X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בהכנה לאירועים אחרונים ארגוני הקרן החדשה הכינו קבוצות פרובוקטורים כדי להפוך הפגנות שקטות ולגיטימיות לאירועים קיצוניים הגורמים לריב ומדון בעם
▪  ▪  ▪
הפגנת האתיופים. הפגנות לא ספונטניות [צילום: יונתן סינדל/פלאש 90]

האירועים האחרונים הקשורים לעדת יוצאי אתיופיה תפסו מקום מרכזי בכל אמצעי התקשורת. בדיווחים, כמו תמיד, מתוארים פרטי הפרטים של ההפגנות, התנהגות המפגינים, המשטרה, תגובות הציבור והפוליטיקאים, אך בים של הפרטים נעלמו מספר עובדות בסיסיות שמשפיעות על הבנת תמונה הכללית של האירועים ועל תיאור הגורמים הפועלים בזירה הזו.
ההפגנות האחרונות לא היו ספונטניות - הן היו מאורגנות היטב - הזירה הוכנה לא אתמול או שלשום אלא מזמן, השחקנים קיבלו תסריט צפוי מראש והמארגנים היו זקוקים רק לניצוץ על-מנת להבעיר את השטח. בתור ניצוץ היה ניתן לנצל כל תקרית - קטנה כגדולה - יש להם אמצעים (בעיקר השפעה על אמצעי התקשורת) כדי להפוך כל דבר פעוט לגורלי.
עובדות הבסיסיות:
נכון להיום חיים בישראל יותר מ-130,000 יוצאי אתיופיה, מהם כשליש ילידי הארץ. עולים מאתיופיה באו ארצה במספר גלי עליה וכמו כל גלי העלייה לפניהם ההתאקלמות בארץ הייתה מלווה במשברים לא מעטים. חייהם השתנו בצורה דרסטית, לפי הוויקיפדיה: "החיים בישראל גרמו לרבים מקרב העולים החדשים בתחילה לחוות הלם תרבות. רבים מעולי ביתא ישראל, במיוחד אלה שהגיעו מכפרים נידחים באתיופיה, מעולם לא השתמשו במוצרי חשמל, מעליות או טלוויזיות. בנוסף, ההסתגלות למטבח הישראלי הייתה קשה במיוחד עבור חלק גדול מהעולים בתחילה."
כל אחד שופט לפי מיטב הבנתו, אך העולים מאתיופיה בשנים הראשונות בארץ היו תלויים במנגנון הביורוקרטי של משרד הקליטה בכל צעד ממש - עובדה שהייתה סיבה לאי הבנות רבות משני הצדדים וגם הפכה את קליטתם ליקרה מאוד.
כאן נכנסו לתמונה ארגוני הקרן החדשה לישראל שבתירוץ עזרה ליהודי אתיופיה (בהשוואה לעלויות קליטתם היה מדובר בסכומים זניחים), החלו להקים ארגון עולי אתיופיה מטעמם במקביל לארגונים הקיימים. הם גידלו עסקנים מטעמם, הפעילו להם רוח גבית (לדוגמה שלמה נגוסה מולה - עסקן מהעדה האתיופית שהיה גם חבר הכנסת, תיארנו אותו במאמר "בחירות 2013: "התנועה" בשליחות ג'יי-סטריט" - כל הפרטים עליו במאמר). רק קטע קטן מפעילותיו:
"עוד תופעה מעניינת: בשנתיים האחרונות כאשר ממשל אובמה רצה לנגח את ישראל וממשלתה הוא היה מוציא איזה בועה תקשורתית - הראשון שהיה מצטרף אוטומטית ל"חגיגה" נגד מדינתו היה אדון מולה ואחריו שמענו כבר את "הבוסית" - גברת לבני."
בעזרת הארגונים שהקימו, אנשי הקרן התחילו להתסיס את עולי אתיופיה ולנצל אותם להרס החברה הישראלית מבפנים. השפעת הקרן באמצעי התקשורת הפכה כל תקרית קטנה (והיו כאלה בכל העליות) לאירוע משמעותי.
בהכנה לאירועים אחרונים ארגוני הקרן הכינו קבוצות פרובוקטורים כדי להפוך הפגנות שקטות ולגיטימיות לאירועים קיצוניים הגורמים לריב ומדון בעם.
הקרן והאירועים האחרונים
קודם כל רציתי לברר מה אומרים אנשי הקרן על האירועים. נכנסתי לאתר ה- Facebook שלהם ובהודעה שהתייחסה לאירועים מצאתי קטע:
"אנו רוצים להתייחס לאמירות שהתחילו להישמע אתמול בערב וממשיכות גם היום, ולהודיע לצערם של כל הספינולוגים שיוצאים מנקודת הנחה (שגויה ומזלזלת) שיוצאי אתיופיה לא יכולים לארגן הפגנה בכוחות עצמם, כי איננו שותפים בשום צורה להפגנת אתמול." - כמו שהיו אומרים אבותינו: "על ראש הגנב בוער הכובע".
רבותיי, אנשי הקרן, הרשו לי לא להאמין לכם. יכול להיות שאתם אישית לא הייתם בסביבה אך ידוע לכם וגם לכל אחד שעיניים בראשו שבארגונכם קיימות זרועות ביצוע תוכניות מסובכות מאלה שראינו בהפגנות האחרונות. מה לגבי האגודה למען יהודי אתיופיה וארגונים אחרים שהקמתם? אולי הם באמת פועלים גם בתחומים המפורטים באתר (ראה תמונה), רק, כנראה, יש גם תחומים "שהשתיקה טובה להם", נכון? כאן אין צורך בהמון, מספיק מספר קטן של מבערי השטח כדי לבצע את המשימות.
מה המטרה של הפרובוקציות שראינו אותן בהפגנות? שום תועלת ליוצאי אתיופיה הן לא יביאו, אך יגרמו לתוצאה הרסנית עבורם - הקטנת אהדה ציבורית אליהם. מהתחלת העלייה האתיופית הציבור הישראלי ברובו קיבל אותה באהדה, למעט מקרים ספורים של יחס מתנשא אליהם - הרי כך התקבלו כל העליות הקודמות - הרומנית, המרוקאית, הרוסית וגם מארצות האחרות. במשך הזמן כולם השתלבו בחברה ישראלית, חוץ מהעולים המבוגרים שלא יכלו לעבור את מחסום השפה והשוני במנטליות. עובדה זו מאוד הפריעה לאנשי הקרן, כי היא לא נתנה להם אפשרות לפלג את עם ישראל.
לסיכום:
  • יש לי רושם שאנשי העדה האתיופית הבינו את גודל "הברוך" שאנשי הקרן הפעילו עליהם. ככל שהם יתנתקו מהר יותר מהשפעות זרות (והקרן החדשה היא בהחלט גוף זר בעמנו) כך יקל עליהם להשתלב בחברה הישראלית. אני פונה אליכם אחי, ביתא ישראל -אתם בשר מבשרינו, אתם חלק מעמנו - חשוב שתתנהגו בהתאם.
  • זו לא פעולה ראשונה שהקרן החדשה מבצעת בפקודה מבחוץ לשם הרס החברה הישראלית. היו כבר קודם: המחאה החברתית, הפגנות המסתננים ופעולות אחרות בעשרים השנים האחרונות.

תאריך:  10/05/2015   |   עודכן:  10/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הקרן החדשה לישראל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחאת יוצאי אתיופיה והקרן לישראל החדשה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
תן להם שמות !
אוונגארד  |  10/05/15 18:35
 
- צודק תנו שמות שניתן להתרידם
sailor  |  22/05/15 13:20
2
חלק מהסיפור לא מובן
אסתרליס יעקב  |  11/05/15 06:52
3
לטיפשות אין גבול
מאבחן טיפשים  |  11/05/15 14:03
 
- בכל פעם שהנך נתקל בכתבה שאינה
למאבחן החכם מכל  |  12/05/15 14:37
4
יודעים גם יודעים
למר אסתרליס  |  12/05/15 14:15
5
יש להוסיף לרשימת ההפגנות גם
נשות הכותל  |  12/05/15 14:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שרגיל
ה'יהודי' הופקע מרשותנו אי-אז, הוא משמש אלפים שנה פח אשפה היסטורי שלתוכו משליך האדם, גם כשאינו בן-אדם, את מה שלדעתו נפסל, נשבר, התרוקן או התיישן
איתן קלינסקי
שרון גל יכול לגחך עצמו לדעת במחלת השכחה. כשזה מגיע לראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, זה מדאיג ומעורר חמלה. אותו בנימין נתניהו שכח את התקיפה הבוטה שלו על ממשלה אחרת, שניפחה את הממשלה בהרחבת מספר השרים שרצו להסב לשולחן הממשלה
יעקב עמר
ערביי ארץ ישראל המנדטורית לפני שבעים שנה לא ידעו כלל כי הם עתידים יום אחד להקרא ה"עם הפלשתיני". באותם ימים של טרם המצאת עם פיקטיבי זה, הם היו סתם "ערבים" וכמו שאר הערבים במרחב העריצו את היטלר ובעיקר הוקסמו משנאתו החולנית ליהודים
צ'לו רוזנברג
תהליכי קבלת ההחלטות לפני מלחמת לבנון השנייה, עוד בתקופתם של שר הביטחון, מופז, ושל הרמטכ"ל, יעלון, היו תהליך קלוקל ובלתי סדור
בעז שפירא
עם שמונה חברי כנסת בלבד נכנסים היום בנט, שקד, סמוטריץ', יוגב וחבריהם לממשלה עם פוטנציאל. אם תשכלנה הסיעות השונות להבין את הכורח שבשיתוף פעולה ומתן גיבוי הדדי כי אז אין כל סיבה לפקפק ביכולת המשילות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il