X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כיצד הפכנו מעם סגולה לעם שאיבד את חזונו, ההולך בדרך אל תהום הנשייה, עם שאין פסוק הולם לומר עליו פרט לאמרה הידועה - "פני הדור כפני הכלב"?!
▪  ▪  ▪
[צילום: סרגיי אטל/פלאש 90]
עם ככל העמים
תחילה נחתה עלינו התוכנית "הראשון בבידור" נושאת הבשורה של המנוח דודו טופז. אחר-כך באו בזו אחר זו, עובדי האלילים של "כוכב נולד", "רוקדים עם כוכבים", השורדים למיניהם, אשפי המטבח המתרבים מיום ליום, וממש בימים אלה "יצירת הפאר" המוזרה "האח הגדול". שוב אין אנו עם של אנשי רוח, הוגי דעות, מורי דרך אינטלקטואלים. אנחנו עם ככל העמים, חסר מעצורים

בעבר הלא כל כך רחוק, נהגנו להגדיר את עצמנו כ"אור לגויים". אומנם הטבע וההיסטוריה האנושית לא פינקו אותנו באוצרות טבע רבים, בשטחי ארץ רחבים וברוב עם, אבל הם העניקו לנו ערכים מוסריים שכללו את טוהר המידות, השוויון בפני החוק, וגם את עשרת הדיברות, והפכו אותנו ללפיד האש ההולך לפני המחנה של עמי העולם, המאיר את הדרך באור יקרות.
לא חלפו אלא כשבעה עשורים ושוב אין אנו יכולים להתהדר במעמד המכובד שהוענק לנו. מעם סבלני ומאמין בצדקת דרכו הפכנו לעם קצר-רוח, יהיר, עם הסוגד לכסף, בעל תדמית של כובש ומשעבד, עם שהפקיר את גורלו ועתידו בידי שליטת ה"משפטיזציה" שרכשה לעצמה מעמד של הפוסקת היחידה כאילו אין בלתה, עם שכל עניינו "לחם ושעשועים" טלוויזיוניים, ממש כמו בימי פומפיאה האחרונים, לפני קריסתה של האימפריה הרומית. ובמקום להיות הדגם לחיקוי הפכנו לעותק של תרבות הצריכה והצריחה האמריקנית, המשנה את מהותנו הלאומית מעם של חזון והגות רוחנית לעם של משדרי טלוויזיה בידוריים המרעיפים עלינו, ללא הרף, עוד ועוד, אבק כוכבים בפרוטה, הערצת אלילים ריקים מתוכן, שכל "גדולתם" טמונה בכך ששמם ותמונתם מופיעים בתקשורת עוד ועוד, בלי הרף, עד בלי די.
במקום עם סגולה הפכנו להיות יצורי אנוש דלי מהות שמשאת נפשם להיות חיקוי - גם אם הוא מגוחך - של כוכבי תשדירים תחרותיים, נושאי פרסים, שכל גדולתם נמדדת לפי המיניות שמשדרים אברי גופם ועומק החשיפה של אבריהם הצנועים.
תחילה נחתה עלינו התוכנית "הראשון בבידור" נושאת הבשורה של המנוח דודו טופז. אחר-כך באו בזו אחר זו, עובדי האלילים של "כוכב נולד", "רוקדים עם כוכבים", השורדים למיניהם, אשפי המטבח המתרבים מיום ליום, וממש בימים אלה "יצירת הפאר" המוזרה "האח הגדול". שוב אין אנו עם של אנשי רוח, הוגי דעות, מורי דרך אינטלקטואלים. אנחנו עם ככל העמים, חסר מעצורים, עם של יד איש באחיו, עם של משחירי פנים ברבים, עם של פוליטיקאים מושחתים, עם שבמרכז הווייתו שוטרים אלימים שבין הבכירים שבהם משוטטים ללא מחסום אלה המסייעים לפרקליטים נוכלים לסחוט כספים ממי שאפשר, עם שעתידו מאחוריו ואחוריו הם חזות הכל, עם שאין פסוק הולם לומר עליו פרט לאמרה הידועה - "פני הדור כפני הכלב".
הפירוש המקובל לפתגם-חוכמה זה הוא כי אין לכלב דבר משל עצמו אלא קול אדוניו. כלומר: הכלב צועד לפני אדוניו, כאילו הוא המנהיג המוביל את המחנה, אבל בפועל מדי פעם מביט הכלב לאחור כדי לוודא שאכן הוא פועל על-פי רצון אדונו, על-פי הכיוון שהתווה לו האדון. והאדון - כמנהג אדונים - עושה בכל תחום "מה שבא לו" ואינו נותן דין וחשבון לאיש.
בתהום הנשייה
לפתגם הזה ולתמונה המצטיירת ממנו יש משמעות רבה לגבי טיבה של המנהיגות הישראלית המבקשת להצטייר בעיני הציבור כמי שמובילה את הלהקה, כמי שמתווה את הדרך הנכונה ללכת בה. אבל האמת היא שהמנהיגים האלה דומים יותר לכלב שאין לו חוכמה משל עצמו וכל תבונתו מתמקדת במה שנדמה לו כרצון האדון - העם. מנהיגי העם האלה שבעבר הרחוק היו מורי הדרך ואור לגויים, מצטיירים כיום כמי שאין להם דבר משל עצמם, פרט לעצמם.
אם העם שבשליחותו הם מתרוצצים ברחבי העולם רוצה לחם ושעשועים טלוויזיוניים - זה מה שהעם יקבל מהם. אם העם מבקש להיות שליח מיומן של אלימות סכינאית, מעשי רצח בתשלום - אלימות מן הסוג הזה הוא יקבל. אם העם, בסיוע תקשורת פופוליסטית שאיבדה את עקרונות היסוד של קיומה, רותח ומוחה על יוקר המחיה ותובע ממנהיגיו לפעול לשינוי המצב - יבטיחו מנהיגיו במילים יפות אך ריקות מתוכן מעשי שיש הכרח להוזיל מחירים. וכל כך למה? כדי לרצות את רצון האדון, למצוא חן בעיניו, להיראות טוב ורצוי, על-מנת להבטיח שגם בבחירות הבאות יוכלו מובילי הדרך להמשיך ולאחוז בעוצמה במוסרות השלטון. ואת המטרה הנעלה הזו, אולי החשובה מכל - להיאחז בכל הכוח בקרנות המזבח השלטוני - אפשר להשיג רק כאשר מעניקים לעם המשועבד לתאוות ליבו, בדיוק את מה שהוא רוצה.
את החוכמה הזו לא אנחנו המצאנו. כבר ברומא העתיקה, בימי דעיכתה האחרונים, נהגו לומר את הדברים הבאים שהיו נכונים לימים ההם והם נכונים שבעתיים לזמן הזה: "העם הרומאי משועבד ראשו ורובו לשנים: מזונו ומשחקיו". או במילים של היום: אני קונה - משמע אני קיים; אני משתעשע - משמע אני חי.
למרבה הצער אנו, שהיינו עם הבחירה, גולשים היום במדרון תלול המוביל אל תהום הנשייה. אם לא נחזור לחיות על-פי ערכים של אמונה, צדק, יושר, הגינות וטוהר המידות - נאבד את עצמאותנו ולא נוכל להמשיך ולהתקיים. עם אחר, הדבק במצוות אבותיו ובאמונתו, פנאטי ונחוש, לכוד עד אין קץ באמונתו הדתית, מוכן להרוג ולהיהרג כדי להיות נושא בגאון את נס הסהר האיסלאמי בשמו של "אללה הכביר", הוא יהיה בסופו של דבר מי שיחזור לשלוט במקומנו בנחלת אבותינו. זו כנראה רק שאלה של זמן.

תאריך:  26/05/2015   |   עודכן:  26/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פני הדור כפני הכלב
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
פני הדור כפני מלאך.נוער מדהים.
סתם אחד  |  26/05/15 08:57
 
- אתה ראית אותם ברכבת,רכבות זה
החוזה  |  27/05/15 04:17
2
מה זה ?? נרקומן אחוז אמוק
יעקב יעקב  |  26/05/15 09:51
 
- שלא יבקש סליחה.שיעוף מהעיניים.
סתם אחד  |  26/05/15 10:31
 
- תגובה
יוסי פלס   |  27/05/15 23:07
3
לא סתם כלב אלא בן
אהרון שחר  |  26/05/15 10:18
4
מעולם לא היינו עם סגולה.
שאול א.  |  26/05/15 10:19
5
צודק הכותב וצודק מגיב מס.1
אליעם  |  26/05/15 11:43
6
התמונה והמכחול..במכחול מטפטף
מרק_טווין  |  26/05/15 11:58
7
אדוני נכבדי
יהוידע  |  26/05/15 12:14
 
- הגרמנים שהם עם חרוץ, משקיען
עמי דוראון הקודר  |  26/05/15 13:00
 
- כנס לתגובתי מספר 8
ליהוידע  |  26/05/15 13:01
8
תביט במראה מה תראה בה ?
לעמי דור-און  |  26/05/15 12:28
9
הפוך,גוטה, הפוך.הישג מופלא
המדינה הזו.לזכור!  |  26/05/15 13:21
10
בדבר אחד צודק מאד עמי דור-און
הטלויזיה והשמאל  |  26/05/15 13:43
 
- הם הם פני הכלב של הדור
להטלויזיה והשמאל  |  26/05/15 15:08
11
חזירים נמאסנו
אהרון שחר  |  26/05/15 18:17
12
אם באמת
ובתמים  |  27/05/15 05:58
13
פני הדור או פני המתבונן
רפי לאופרט  |  29/05/15 10:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
"במבט לאחור ניתן לקבוע כי הנסיגה מלבנון במאי 2000 הייתה בסך-הכל מהלך נכון, שעיצב מציאות טובה בהרבה מכל חלופה אחרת"
ישראל רוזנבלט
מחנה השמאל המתוסכל מכך שהציבור לא קונה את סחורת השלום שלו, מנסה לדבר בשם רוב דמיוני, ובמקביל לעקוף את הממשלה הנבחרת, בעזרת הסתייעות בגורמים זרים. אחרי שאובמה איכזב, אולי תגיע הישועה מאירופה, עצרת האו"ם, פיפ"א ותנועת ה-BDS. בינתיים נקראת האופוזיציה לאמץ את התנאים המוקדמים. של אבו-מאזן כמובן
יצחק מאיר
Shaming הוא מעין הוצאה להורג בלי להרוג, ספיגת גזר דין שאינו מתבצע בהכרח, אבל שיש בו פוטנציאל לגבור עד כדי שיתוק רצון החיים עד כדי חבל, או ירייה, או גלולת קץ גואלת. Shaming הוא מה שמרגיש אדם שהטילו אותו אחד מול כל העולם כולו
שמעון זיו
האם טיפחנו אשליה של חוזק המשטר והצבא, האם הרוסים הפסיקו לצייד אותו בנשק מהמעלה הראשונה או שמא זה צבא בינוני ביותר שלא עמד בפני אתגרים רבים ולכן ביום פקודה התגלה במערומיו?
איתן קלינסקי
חדר מיון הוא תחנת מפגש ראשונה של חולה עם בית, שצריך לסעוד אותו. למרבה הצער, התחנה הראשונה סובלת מכשלים רבים וכואבים, המצביעים על עוצמת פער מכאיבה בין מקצועיות גבוהה מאוד ומסירות רבה של סגל רפואי בחדרי מיון ובין ארגזי כלים חסרים שבידיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il