X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע שנאשמים כמו אהוד אולמרט יכו על חטא, אם שוטרים כמו חבר כנסת לשעבר דוד צור מתעקשים לטעון שאצלם בבית הכל בסדר?
▪  ▪  ▪
צור. תוקף בגסות
לא מגיבים
משטרת ישראל סירבה - ולא בפעם הראשונה - לשלוח נציג ל"פוליטיקה". יש לזה שני הסברים אפשריים: או שהיא בטוחה שאין ממש בשאלות, או שהיא יודעת שאין לה תשובות. נראה לי שההסבר הראשון הוא הנכון.

תרשו לי לשתף אתכם בשתיים מהתחנות ביום הארוך שעבר עלי אתמול (יום ג', 5.5.15). ב-08:30 בבוקר הייתי בבית המשפט המחוזי בירושלים לטיעונים לעונש בפרשת טלנסקי, וב-10:30 בערב הייתי באולפן נקדי של הערוץ הראשון לדיון בתוכנית "פוליטיקה" על מחאת האתיופים ואלימות המשטרה. באופן די מפתיע, נוצר קשר ישיר בין שתי התחנות.
בבוקר דיבר התובע, עו"ד אורי קורב, על כך שלאהוד אולמרט הייתה הזדמנות לתקן את המעוות ולהשיב את אמון הציבור, בו פגע בצורה כה קשה בפרשת טלנסקי, אילו רק היה מכה על חטא ומודה בטעותו. בערב דיבר מפקד משטרת מחוז תל אביב לשעבר, ניצב בדימוס דוד צור, על כך שמבקרי המשטרה מתנפלים על מקרי קיצון של אלימות שוטרים.
אז מה הקשר? פשוט מאוד: צור עשה בדיוק, או ליתר דיוק - לא-עשה בדיוק - את מה שקורב ייחס לאולמרט. במקום להודות שלמשטרה יש בעיה, הוא התנפל בגסות על מי שתוקף אותה (במקרה זה - הח"מ). במקום לסייע להחזיר את אמון הציבור, צור רק המחיש מדוע למשטרה יש בעיה כל כך עמוקה ושורשית: כי היא לא מבינה שיש לה בעיה כל-כך עמוקה ושורשית.
בואו נראה האם מדובר במקרי קיצון. אין שבוע - וזה בדוק - אין שבוע בו לא מתפרסם פסק דין נגד שוטר שעבר על החוק ו/או מוגש כתב אישום נגד שוטר כזה. פעם זה חוקר שביצע עבירות מין במתלוננת והוציא מידע סודי על מתלוננות אחרות; פעם אלו שוטרי סיור שהרביצו לחשודים; פעם אלו בלשים שהיכו עצורים; פעם זה שוטר שהשתמש ללא צורך בטייזר; פעם אלו שוטרים שביצעו חיפוש גופני בלתי חוקי; פעם אלו שוטרים שביצעו חיפוש בלתי חוקי בבית; פעם אלו מתנדבי משטרה שהרביצו לעובדים זרים; פעם אלו שוטרים שגנבו כסף מעובדים זרים; ופעם (ועוד פעם ועוד פעם) אלו קצינים בכירים שביצעו עבירות מין בשוטרות.
ומה שיותר גרוע: שוב ושוב מציינים בתי המשפט, שקצינים והמערכת כולה נתנו גיבוי לשוטרים עבריינים. פעם זה מפקד משטרת גבעתיים, קצין בדרגת סגן-ניצב, שמדליף לנחקרים פרטים על חקירת מח"ש ומורה לאחד מהם לא להתייצב לחקירה, וכיום הוא מפקד משטרת מסובים; פעם זה שוטר שמורשע פעמיים באלימות, זוכה לשבחי מפקדיו בבית המשפט, מרצה עבודות שירות וממשיך לשרת במשטרה עד הפעם השלישית; ולא שכחנו כיצד מינה יוחנן דנינו את ניסו שחם, ההוא שהורה לשוטרים להכות מפגינים בכפר מימון ולהזדהות בשמו, למפקד משטרת מחוז ירושלים.
אין חודש - וזה בדוק - אין חודש בו לא מתפרסם פסק דין או דוח רשמי, המצביע על מחדלי חקירה או על ליקויים מבניים של המשטרה או על רמיסת זכויות על ידה. פעם אלו קצינים במשמר האזרחי שהתעלמו מבעיות נפשיות של מתנדבים; פעם זו הפרת הכללים הבסיסיים של שרשרת הראיות; פעם זו הפרה שיטתית של זכות ההיוועצות של חשודים (הסניגוריה הציבורית); פעם זו הפרה שיטתית של הכללים הנוגעים לחקירת קטינים (מבקר המדינה); פעם זה ריבוי של מעצרים מיותרים (הסניגוריה הציבורית ואחריה מבקר המדינה); פעם - וליתר דיוק פעמיים תוך חודש - זו הפעלה בלתי חוקית של סוכן מדיח שמפיל בפח בעלי קיוסקים.
אלו מקרי קיצון, מר צור? אלו מקרי קיצון רק אם מחליטים לעצום את העיניים בכל הכוח, ואז להגיד שלא רואים על מה מדברים המבקרים. אלו מקרי קיצון רק אם מתעקשים להתעלם לחלוטין מהתמונה הכוללת. אלו מקרי קיצון רק אם אתה מרמה את עצמך ומשקר לציבור.
בשל המקרים הללו, ובעיקר בשל אותן קביעות מערכתיות רוחביות של בתי המשפט, הסניגוריה הציבורית ומבקר המדינה, אמרתי שהמשטרה היא גוף עבריין. לא בגלל שיש שוטר אלים פה ושוטר עבריין שם, אלא בגלל שיש הרבה מאוד מקרים שמלמדים על ריקבון מוסדי: כאשר שוטר אלים ממשיך לשרת, כאשר קצין משבש חקירה, כאשר זכויות מופרות על ימין ועל שמאל, כאשר אותם מחדלים נעשים במקומות שונים ובזמנים שונים.
אבל איך רוצה המדינה, בזרוע הפרקליטות שלה, שנאשמים כמו אהוד אולמרט יכו על חטא, אם אותה מדינה - בזרוע המשטרה שלה - מתעקשת שהכל בסדר אצלה בבית? מדוע שעבריינים יודו בחטאיהם, אם רשויות החוק מסרבות לעשות את אותו הדבר?

תאריך:  06/05/2015   |   עודכן:  06/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוטרים וגנבים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
איתמר לוין אתמול בערוץ 1
רחובות   |  6/05/15 09:22
 
- לא ראיתי
אהרון שחר  |  6/05/15 12:17
2
הפשיעה החמורה
משה גורליק  |  6/05/15 13:38
 
- בישראל ישנם גופי אכיפת החוק
בני בנקר  |  6/05/15 19:20
3
איתמר טחו עיניו מראות את
צורי  |  6/05/15 15:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איציק וולף
המפקד לשעבר של מחוז ש"י, שאולץ לפרוש בעקבות יחסיו עם פקודה, הוקלט במהלך שירותו מתאר את חוסר האמון של סגל הפיקוד הבכיר במפכ"ל המשטרה    "חמישים אחוז לא מדברים איתו לא סובלים אותו; דנינו נקמן וחי במגננה"
איתמר לוין
מצטרף לביקורת על הזינוק במספר המעצרים תחת דנינו    המשטרה והשב"ס לא הצליחו מאז 2007 לפתור את המחלוקות סביב הטיפול בעצורים
פנחס (פיני) פישלר
ראש הממשלה פגש בלשכתו את החייל שהוכה בידי שוטרים. מה המסקנה?
יצחק דנון
נועם זפרני טוען שהמחלקה ביצעה חקירה רשלנית בתלונת שוטרת להטרדה מינית, אשר הביאה להעמדתו לדין - והוא זוכה לאחר חמש שנים
איתמר לוין
משטרת ישראל היא גוף רקוב ופורע חוק, שאיבד את הזכות המוסרית להילחם בפשיעה    האחריות לכך מוטלת גם על מח"ש, בתי המשפט, הממשלה והעומד בראשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il