X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
החשש לגורלם של הפליטים הפלשתינים בלבנון אילץ את אש"ף לשתף פעולה עם חיזבאללה וממשלת לבנון. אש"ף החליט לנקוט עמדה ניטרלית בעימותים הפנימיים בסוריה ובלבנון
▪  ▪  ▪
אש"ף לא יתערב בעניינים פנימיים של לבנון [צילום: פלאש 90]

אש"ף מודאג מהאירועים במחנה הפליטים אלירמוכ בסוריה שהביאו להשתלטות ארגון "המדינה האיסלאמית" על המחנה. משלחת של אש"ף יצאה ב-4 במאי לסוריה בראשות חבר הועד הפועל של אש"ף ד"ר זכריה אל-אע'א. המשלחת נפגשה עם סגן שר החוץ הסורי פייצל אל מקדאד ועם נציגים של הפלגים הפלשתינים.
הפגישה עסקה בדרכים להוציא את לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" מתוך מחנה הפליטים אלירמוכ והכנסת אספקה ומזון לתושביו. הפגישה של המשלחת הפלשתינית עם נציג של ממשלת סוריה באה לאחר שמקורות ערביים דיווחו בשבוע שעבר כי נשיא סוריה בשאר אסד זועם על הפלשתינים בעקבות מבצע החילוץ שעשה המודיעין הכללי הפלשתיני של שני בני ערובה שבדים מידי ארגון "ג'בהתאלנוצרה", על אדמת סוריה, ללא ידיעת השלטון הסורי.
אחד החששות באש"ף הוא שארגון "המדינה האיסלאמית" או ארגונים ג'יהאדיסטים אחרים ינצלו את תקדים מחנה הפליטים אלירמוכ וינסו להשתלט על מחנות הפליטים הפלשתינים בלבנון ובמיוחד מחנה הפליטים עין אלחילווה.
העיתון "ראי אליום" דיווח ב-3 במאי כי אישים בכירים באש"ף ניהלו משא-ומתן עם ארגון חיזבאללה בלבנון כדי לדון בדרכים למנוע קרבות או התנגשויות שעלולים ליזום ארגונים ג'יהאדיסטים קיצונים הרוצים להשתלט על מחנות הפליטים בלבנון.
הגורמים האלה שואפים לנצל לטובתם את המתיחות בין ממשלת לבנון לארגון חיזבאללה כדי להשיג את מטרתם. גורמים המקורבים לארגון הסלפי הקיצוני "ג'ונד א-שאם" חטפו, באחרונה, אחד מפעילי חיזבאללה סמוך למחנה הפליטים עין אל חילווה כדי לעורר פרובוקציה לקרבות בתוך המחנה.
במגעים של אש"ף עם חיזבאללה סוכם על דרכים לרסן את הארגונים האיסלאמיים הקיצונים בלבנון והוחלט על הקמת ועדה משותפת. אש"ף התחייב לעיקרון כי הוא לא יתערב בשום עניין פנימי לבנוני.
במגעים מטעם ממשלת לבנון היה מעורב גם הגנרל עבאס אברהים, ראש מנגנון הביטחון הכללי הלבנוני, אשר ניפגש מספר פעמים עם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בירדן והיה מעורב גם בניסיון לפייס בין עבאס לבין יריבו הפוליטי מחמד דחלאן אשר הגביר באחרונה את השפעתו במחנות הפליטים הפלשתינים בלבנון.
המדיניות של אש"ף, שעוגנה גם בהחלטות של הועד הפועל של הארגון, היא שלא לנקוט עמדה ולא לתפוס שום צד במאבק הפנימי בין הארגונים הג'יהאדיסטים לבין כוחות המשטר בסוריה ובלבנון.
לאש"ף אין מספיק כוח צבאי להתערב במאבקים האלה והוא חושש ממעשי טבח בפליטים הפלשתינים, לקח מניסיון העבר. אש"ף אינו מעורבים במאבקים העדתיים בין הסונה לשיעה בסוריה ובלבנון אך מתוך ראיית הסכנה האפשרית לפליטים הפלשתינים בלבנון הוא נאלץ לשתף פעולה עם ארגון חיזבאללה וממשלת לבנון.

תאריך:  06/05/2015   |   עודכן:  06/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בשאר אסד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אש"ף מתאם עמדות עם חיזבאללה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אש"ף בראשות אבו מאזן
ד"ר רון בריימן  |  6/05/15 16:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון זיו
המשטרה נוקטת כלפי העדה האתיופית ביד קשה יותר מאשר כלפי אזרחים אחרים, אולם המשטרה שלנו היא משטרה אלימה ללא צורך כלפי הרבה אזרחים, אין היא "מפלה" בעניין הזה בין אתיופים לרוסים, לערבים ולאחרים
הרב אליהו קאופמן
בבחירות 2015 נופף ליברמן בהישגיו לציבור הסלאבי כמו "רפורמת הגיור", ה"שוויון בנטל" וכו', אבל עכשיו - כשנתניהו מתכונן להחזיר את הגלגל הזה אחורה ובממשלה החדשה ש"ס ו"יהדות התורה" ימחקו לליברמן את ההישגים הללו, הרי שאם הוא יצטרף לממשלה כזו מיד יראו בו אחרוני בוחריו בוגד
מרדכי ליפמן
ביום זה הניחו כ-3 מיליון חיילים נאציים, חלקם מאלה שנותרו פזורים ברחבי האימפריה הנאצית הענקית, חלקם האחר, הגדול, ליד ברלין המופגזת, את נשקם. היה זה בסיומה של המלחמה העקובה מדם בהיסטוריה האנושית
איתמר לוין
איילת שקד לא מתאימה לתפקיד שרת המשפטים: אין לה ניסיון, אין לה ידע ואין לה כוח. הדרג המקצועי במשרד וחסידיו השוטים מחוצה לו יאכלו אותה בלי מלח כאשר תנסה לקדם רפורמות חיוניות
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
פעילות עמותה המזוהה עם "עדי ה'" מעלה שוב את השאלה היכן עובר הגבול בו תעצור מדינה דמוקרטית את חופש הדת והביטוי. למדינה יהודית מותר למנוע פעילות המיועדת להעביר יהודים על דתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il