X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגיעה העת להסיר את ההגבלות הבלתי-סבירות המוטלות על שימוש בסם המרפא, לרווחתם של חולים סופניים, הנזקקים לו כאוויר לנשימה והמקל עד מאוד על סבלם הנורא
▪  ▪  ▪
קנאביס. להקל על הסבל [צילום: פלאש 90]

מאות-אלפי חולים בארץ מוצאים בקנאביס תרופה מדהימה למכאוביהם, אך משום מה עדיין אינם מקבלים רישיון להשתמש בסם. מסתבר כי היד על הברז של האישורים קמוצה והססנית מדי, כשכיום ניתנים על-ידי משרד הבריאות רק 20 אלף היתרים לשימוש בצמח המרפא הזה, וגם זאת רק לאחר מיון קפדני.
מאחר שאין עוד ויכוח על סגולותיו המופלאות של הקנאביס - הגיעה העת לספק אותו באורח חוקי לכל מי שנזקק לו כסם רפואי. כמה כואב שהרפואה הישראלית הקונבנציונלית עדיין מסרבת להקל על סבלם המיותר של כל אותם חולים רבים שנגזר עליהם להיות מקופחים מהסם הגואל.
קחו, למשל, את כל אותם חולים סופניים שרופאיהם כבר הרימו ידיים. מבחינתם הרי כבר כלו כל הקיצין ולא נותר עוד במה להושיע. אבל המציאות היא אחרת לגמרי ובהחלט מזמנת מוצא מן הסבך.
הקנאביס, שאסור לשימוש ברבים על-פי חוק, מתגלה כמקל על סבלם של חולים סופניים דווקא כשהוא ניתן להם ללא כל הגבלה רפואית. בתור שכזה הוא כבר הספיק להוכיח את עצמו כיעיל באינספור פעמים. אלא שעל אף יעילותו הרבה, הוא נבלם לשימוש רפואי מסיבות שאין להן ולא כלום עם עולם הרפואה. רק ביורוקרטיה חולנית, בתמהיל של חשש לא-מוצדק, הם אלה שמכתיבים את רוע הגזירה לחולים האומללים.
אלפי חולי מחלות ממאירות, כמו גם פרקינסון, טרשת נפוצה ושאר מרעין בישין, חוו על גופם קנאביס רפואי. כולם, ללא יוצא מן הכלל, העידו על הקלה משמעותית בסבלם רק תודות לטיפול באמצעותו.
להתנער מהאטימות
הצרה הגדולה היא שחולים הזוכים, בכל זאת, לטיפול בקנאביס, מוגבלים בו בזמן. בתום הטפולים הכימותרפיים הוא מופסק, בעוד שעל החולה האומלל, שעדיין נאנק מכאביו הקשים, נגזר משום מה להמשיך ולסבול.
בת-זוגי, זיכרונה לברכה, זכתה עוד לפני למעלה משני עשורים להיות שפן הניסיונות הראשון של הקנאביס הרפואי בישראל. נאלצתי אז לירוק דם רב לצורך קבלת אישור רפואי, שנדרש לטיפול בו במחלתה הממארת. בסופו של דבר היה זה פרופסור דייויד ניב, עליו השלום, אז ראש מרפאת הכאב של המרכז הרפואי בתל אביב, שניאות להירתם לעזרתה. רק תודות למומחה הדגול, בעל השם הבינלאומי ועתיר ההישגים, שהניח בארץ את יסודות הטיפול בכאב, הוקל עד מאוד סבלה של אשתי, בטרם עצמה עיניה לעד.
למרבה הצער, לא הצליח פרופ' ניב, שנחשב לגדול המומחים בתחומו, להותיר אחריו דור של יורשים רפואיים במעמדו. האמת הכואבת היא שאיש מלבדו לא ניחן באותה תושייה שהייתה לו כדי להשריש בארץ את הטיפול בכאב בקנאביס הרפואי.
הגיעה העת שמשרד הבריאות יתנער סוף-סוף מהאטימות הפוקדת אותו ויואיל להסיר את המגבלות הבלתי-סבירות על השימוש בקנאביס למי שנזקק לו. אחרי ככלות הכל, לא רק שהשימוש בו אינו כרוך בתופעות-לוואי כלשהן - הוא גם מעמיד את החולה על רגליו. סביר להניח שאילו היה פרופ' ניב היום בחיים - הייתה זו, ודאי, צוואתו הרפואית.

תאריך:  17/05/2015   |   עודכן:  17/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד צבי שוב, עו"ד עידית אייזדורפר
יזמי בנייה במתחם עין חמד ישלמו 5 מיליון שקל בשל שורה של הטעיות ומעשי מרמה; חברת החשמל תשלם 500,000 שקל משום שהתרשלה בבדיקת טופס 4 שהוצג לה
עו"ד ורו"ח רמי אריה
פקיד השומה אינו יכול לפסול את ספריו של נישום בעסק אחד שבבעלותו, רק משום שהתגלו ליקויים בעסק אחר שבבעלותו
איתמר לוין
ניגודי העניינים והאינטרסים האישיים והמערכתיים המתגלים בפרשת רונאל פישר ורות דוד, מחייבים שינוי מבני יסודי: איחוד של מח"ש עם נציבות הביקורת על הפרקליטות והעברת הגוף המאוחד למשרד ראש הממשלה
נסים גבאי
כמה חזק, וכמה מתאים למארג השרים הנהדרים המוצבים בראש השלטון בישראל. שר הצבעים לח|כ ארדן יכול להיות תפקיד חשוב מחד ומרתק מאין כמוהו. תראו כמה צבעים יש... אדום, לבן, סגול, תכלת, שחור, ירוק... ממש המון תעסוקה ועבודה
עמי דור-און
ב-26 במאי ימלאו למירי רגב 50. אין ספק שבשער שנת היובל השני לחייה מגיעה לה מתנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il