירתם של נכסי המדינה.
שקד שרת המשפטים?!
ליברמן הניח מוקש נעל לממשלת נתניהו. זהו סגנונו של ליברמן ואין להתפלא על כך. מהן הסיבות המניעות את ראש ישראל ביתנו, אין לדעת בוודאות. סביר להניח שהן רבות, ולא רק אידיאולוגיות. בוודאות ניתן לקבוע שנפשו של ליברמן נקעה מנתניהו. מי שראה את מסיבת העיתונאים בה הודיע ליברמן על התפטרותו מן הממשלה הנוכחית ואי-כניסה לממשלה חדשה לא יכול היה להישאר אדיש נוכח התיעוב מנתניהו. ליברמן הניח את התשתית המעשית לעזיבתו של כחלון את ממשלת נתניהו. אם עד עתה קשה היה לכחלון להסביר איך הוא חובר בקלות כה גדולה למי שבגללו הוא עזב את הליכוד, לאחר התפטרות ליברמן יש לכחלון סיבה ממש מצוינת לברוח מן ההסכם הרע עם הליכוד ולשנות את פני ההיסטוריה.
ואם כחלון לא השתכנע ממעשהו של ליברמן, הנה באה דרישת הבית היהודי למנות את איילת שקד לשרת המשפטים. אם זו בדיחה, מילא, אך אם זו אמת, כי אז כחלון חייב לעצמו תשובה חד-משמעית: האם ייתכן שמי שמובילה את המאבק הקשה ביותר נגד בג"ץ, מאבק בלתי ראוי בעליל שגם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, גינה בפה מלא, תהיה שרת המשפטים בישראל? אם כחלון נאמן לדבריו והבטחותיו, הוא אינו יכול לתת את ידו למהלך מסוג זה. כמי שטען, וחזר וטען, שהוא תלמידו של מנחם בגין, אין לכחלון אופציה לאפשר לבית היהודי למנות את איילת שקד לתפקיד שרת המשפטים כי מינוי זה נוגד את הערכים הדמוקרטיים שבגין דגל בהם. אגב מנחם בגין, מוזר מאוד שבנו, בנימין זאב בגין, דמוקרט אמיתי ובעל יושרה, אינו משמיע את קולו לנוכח הביזיון הנגלה אל מול עיניו.
אין זה מוסרי לנסות קומבינות אחרות לכונן ממשלה חדשה. אם באמת כחלון הוא בעל יושרה, הדרך היחידה לצאת מן המשבר היא בחירות חדשות. נכון, הבחירות החדשות יעלו כסף אך זהו מחיר הדמוקרטיה. ניתן לכפות על כולם בחירות תוך שבועיים, לכל היותר. אין צורך בחודשים ובבזבוזים. יש להחזיר לעם את הבחירה. כל מהלך אחר הוא בבחינת הונאה ציבורית. כחלון יכול לעשות היסטוריה או ליפול אל תוך תהום הנשייה של ההיסטוריה. הכל תלוי בו.

תאריך:  05/05/2015   |   עודכן:  05/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחקוך
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
"לא
שמ  |  6/05/15 00:04
2
אפשר להקים ממשלת מרכז
חברה  |  6/05/15 02:23
 
- וכשיהיו
שמ  |  6/05/15 04:23
3
הגואל גם לא מטלפן
באום  |  6/05/15 11:57
 
- לפי
תגובותיך  |  6/05/15 15:13
 
- ידידי
באום  |  6/05/15 15:23
4
ההזיות של צלו המסכן
ב.ל  |  6/05/15 21:52
5
כחלון חייב ליצור גוש עם לפיד
רבקה שפק ליסק  |  12/05/15 17:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
דרור אידר
מה שהזהרנו מפניו אירע. אביגדור ליברמן היפנה עורף למחנה הלאומי, מכר את בוחריו לרעת פיגוע התאבדות בממשלה שאמורה להיות הקרובה ביותר להצהרותיו הפוליטיות. ומאחורי הקלעים מחייך לעצמו בסיפוק אחד, נוני מוזס
עמי דור-און
האיש שבידיו נתון עכשיו עתידו של בנימין נתניהו, לשבט או לחסד, הוא לא אחר מאשר נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, שנוא-נפשה של שרה
גיא דויטש
אפשר בהחלט להבין את ליברמן. בהסכמים הקואליציוניים נתניהו נתן תקציבים מרחיקי לכת לחרדים, וגם הרפורמות בתחום הגיור שעליהן עבד ליברמן הולכות להתבטל. לא חסרות לו סיבות ללכת לאופוזיציה. אבל איך הוא יוכל לתקוף מן האופוזיציה ממשלה כזו ימנית?
שמעון זיו
אביגדור, בממשל דמוקרטי החלטות מתקבלות ברוב קולות, זה לא ישראל ביתנו שם מתקבלות החלטות פה אחד (שלך). אז עשה עמנו טובה, תלה את הנעליים ותתחיל לעשות לביתך
איציק וולף
למרות ההצעה המבזה מהליכוד לתפקידים זוטרים בלבד ולמרות העברת בתי הדין הרבניים לאחריות המוחלטת של ש"ס תוך מחיקת כל הישגי הבית היהודי מהקדנציה הקודמת, הוחלט במפלגה להמשיך במו"מ הקואליציוני    במפלגה הוחלט להגביר את הלחץ לקבלת תיקים משמעותיים יותר לנוכח הודעת ליברמן על הליכתו לאופוזיציה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il