X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע מספר התיקים יורד, מדוע מספר תקיפות השוטרים עולה, מה מלמדים הנתונים על הגשת כתבי אישום, לאן הולך התקציב ואיך זה שרוב העצורים אינם יהודים
▪  ▪  ▪
יותר חוששים או פחות סומכים? [צילום: פלאש 90]

1. הירידה במספר התיקים יכולה לנבוע משתי סיבות הפוכות: או שהפושעים יותר חוששים מהמשטרה, או שהאזרחים פחות סומכים עליה. כל אחד יכול לבחור את התשובה הנראית לו.
2. שימו לב לזינוק של 46% בתקיפת שוטרים. גם לזה יש יותר מסיבה אפשרית אחת: או שהציבור איבד את יראת הכבוד מן המשטרה, או שהמשטרה יותר אלימה והציבור מגיב, או שזה תירוץ בדיעבד לאלימות שוטרים. ניסיון העבר מלמד, שכנראה התשובה השלישית היא העיקרית.
3. המשטרה טוענת לירידה בפשיעה החמורה, ומציגה זאת על-ידי הכללת עבירות הרכוש בפשיעה זו. אלא שגניבות והתפרצויות אינן פשיעה חמורה. הנכון הוא להסתכל על מה שנחשב מבחינה משפטית כ"תיקי פשע חמור" - רצח, ניסיון רצח, אונס - וכאן יש עלייה של ממש.
4. יפה שקרוב ל-15% מהתיקים מסתיימים בכתבי אישום, אבל איננו יודעים מהו שיעור ההרשעות, וחשוב מזה - המשמעות היא ש-85% מהתיקים אינם מפוענחים. שימו לב גם לעובדה, שב-51% מהתיקים יש חשודים, ומן הסתם יש גם מעצרים, אבל כאמור - רק ב-15% יש בסופו של יום אישומים.
5. שיעור הגשת כתבי האישום הגבוה ביותר הוא בעבירות סמים, ועל זה אומרים: "לא חוכמה". לעומת זאת בעבירות אלימות, בהן העבריין כמעט תמיד ידוע, השיעור התמוה הוא רק 19%.
6. סתם בלוף קטן: בריכוז הממצאים נטען, ששיעור כתבי האישום בעבירות רכוש עלה מ-4% ערב תוכנית המפנה ל-6% ב-2014. נתוני הדוח מראים, שערב התוכנית השיעור היה 4.4%; כדאי לדייק. בכל מקרה, מדובר בשיעור עלוב של אחת העבירות המטרידות ביותר את הציבור.
7. שיעור העצורים הלא-יהודים - בעיקר פלשתינים, עובדים זרים ומסתננים - הוא 52% מכלל העצורים. סביר להניח שאוכלוסיות אלו מעורבות יותר בפשיעה, אך האם זו הסיבה היחידה? האם המשטרה איננה חכמה על חלשים, ואולי גם מוטית נגד זרים?
8. שיעור עבירות המחשב נמצא בעלייה מתמדת והגיע אשתקד לשיא של 847 מקרים. אולי זה לא הרבה, אך תזכרו שלעבירות כאלו יש פוטנציאל הרסני. הגידול המתמיד מלמד, שהמשטרה לא מצליחה להתגבר על הבעיה המאיימת על חיי היום-יום של כולנו.
9. ראו את תקציב המשטרה. טבעי שבארגון עתיר כוח-אדם, רוב הכסף ילך לשכר ותקורה. אבל רק 1.2% לרכישות מבצעיות? רק 4% לפיתוח? עם סכומים כאלו, המשטרה תתקשה מאוד להתמודד עם הפשיעה המודרנית; וראו את ההערה הקודמת.
10. שמתם לב מה אין בשנתון? אף מילה על עבירות כלכליות, על עבירות שחיתות ועל עבירות צווארון לבן. זה לא מספיק חשוב? שוחד פחות משמעותי מאשר גניבות רכב? ההשמטה הזאת מדוחות המשטרה היא עקבית, חסרת הסבר ונטולת היגיון.

תאריך:  14/05/2015   |   עודכן:  17/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משטרה במוקד
איתמר לוין
ירידה של 2.7% במספר התיקים שנפתחו אשתקד, אך עלייה ברצח, בנסיונות לרצח ובעבירות המין    נמשכת העלייה במספר המעצרים - אבל פחות מ-15% מהתיקים מבשילים לכתבי אישום
איציק וולף
המשטרה עיכבה הבוקר לחקירה סוהר המשרת בבית כלא בצפון בחשד לביצוע עבירות מעשה מגונה והפרת אמונים    החקירה החלה בעקבות דיווח של שב"ס ותוך שיתוף פעולה בין המשטרה לשב"ס
איתמר לוין
שוטרים הועמדו לדין משמעתי למרות שביצעו עבירות פליליות - ובכל המקרים נפגעו רק בכיסיהם    שוטרים שנמצאו חסרי אמינות ממשיכים בשירות    קנסות בלבד גם על הכאת עצורים
איתמר לוין
הרישיון להחזקת כלי הנשק לא חודש על-פי המלצת המשטרה, הבעלים הפקיד אותם בתחנת כפר סבא - וכאשר חודש הרישיון התברר שלמשטרה אין מושג היכן הם
איתמר לוין
עופר קורן ביצע שורה של עבירות מין בשתי שוטרות שהיו כפופות לו    בית המשפט העליון מותח ביקורת קשה על האווירה ששררה באותה תחנה בעשור הקודם וקורא למשטרה לעקור אותה מן השורש
רשימות נוספות
מלכה העביר יהלומים בצורה בלתי חוקית  /  איתמר לוין
30 חודשי מאסר לחוקר על מעשה מגונה  /  איתמר לוין
ניצב קובי כהן: דנינו נקמן וחי במגננה  /  איציק וולף
הדגל וכספי הציבור  /  פנחס (פיני) פישלר
קובי כהן "יורה" לכל עבר  /  פנחס (פיני) פישלר
שוטרים וגנבים  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il