X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רשות המיסים פרסמה ביום 03/05/15 החלטת מיסוי שלא בהסכם בנושא: "מימוש אופציות לפי סעיף 102 ערב תיקון 132 לפקודה בידי יורש - אי-החלת סעיף 125א לפקודה" והחלטת מיסוי בהסכם בנושא: "מכירה שלא מרצון - פיצול המרכיב הפירותי בין התמורה במזומן לבין התמורה במניות של החברה הרוכשת"
▪  ▪  ▪
[צילום: ישראל מלובני]

רשות המיסים פרסמה ביום 03/05/15 החלטת מיסוי שלא בהסכם בנושא: "מימוש אופציות לפי סעיף 102 ערב תיקון 132 לפקודה בידי יורש - אי-החלת סעיף 125א לפקודה" והחלטת מיסוי בהסכם בנושא: "מכירה שלא מרצון - פיצול המרכיב הפירותי בין התמורה במזומן לבין התמורה במניות של החברה הרוכשת".
החלטת מיסוי 3375/15
סעיף 102 לפקודת מס הכנסה, בנוסחו הישן, נחקק בשנת 1989 (להלן: "סעיף 102 הישן"). סוגיית סיווג הכנסת העובד עקב מכירת המניות או קבלתן לידיו, בהתאם לסעיף 102 הישן סיפקה, במרוצת השנים, כר פורה לדיונים בין רשויות המס לנישומים. עם זאת, בית המשפט המחוזי קבע באופן עקבי כי מדובר בהכנסה הונית1 אשר תחויב בשיעור מס שולי.
עניינה של ההחלטה באופציות, והמניות מכוחן, שהוקצו למניות חברה ישראלית פרטית בעבור מנכ"ל החברה, בין השנים 1992-2002 (להלן: "מניות 102 הישן"). האופציות הוקצו באמצעות נאמן (להלן: "הנאמן") בהתאם לסעיף 102 הישן. משנת המס 2013 ולאחר פטירתו של המנכ"ל, כל מניות 102 הישן מוחזקות על-ידי הנאמן לטובתה של אלמנתו (להלן:"האלמנה").
החלטת המיסוי קובעת, בין היתר, כי עקב סיווג ההכנסה בגין המניות 102 הישן כהונית, לא תחול הוראת סעיף 125א לפקודה, המגבילה את שיעור המס ל 40% על הכנסה בידי יורשים2. וכן, כי הכנסת האלמנה תחויב במועד מימוש המניות בשיעור מס שולי.
1. לצפייה בהחלטת המיסוי לחץ כאן.
החלטת מיסוי 9567/15
המדובר בעסקת רכישת מלוא הון מניותיה של חברה נסחרת בארה"ב (להלן: " חברת האם " ) על-ידי חברה ציבורית תושבת חוץ (להלן: "עסקת הרכישה "). חברת האם הקצתה, לעובדי חברות בנות תושבות ישראל בבעלותה, אופציות במסלול רווח הון באמצעות נאמן בהתאם לסעיף 102 לפקודת מס הכנסה (נוסח חדש), התשכ"א - 1961 (להלן: "האופציות" ו"הפקודה"), הניתנות למימוש למניות חברת האם. יצוין כי ערב עסקת הרכישה, טרם הסתיימה תקופת החסימה הקבועה בסעיף 102 לפקודה (להלן: "תום התקופה") עבור חלק מהאופציות.
תמורת הרכישה כללה הן מניות לחברה הרוכשת (להלן: "תמורה במניות") והן מזומן (להלן: "תמורה במזומן" ולהלן ביחד: "תמורת העסקה").
החלטת המיסוי קובעת את אופן ייחוס התמורה ובפרט, ייחוס המרכיב הפירותי. בהתאם להחלטה, נקבע בין היתר, כי המרכיב הפירותי ייוחס ראשית כל לתמורה במזומן. וככל שהמרכיב הפירותי גבוה מהתמורה במזומן, יתרת המרכיב הפירותי תיוחס לתמורה במניות.
בהחלטות נקבעו מספר תנאים וסייגים נוספים.
2. לצפייה בהחלטת המיסוי לחץ כאן

תאריך:  07/05/2015   |   עודכן:  07/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החלטות מיסוי חדשות בנושא אופציות לעובדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
החלטת מנהל קול ישראל להעביר את התוכנית המוסיקלית "רגעי קסם" לרשת א', שהיא רשת אומר, על חשבון תוכניות תרבות וחברה, מציבה סימן שאלה על מידת החשיבות של רשת א' ועל האיתרוג של 88 אף-אם
צ'לו רוזנברג
תנו לנתניהו להוכיח שהוא ראש ממשלה של הימין ושיחד עם כל שותפיו מסוגלים הם להוביל את ישראל מהצלחה להצלחה. די, הגיע הזמן שהימין יפסיק להיבהל מלמשול
אורי שרגיל
אנחנו אמורים היינו לדאוג לפלשתינים מהסיבה שזה דבר הומאני, מחייב ונכון לעשותו – אבל אנו האנוכיים פישלנו בגדול והיינו עסוקים אך-ורק בלהרוג אותם כשהם התעטפו בשלוות נפש חגורות הנפץ בחוסר אנוכיות משווע ומסירות נפש שפוכה ראויות לציון משוב
מעיין כפיר
עוד לפני שהממשלה קמה באופן רשמי, כלי התקשורת החלו להפעיל את האזעקות: החרדים שוב שודדים את הקופה הציבורית!    על הפער בין המציאות והדיווחים
מרק בריל
מי נתן לו רישיון בערוץ 2? מותר לכל עיתונאי להגיד בסלון ביתו בימי שישי בפני חברים - זה מקובל. דברי גידופין בשידור חי? זה אסור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il