X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: החרדים לא עובדים? המיתוס והמציאוּת מבחן האופוזיציה והח"כים הנלעגים האתיופים בכותרות החטיפה שלא הייתה ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
כוח עבודה [צילום: יונתן סינדל/פלאש 90]

הטבלה לא משקרת
עכשיו זה רשמי. בניגוד למיתוסים על החרדים המובטלים, מתברר שכוח העבודה החרדי משתווה, פחות או יותר, לכוח העבודה הכללי. תשאלו את הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שרק לאחרונה פירסמה נתונים המצביעים על כך, וכידוע הטבלה לא משקרת.
מהנתונים עולה כי 58% מהגברים החרדים עובדים, וזה רק 7% פחות משיעור העבודה במגזר החילוני. אך שימו לב ל'קיזוז' הבא, המאזן את התמונה לטובת השוויון בעבודה בין המגזרים החרדי והחילוני, בהנחה שנשים מהוות מחצית מהאוכלוסייה. הנתון המפתיע הוא ששיעור הנשים החרדיות העובדות, העומד על 71%, גבוה ב-6%(!) משיעור הנשים העובדות החילוניות, שהוא 65% בלבד, בדומה לגברים.
דומה שהתהליך המבורך התחיל הרבה לפני עידן לפיד הקולני בכנסת, בזכות הקמת המכללות החרדיות, ותפס תאוצה במיוחד בעשור האחרון. אז מי אמר שאין שוויון בנטל?
מעניין מי מדבר
דומה שאמינות חברי כנסת נבחנת במידה רבה כשהם באופוזיציה. אין ספק שאופוזיציה מתפקידה להיות לוחמת ופעילה נגד מחדלי הממשלה. ועם זאת, עליה להיצמד לעוּבדות. אחרת הח"כים יורים לעצמם ברגל והופכים לבדיחה.
מדוע הפוליטיקאים סבורים שלציבור יש זיכרון קצר? אחרת איך זה שיאיר לפיד, עם כל הכבוד לחוק 18 השרים, שנלחם עליו, רק לפני שנתיים, הגדיל לעשות כאשר בדלת האחורית, בלי למצמץ, גרם להעלאת מספר סגני השרים, שעלותם כזכור מיליון וחצי שקל לכל אחד? והוא, בלי בושה, עתר לבג"ץ נגד נתניהו על הגדלת הממשלה בשני שרים בלבד?
מחרה מחזיקה אחריו, איך לא, שותפתו לסיסמה "רק לא ביבי", המאשימה את ראש הממשלה בזיקיוּת. באמת? מי שהחליפה ארבע מפלגות, כמו גרביים, במרוץ לכסא המיוחל, נגד כל אידיאולוגיה, מדברת? האם יש זיקית יותר ממנה? וכך גם הרצוג שישב בממשלת רבין, ששברה שיאים מיניסטריאליים, ונזעק נגד נתניהו בנושא ועוד. די לצביעות!
דע את האתיופים
האתיופים לא לבד. במידה שקיימת אפליה כלפיהם, היא נובעת מרתיעה חסרת בסיס הקיימת מפני קבלת השונה והאחֵר, על-רקע צבע עורם, מוגבלותם וכדומה. גישה מופרכת זו יש לשרש בדרכי חינוך, בקמפיינים ציבוריים, ובהגברת המוּדעות כלפיהם (לא אחת רתיעה נעוצה בחוסר ידע והיכרות).
ראוי להכשיר עובדים מהמגזר במרכזי קליטה של אתיופים, שיסייעו להם בהתמודדותם עם השוני החברתי והתרבותי בארץ, דוגמת המעבר מחברה פטריארכלית וסמכותית באתיופיה לחברה ליברלית בישראל. בכך ניתן להקל על קליטת הקהילה בארץ, ולמנוע תופעות של אלימות, התאבדות ורצח בקרבה, הנובעות לא אחת מהלם התרבות כאן.
חבל מאוד שהמפגינים האתיופים הציגו כרטיס ביקור אלים חסר תקדים (בנוסח מהומות הערבים בכביש וואדי ערה), שאינו משקף את כלל העדה, ובכך הצדיקו את הפגנת אלימות המשטרה כלפיהם.
הפשע משתלם?
עלילות צמד -החמד, ניב אסרף וחברו ערן נאוגקר, במאֵי דרמת החטיפה שלא הייתה וגיבוריה בשידור חי, אולי מושכות רייטינג כמופע ריאליטי. אך באמת הסיפור שלהם, הלקוח מ"ילקוט הכזבים" ממש לא מעניין. מדובר בשני עבריינים המעמידים פני פוקר, שראויים לענישה מחמירה ביותר.
אסרף וחברו מנסים למזער את נזקי החטיפה, תוך שינוי ההגדרה ל'היעלמות' ולהפוך מנאשם לקורבן, כשהם מַפנים אצבע מאשימה למשטרה. אך עם עוּבדות אי-אפשר להתווכח.
העוּבדות מצביעות בבירור על בידוי חטיפה - החל מביום התקר במכונית, בדמות הוצאת האוויר מהצמיג, דרך בחירת המיקום המסוכן - כפר חמאס באזור חטיפת שלושת הנערים, ועד הודעת החבר על חטיפה ובעיקר התעלמותו של ניב מרעש גדוד החיילים והשוטרים סביבו וכריזותיהם (רק חרש אולי לא היה שומע).
חבל שהתקשורת נתנה לשניים במה ותמונת שער מרכזית, והזדמנות נוספת - אחרי מסיבת העיתונאים שערכו - ללעוס את השקרים שלהם, כפי שהעובדות מוכיחות, קבל עם ועדה, ואשר ניכר שגם המראיינים לא קונים אותם. ובכך העיתונוּת העניקה להם יחסי ציבור חינם אין כסף. מה המסר מכך שהפשע, ההופך עבריינים לסלבס, משתלם?
אין ספק אשרף וחברו ראויים לעונש החמור ביותר. זאת לא רק כדי לשקף את חומרת מעשיהם, על הסיכון הביטחוני והעלות הגבוהה של החיפושים, אלא לא פחות כדי להרתיע אנשים הזויים אחרים ממעשים דומים. מעֵבר לכך יש להטיל על השניים את מחיר המבצע, העומד על מיליוני שקלים, כי כבר הוּכח שאנשים לומדים רק דרך הפגיעה בכיסם.
פסוקו
הישגי הבית היהודי: נפתלי איילת שלוחה
איילת (ועיני) השקד
נפתלי כבר לא הבֵנ(ט) החורג של הממשלה
תיק-תיקים: נפל עליהם תיק: הפוליטיקה היא משחקי הכֵּס
ביבי לוטש עיניים להרצוג: תור היונה?
הסערה סביב הראש- מתיחת השיער של יובל שטייניץ: יוּבל המבולבל?
סאגת עו"ד רונאל פישר לא הסתיימה: עו"ד ועוד
לקראת שבועות פרקליטת הצמרת מציגה: מגילת רות (דויד)
ערן מלכה הופך לעד מדינה - והבקבוקים ממתינים להוצאת השדים
מתוכם: העד והשֵד
ער"ן של איש אחד
מחאת האתיופים: בפה מוּלא (ממובילי העדה)
טיפוח החשיבה: שומרי מִשְׂכָּל
בקטנה
פרשת רות דויד: פתגם אידי אומר - שם טוב הולך רחוק, אך שם רע הולך יותר רחוק.

תאריך:  13/05/2015   |   עודכן:  17/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי ברנע
מי שחיפש בשורה לאומית פוליטית בכנס החרות השני שנערך בשבוע שעבר בנמל יפו - התאכזב. כל הארגונים וההוגים היו מקובעים בתפיסה אודות היות ישראל מדינת הלאום של העם היהודי, לה יש מאפיינים יהודיים ברורים כמו: דגל והמנון, שפה יהודית וחוק השבות. אף אחד כבר לא זוכר שכשהוקמה המדינה, התכנסה ועדה לדון בדגל של המדינה כאשר הדגל הכחול לבן היה הדגל של התנועה הציונית ובשל הריבונות היה מקום לבדוק איזה דגל ראוי שיהיה למדינה
יעקב אסתרליס
השוני העיקרי בתקופת עליית האתיופים ארצה הוא היעדר יישובים חדשים שהוקמו לקליטת העלייה האתיופית, זאת להבדיל מתהליכי קליטה של יהודי תימן, מרוקו, קורדיסטן, ברית המועצות ואחרים. לעלייה של מעל למאה אלף איש לא הקימו אף יישוב!
יורם דורי
על קצה המזלג כמה מאפיזודות הסיוע הגרמני לביטחונה של ישראל, תוך ציון לחיוב שמותיהם של מעטים (בחלקם שמות אלמונים לציבוריות הישראלית) מתוך רבים שתרמו למערכת יחסים זו: פרנץ יוזף שטראוס, קורט בירנבאך ו-ח.י ז"ל שסייע בהעברת הטיל מגרמניה לישראל
מנחם רהט
נתניהו, שבמשך שנתיים לא החליף מילה עם שרת המשפטים החדשה, יעשה הכל לגירושה    ואיך זה קשור ל'אידיוטים השימושיים' של הציונות הדתית?
צ'לו רוזנברג
יש להסיר את השטריימלים אל מול עבודתן המצוינת של המפלגות החרדיות בייצוג בוחריהן. הלוואי על שאר אזרחי ישראל פוליטיקאים מזן משובח זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il