X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איילת שקד לא מתאימה לתפקיד שרת המשפטים: אין לה ניסיון, אין לה ידע ואין לה כוח. הדרג המקצועי במשרד וחסידיו השוטים מחוצה לו יאכלו אותה בלי מלח כאשר תנסה לקדם רפורמות חיוניות
▪  ▪  ▪
בנט ושקד. הראשון מתאים יותר [צילום: פלאש 90]

איילת שקד אינה מתאימה להיות שרת המשפטים. במדינה שפויה, די היה בכך כדי להוריד מעל סדר היום את האפשרות שהיא תתמנה לתפקיד הזה. אבל אנחנו כנראה לא חיים במדינה שפויה.
שלא יהיה ספק: שקד היא מהכוחות היותר-מוכשרים שיש בפוליטיקה שלנו בכלל ובכנסת בפרט. היא נמרצת, היא חכמה, היא מאמינה בדרכה, היא להוטה לקדם נושאים. חסרים לה שלושה דברים כדי להתמנות כיום לשרת המשפטים: כוח, ניסיון וידע. אילו היה חסר רק אחד מהם - זו לא הייתה בעיה; אבל שניים ביחד - זה יותר מדי.
שקד היא מהנדסת מחשבים ואשת שיווק בהשכלתה ובנסיונה; היא מעולם לא עסקה במשהו שקרוב לתחום המשפט, למעט החקיקה בכנסת. היא בת 38, רק שנתיים בכנסת, ונסיונה הפרלמנטרי העיקרי היה עמידתה בראש הוועדה לחוק השוויון בנטל (גיוס החרדים). ראשי מערכת המשפט ותומכיהם באקדמיה ובתקשורת יאכלו אותה בלי מלח.
הרוב המכריע של שרי המשפטים לדורותיהם היו עורכי דין. היחידים שמילאו תפקיד זה לתקופה משמעותית בלא השכלה משפטית היו דוד בן-גוריון, יוסי ביילין ומאיר שטרית. ואין פלא: זהו משרד מקצועי מאוד, המאויש במשפטנים חזקים מאוד (חזקים מדי, ללא ספק). מי שאיננו בקיא בתחום, יתקשה מאוד להתמודד עם מנכ"ל ויועץ משפטי ופרקליט מדינה והמשנים שלהם, שיאמרו לו שזה לא חוקי וזה לא תקין וזה לא אפשרי וזה לא סביר - וזה בדיוק מה שיאמרו לשר שינסה לקדם רפורמות מבניות חיוניות.
מה שעברה שקד מול החרדים בכנסת הקודמת, יהיה גן של שושנים לעומת מה שהיא תעבור במשרד המשפטים. חסר לה שהיא תנסה להעביר את פסקת ההתגברות; חסר לה שהיא תנסה לפצל את תפקידי היועץ המשפטי וראש התביעה הכללית; חסר לה שהיא תנסה לעגן בחקיקה את נציבות הביקורת על הפרקליטים. אחרי שיסבירו לה, כמובן בנימוס מזויף, שהדבר בלתי חוקי, יסבירו לה - כמובן בנימוס מזויף - שהיא לא מכירה מספיק טוב את המערכות. ואז גם ירמזו לה - כמובן בעדינות של פילים - שממילא אין לה סיכוי להעביר את זה בממשלה ובכנסת, עם ראש ממשלה שמתעב את ראש מפלגתה ועם סיעה של שמונה חברים.
ברור לחלוטין שמשרד המשפטים זקוק לניעור רציני. יש בו הרבה יותר מדי כוח המצוי בידי פקידים, שנטלו אותם לעצמם בניגוד לעקרונות יסוד של דמוקרטיה פרלמנטרית. יש בו הרבה יותר מדי פקידים שמוציאים הנחיות (כן, הנחיות - זו הכותרת שהם נותנים) לדרג המדיני. יש בו הרבה יותר מדי פרקליטים שמייצגים בבתי המשפט את עמדתם-שלהם במקום את עמדת נבחרי הציבור. ויש לו הרבה יותר מדי חסידים שוטים - בבתי המשפט, באקדמיה ובתקשורת - המאיימים עלינו שכל שינוי משמעותו הרס הדמוקרטיה.
הבעיה היא, שמול כוח צריך כוח, מול ידע צריך ידע, מול ניסיון צריך ניסיון. אם יש כוח ואין ידע וניסיון - ניחא; את הידע אפשר לשאוב ממומחים חיצוניים והניסיון נצבר. אם יש ידע ואין כוח וניסיון - ניחא; הפוליטיקה היא שדה מערכה על כוח וכאמור את הניסיון צוברים. אם יש ניסיון ואין ידע וכוח - ניחא; הניסיון מקנה בעלי ברית ואת הידע צוברים. אך כאשר אין כוח ואין ידע ואין ניסיון - הכישלון מובטח מראש.
כמי שהצביע בעד הבית היהודי, בהחלט אשמח לראות את משרד המשפטים בידי מפלגה זו. ההצעה שלי: נפתלי בנט למשפטים, אורי אריאל לחינוך ואיילת שקד לתרבות והספורט או לחקלאות. לבנט יש ניסיון ניהולי, יש לו כוח והוא לומד מהר. אם ראש המפלגה השלישית בגודלה בקואליציה נוטל לידיו את תיק המשפטים, זהו מסר ברור וחד-משמעי על חשיבותו. בלי לזלזל לרגע בתיק החינוך - אני מאמין גדול בכך שרק החינוך יכול לסגור פערים - הרי שלעת הזאת, בנט צריך ללכת לרחוב צלאח א-דין ולשלוח את אריאל (אדם ראוי בהחלט) לרחוב שרי ישראל. ושקד? שתתפתח במשרד קטן יותר, תצבור ניסיון וכוח, ועוד נכונו לה גדולות.

תאריך:  06/05/2015   |   עודכן:  06/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנט למשפטים
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
גדול עליה
א.ל. רמת-גן  |  6/05/15 09:02
2
הדרג הפקידותי=יצדיע לדרג הנבחר
ע_הראל  |  6/05/15 09:11
 
- מצטרף לדעתו של ע. הראל
ברוך שטיין  |  6/05/15 10:10
3
גב' איילת שקד המתאימה לתפקיד ש
ששון  |  6/05/15 10:06
4
מבחנו של הרצוג ממשלת צללים
פועה  |  6/05/15 10:09
 
- פועה, מתי תלכי כבר לעזאזל? ל"ת
לולינקה  |  7/05/15 19:17
5
לאילת שקד
המצליף   |  6/05/15 10:16
6
יש לו תואר במשפטים ל"ת
יצחק תגובה  |  6/05/15 10:19
7
סוף סוף הטורפים יהפכו לנטרפים
יעקב יעקב  |  6/05/15 10:23
8
לאיתמר המודאג
מרדכי הצדיק  |  6/05/15 10:33
9
מינוי שקד יועיל לניקוי האורוות
בלום נועם  |  6/05/15 11:44
10
שלום איתמר. אני שמח שטעית הפעם
יהודה עד כאן  |  6/05/15 13:03
11
תתחילי בדברים קטנים
בלתי מפלגתי  |  6/05/15 13:05
12
בשביל להבין מתמטיקה לא צריך...
הבנתך לקויה  |  6/05/15 13:21
13
אתם לא מבינים כלום. היא מחוסנת ל"ת
לתפירת תיקים!!  |  6/05/15 14:14
14
בעלי הנסיון עשו רפורמות?
באום  |  6/05/15 14:58
15
נכון, הנך צודק, אין לה השכלה
למר איתמר לוין  |  6/05/15 15:04
16
עוד לא נולד כזה שיאכל אותה
רמת גני  |  7/05/15 02:19
 
- מסכימה אתך במלא מאת האחוזים! ל"ת
תל אביבית  |  7/05/15 19:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
צ'לו רוזנברג
משה כחלון יכול להפוך לגואל הלאומי אם יתעלה לדרגה של מנהיג. אם הוא באמת בעל יושרה, הדרך היחידה לצאת מן המשבר היא בחירות חדשות
איציק וולף, עידן יוסף
אחת מאבני הנגף המרכזיות שמונעות חתימה על הסכם קואליציוני בין הבית היהודי לליכוד היא סעיף המסמיך את ראש הממשלה להעביר שרים מתפקידיהם במקרה של הרחבת הקואליציה    בנט יודע שנתניהו זקוק לו ושדרג את דרישותיו: איילת שקד למשפטים
דרור אידר
מה שהזהרנו מפניו אירע. אביגדור ליברמן היפנה עורף למחנה הלאומי, מכר את בוחריו לרעת פיגוע התאבדות בממשלה שאמורה להיות הקרובה ביותר להצהרותיו הפוליטיות. ומאחורי הקלעים מחייך לעצמו בסיפוק אחד, נוני מוזס
עמי דור-און
האיש שבידיו נתון עכשיו עתידו של בנימין נתניהו, לשבט או לחסד, הוא לא אחר מאשר נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, שנוא-נפשה של שרה
גיא דויטש
אפשר בהחלט להבין את ליברמן. בהסכמים הקואליציוניים נתניהו נתן תקציבים מרחיקי לכת לחרדים, וגם הרפורמות בתחום הגיור שעליהן עבד ליברמן הולכות להתבטל. לא חסרות לו סיבות ללכת לאופוזיציה. אבל איך הוא יוכל לתקוף מן האופוזיציה ממשלה כזו ימנית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il