X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תאריך היעד החשוב ביותר, ולא משנה זהותו של ראש הממשלה, הוא נובמבר 2016, עת תבחר ארצות-הברית נשיא חדש, ותסתיים השפעתו, גם אם לא כהונתו, של הנשיא הנוכחי
▪  ▪  ▪
הפנים נשואות לשם [צילום: AP]

שלושים שעות לפני שעת האפס שבה חייב ראש הממשלה המיועד להציג את ממשלתו בפני הנשיא, ולא, יאבד את המינוי, עדיין לא הייתה ממשלה. סיעה אחרי סיעה סירבה להיכנס תחת כנפיו, והרושם הוא של אוזלת יד, כישלון מנהיגותי, חוסר אמון, חוסר משילות ועתיד לוט בערפל. לכאורה ללא ממשלה אין ממשל, והקריסה בוא תבוא.
אלא שבמציאות, למרות שמזה חצי שנה אין ממשלה נבחרת בישראל, המדינה אינה קורסת. האינפלציה אינה עולה, הנמלים פועלים, בתי החולים והמרפאות משרתים את הקהל, הילדים בבתי הספר על-פי לוח הזמנים, התעשיה ממשיכה לצבור הזמנות (15 מיליארד דולר של הזמנות לתע"א ואלביט), הכבישים בנגב מתקדמים בקצב, קו הרכבת באר-שבע-אשקלון עוד מעט נפתח, עיר הבה"דים עומדת על תילה ומתאכלסת, ואין מלחמה פעילה מעבר לשו-שו שתמיד מצוי ברקע. תקבולי המיסים דווקא עולים, יש עודף של מים במערכת בשל ההתפלה והחורף הגשום יחסית, ואין משא-ומתן עם רשויות וישויות הטרור והרצח בתוך הארץ ומסביבה.
נשאלת השאלה לשם מה לנו ממשלה? ואם כל כך טוב, מדוע יש למהר ולהרכיב ממשלה? למעשה, מילוי הדרישות של המפלגות לצורך חתימה על הסכמים תעלה ממון רב ותעיק על משלם המיסים הישראלי.
האם באמת חשוב שתהיה ממשלה בל"ג בעומר, בחג השבועות או ביום כיפור? על-פי המציאות זה באמת לא חשוב. תאריך היעד החשוב ביותר, ולא משנה זהותו של ראש הממשלה, הוא נובמבר 2016, עת תבחר ארצות-הברית נשיא חדש, ותסתיים השפעתו, גם אם לא כהונתו, של הנשיא הנוכחי.
הנשיא האמריקני הנוכחי, ברק חוסיין אובמה, הוא ללא ספק הנשיא העויין ביותר לישראל מאז ומעולם, אפילו יותר מג'ימי קארטר, ששנאתו לישראל התבררה עם הזמן. הבוז והשנאה שרוחש הנשיא הנוכחי לישראל היא מטבע ברייתו, מטבע משפחתו, מטבע חבריו, מטבע יועציו ומן התפיסות שעיצבו את דרכו אל הנשיאות ובמהלכה. שש שנים של נשיאות היו ניסיון מתמשך לערער את יציבותה של מדינת ישראל, לגמד אותה, לפגוע בחוסנה, לבזות את ראשיה ולדחוק אותה לפינה. שש שנים וחצי מתוך שמונה, ושעון החול הולך ומתרוקן. עד נובמבר 2016 נותרו 18 חודש, ובזמן הזה עליו להשיג את כניעתה של ישראל לתביעות האיסלאם.
וכך "ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את הצעתו של מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי לבוא לבקר בארץ בעקבות תוצאות הבחירות במארס, וביקש ממנו לדחות את בואו עד לאחר שירכיב ממשלה" - ציטוט מן התקשורת. למעשה, לו הייתה הקמת הממשלה בישראל נדחית עד נובמבר 2016, הרי שראש ממשלת ישראל היה מרוצה מאוד.
נאמר שבנט או ביבי לא היו ממצמצים, וממשלת ליכוד-חרדים לא הייתה קמה. אז היה הולך ראש הממשלה אל הנשיא ואומר: מצטער, נכשלתי. הכשילו אותי. כל אותם חמדנים תאבי כורסאות שיכורי-כוח ניסו לסחוט אותי, ואני לא נכנעתי. הנה לך המנדט, תן אותו למישהו אחר. 42 יום היה מנסה יו"ר מפלגת האבודה להקים ממשלה - עם אביגדור ליברמן התובע עונש מוות למחבלים וחיסול ממשלת-החמאס; עם מרצ הדורשת התאבדות לאומית; עם יאיר לפיד הרואה את עצמו ראש ממשלה; עם החרדים; עם המפלגה הערבית המאוחדת; עם הבית היהודי, עם כולם ביחד. וגר ליברמן עם עודה תחת כנפיו של הנשר הגדול, בוז'י הרצוג. 42 יום נוספים, ובוז'י חוזר אל הנשיא ואומר: זה בלתי אפשרי, חייבים ללכת לממשלת אחדות עם רוטציה. תן לנו עוד חודש, עוד חודשיים, אחרת - סיבוב בחירות נוסף. וכל אותו זמן שעון החול הולך ומתרוקן לקראת נובמבר 2016.
חודש לאחר הקמת הממשלה תהיה הקפאת ההתיישבות מעבר לקו הירוק למשך 12 חודש, בשל לחץ אמריקני. לאחר הרס של עוד שתי שכונות יהודיות "בלתי חוקיות", עמונה ב' ועמונה ג', הרצוג יהיה מוכן להיכנס לממשלה כדי שלא תיפול, ומחול השדים מסביב לתהליך המדיני שוב יתחיל, כמו בימים העליזים של ממשלת ציפי-יאיר-אביגדור. לאחר אירוע חתרני במיוחד, ביבי יפטר את בוז'י, ויקרא לבחירות חדשות בעוד שלושה חדשים. שעון החול יתרוקן כמעט לגמרי.
וכל זאת בהנחה ששום דבר לא יקרה - לא מלחמה בצפון, לא בדרום, לא השתלטות של הג'יהאד על סוריה, ולא אינתיפאדה של כלל ערביי מערב הירדן.
למעשה, כל הקרקס הפוליטי של ששת החדשים האחרונים נועד כדי לגרוע עוד משעון החול הנשיאותי, וייתכן שכך ימשך המצב עוד 18 חודש.
כמובן, ייתכן שאני הוזה, שאני ממציא לנתניהו כוחות-על של הנדסת המערכת הפוליטית, ראייה מערכתית שכלל אינה קיימת. ייתכן שהכל מקרי, מזגזג, מתרחב ומתכווץ, והכל בידי שמיים. ייתכן. אבל אני נותן לשועל הפוליטי ביבי שנבחר זו הפעם הרביעית את כל האשראי לגבי היכולת לראות את העתיד, והעתיד שלנו אחרי אובמה חייב להיות טוב יותר מאשר איתו. את הזמן עד לאותו עתיד אי-אפשר להאיץ, אבל אפשר למסמס, וזו כל התורה כולה על רגל אחת.
זאת בעוד שישראל מוכרת לקליפורניה מיזם של התפלת מים בערך של מיליארד דולר. בלי ממשלה.

תאריך:  08/05/2015   |   עודכן:  08/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי צריך ממשלה
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
לעתים,המציאות עולה על כל דמיון
וינטר הניה  |  8/05/15 22:08
2
יש פטנט כזה
אהרון שחר  |  8/05/15 22:52
3
ברק חוסיין אובמה אינו היחידי
שאול אבידור  |  9/05/15 08:46
 
- מבחן התוצאה
דר יובל   |  10/05/15 11:56
 
- הערה מעניינת. לתשומת ליבי. ל"ת
שאול אבידור  |  11/05/15 09:58
4
ניתוח מעניין אבל צריך גם לבנות ל"ת
דניאל סבלדי  |  9/05/15 16:59
5
הנהלה ללא הנהלה
באום.  |  9/05/15 17:08
 
- אתה יכול לפרט קצת
אהרון שחר  |  10/05/15 01:00
 
- אנסה להסביר בקצרה
באום  |  10/05/15 10:05
6
לשרוד עד יעבור (זעם) חוסיין
ד"ר רון בריימן  |  9/05/15 18:04
7
נראה שאתה קצת מזלזל בנחישות
והעוינות של הממשל  |  9/05/15 23:46
8
יש ממשלה- הבג"ץ . ל"ת
אזרח אחד  |  10/05/15 23:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנשה שאול
אין לצפות כי הצד הפלשתיני ימהר לקבל את היוזמה. אך יוזמה כזאת תפחית את הלחצים הבינלאומיים ואת בידודה של ישראל ותשים קץ לנסיונות להכתיב לה פתרונות כפויים
קובי קמין
משהו קטן שקראתי לפני כמה ימים, משהו ששלח לי חבר יקר, לכבוד חגיגות ה-1 במאי שזה עתה חלף    על נפלאות היוזמה החופשית ושותפיה
אורנה ליברמן
ממליצה מאוד על המסע המהנה ופורץ המוסכמות הנועד לקשת רחבה מאוד של קוראים - מחסרי ניסיון לחלוטין עד זאבי תרבות ותיקים שגם הם ילמדו ויופתעו - אל לב יצירתם של מיטב משוררי התקופה
עמי דור-און
על התבטאותו החריגה של יוסף פריצקי, שאמר על איילת שקד שהיא דומה ביופייה לנשות הרייך הנאצי
אלון דהן
לגורמי שמאל שונים המאבק והמחאה אינם אמצעי להשגת פתרון למצבם של האתיופים. הם משתמשים בהם לנגח את מדינת ישראל ולהציגה כ"מדינה גזענית", לערער את היציבות השלטונית בארץ וליצור תחושת מיאוס כלפי הממשלה, המדינה וראשיה
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
פיגועי דריסה - נשק חדש-ישן  /  שאול ברטל
חוק לביטול הקרקס הקואליציוני  /  ד"ר חיים משגב
עיצוב ישראלי  /  אדי להבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il