X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע בישראל 2015 אנו עדיין עדים למקרים כאלו, מדוע ישנה אפליה כזאת מכוערת, האם הדם שלנו "הלבנים" שונה מדם "השחור", האם הדם שלנו שווה יותר מדמם?
▪  ▪  ▪
הפגנת האתיופים. רוצים עתיד טוב במולדתם [צילום: בן קלמר / פלאש 90]

"עוד מעט, עוד קצת, להרים רגליים מאמץ אחרון, לפני ירושלים" - זה הוא הפזמון של השיר "המסע לארץ ישראל", שיר אשר מציג את התחלואות שעברו עולי אתיופיה בדרך לארץ ישראל, תחלואות שהם עברו אך ורק בכדי להגיע אל הארץ שלהם, אל המדינה שלהם, אל אהובתם-מולדתם. הם חלמו על ירושלים, הם חלמו על ציון והיו מוכנים לעבור הרבה בשביל להגיע בחזרה, בשביל לשוב מהגלות. ואכן, הם הצליחו, חלקם ליתר דיוק, חלקם הגיעו לארץ המובטחת (חלקם לא שרד את התחלואות).
אומנם עולי אתיופיה הצליחו לעלות בסופו של דבר ארצה אך כאן לא נגמר הסיפור, למען האמת הוא רק מתחיל. התאקלמותם של יוצאי אתיופיה לא הייתה קלה והיום שנים רבות אחרי אותה עלייה, ההתאקלמות עדיין לא קלה- המדינה וחלקים מהעם לא עושים את החיים קלים לעולי אתיופיה.
ישראל 2015 - אפליה וגזענות
בישראל שנת 2015 עדיין ישנה אפליה על-רקע צבע עור, בישראל שנת 2015 אנו עדיין עדים לגזענות. אנו עדים לגזענות ולאפליה כלפי אחינו יוצאי אתיופיה:
  • אנו רואים את זה בהפרדה בבתי הספר- בכיתות לבנות ושחורות(דוגמאות ניתן לראות מלפני כמה שנים בנתניה ובפתח תקוה).
  • אנו רואים את זה בהפליה בקבלה לעבודה ולפעמים גם במשכורות.
  • אנו רואים את זה בקריאות גנאי אשר אחינו חוטפים בשל צבע עורם.
השאלה שצריכה להישאל היא מדוע כל זה, מדוע בישראל 2015 אנו עדיין עדים למקרים כאלו, מדוע ישנה אפליה כזאת מכוערת, האם הדם שלנו "הלבנים" שונה מדם "השחור", האם הדם שלנו שווה יותר מדמם?
לגיטימיות המחאה
בימים האחרונים אנו עדים למחאה של עולי אתיופיה, מחאה שרבים מנסים לקשר למכות שהחייל בן העדה האתיופיות חטף משוטר, אומנם יש קשר אך המקרה המדובר אינו הסיבה היחידה למחאה, המקרה המדובר הוא רק טריגר, הוא רק טריגר שהציף את הכל, הציף את הכאב ואת הפצע המדמם, פצע מדמם מגזענות ואפליה שהעדה האתיופית חווה כאן בארץ ישראל.
בשל כך, אין כל ספק שהמחאה לכשעצמה היא לגיטימית, אך היא לגיטימית כל עוד אינה יורדת לפסים אלימים. כאן חשוב לציין שהפסים האלימים אשר נראו בהפגנה הגדולה בשבת אינם מנת חלקם של רוב המוחים, רוב רובם של המוחים נמצאים שם בשביל לפרוק את כאבם, בשביל לנסות ולשנות את המצב ואינם מעוניינים באלימות שנראתה. אסור לפסול את המחאה הכל-כך לגיטימית בגלל קומץ של אלימים.
מילה לאחינו עולי אתיופיה
אחינו מהעדה האתיופית, אני מקווה שלא ירחק היום ודברים ישתנו, אין לי ספק שהמחאה שלכם היא התחלה של תהליך- תהליך אומנם ארוך, אך תהליך שישנה את המצב.
"עוד מעט, עוד קצת, להרים רגליים מאמץ אחרון, לפני ירושלים. "- הוריכם הביאו אתכם הנה למולדת, לירושלים ואתם, בעצם המחאה שלכם תביאו עתיד טוב בהרבה לדור הבא.

תאריך:  06/05/2015   |   עודכן:  06/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגיע הזמן לשנות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זמנך עבר
אהרון שחר  |  6/05/15 12:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה חלפון
כולנו יודעים שאבותינו לא הגיעו לארץ ישראל כדי להקים "קהילות" אלא כדי להקים מדינה ולפתוח ארץ חדשה-ישנה. יש לי חמלה רבה, על החייל המצטיין שבלי סיבה הוכה ע"י לבוש מדים כחולים אבל לא פחות על השוטרים שממלאים את תפקידם כראוי
אסתר שניאורסון גרי
מדוע את ניצחון החשמונאים חוגגים ברוב גיל ושמחה, מדוע ביוונים היה מותר למרוד, וברומאים לא? הרי גזרה שווה צריכה להיות לשניהם, האם רק כאשר מרד מצליח, ראוי למרוד?
יוני בן-מנחם
החשש לגורלם של הפליטים הפלשתינים בלבנון אילץ את אש"ף לשתף פעולה עם חיזבאללה וממשלת לבנון. אש"ף החליט לנקוט עמדה ניטרלית בעימותים הפנימיים בסוריה ובלבנון
שמעון זיו
המשטרה נוקטת כלפי העדה האתיופית ביד קשה יותר מאשר כלפי אזרחים אחרים, אולם המשטרה שלנו היא משטרה אלימה ללא צורך כלפי הרבה אזרחים, אין היא "מפלה" בעניין הזה בין אתיופים לרוסים, לערבים ולאחרים
הרב אליהו קאופמן
בבחירות 2015 נופף ליברמן בהישגיו לציבור הסלאבי כמו "רפורמת הגיור", ה"שוויון בנטל" וכו', אבל עכשיו - כשנתניהו מתכונן להחזיר את הגלגל הזה אחורה ובממשלה החדשה ש"ס ו"יהדות התורה" ימחקו לליברמן את ההישגים הללו, הרי שאם הוא יצטרף לממשלה כזו מיד יראו בו אחרוני בוחריו בוגד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il