X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא ניתן להשתחרר מהרושם שהשרים רוחצים בנקיון כפיהם, מי שלא קבע מדיניות ליום חג לא יכול עכשיו להטיל את כל האשמה על כתפי הרגולטור
▪  ▪  ▪
קידוח תמר, אסדת גז טבעי [צילום: פלאש 90]

זהו סיפור על מדינה עניה שאין לה אוצרות טבע שהמקום היחיד שהתגלו אוצרות אלה הם ים המלח. מדינה שמחפשת משחר הקמתה נפט וגז עד כלות ואין מושיע.
יום אחד מגיעים שנים שלושה משוגעים ואומרים בואו נקדח ונחפש בים יש לכך תקדימים טובים המדינה שמוכנה לעשות כל דבר למעט מהשקעה מסיבית בחיפושי גז נותנת רשיונות לכל דיכפין במחיר אפס.ובלבד שאתם תשקיעו את מאות מיליוני הדולרים הנדרשים.
וראה זה פלא כמה מהקודחים מגלים גז קודם בכמות מסחרית קטנה (קידוח תמר) ואחר כך קידוח שאין דומה לו במזרח התיכון קידוח לויתן שיכול להבטיח אספקה סדיר לעשרות שנים. מאותו רגע מוצאי הגז הופכים להיות ברוני הגז אויבי המדינה הם גוזלים את כבשת הרש של המדינה ודורשים את רעתה.
מיד מקים אדון שטייניץ ועדה ששינסקי שמה על שם העומד בראשה וזו מחליטה חרף הלחצים להטיל מס שמגיע עד כדי 60% מהכנסות החברות והנימוק הוא שהאוצרות שייכים למדינה ומן הדין שהמדינה תקבל נתח שמן מההכנסות.
לא חלף זה וכבר בא מיסטר דויד גילה פקידון המתקנא בחבריו הגדולים ומכריז אין תחרות בענף ולכן צריך לפרק את החבילה זה שאין הרבה מה לחלק ובכל מקרה זה יהיה דואופול או קרטל לא מזיז לו זה שהוא חתם לא מכבר על הסכם המסדיר את הפעילות לא מזיז לו הוא הבריון השכונתי יגרום להרס דבר שעוד לא קם.
משרדי הממשלה האחרים בהבינם את חבית הנפץ העומדת להתפוצץ ואת ההשלכות המדיניות הכלל עולמיות וההשלכות של התדינות משפטית ארוכה על האפשרות לנצל את מה שזה עתה התגלה מגבשים נוסחא שונה על דעת כל המשרדים וחברות הגז (הטיקונים)אבל הרגולטור בשלו הוא יראה לכל העולם מי פה בעל הכח ומשלא עולה בידו הוא מתפטר ובא לציון גואל.
אבל לא פוליטיקאים ממולחים מהסוג של שלי יחימוביץ' שמריחים דם ירפו ומיד מתיצבים כקוזק הנגזל להגן על הרגולטור ולקלל את אלה שהשקיעו ממיטב כספם והידע שלהם על-מנת להרים את מדינת ישראל ולהציבה כמעצמת גז עולמית המסוגלת למכור לכל דורש גז ולקבל תמלוגים שלא חלמה עליהם.
לא ניתן להשתחרר מהרושם שהשרים רוחצים בנקיון כפיהם מי שלא קבע מדיניות ליום חג לא יכול עכשיו להטיל את כל האשמה על כתפי הרגולטור.
אם רוצים תחרות אדרבה לקדוח עוד במימון פרטי או של המדינה ואז אלה שחפצים בתחרות יקבלו אותה. עד אז צריך לשאת על כפיים את האנשים בעלי החזון שהשקיעו ממיטב כספם בהרפתקאה הזו והצליחו מגיע להם את פרס ישראל.

תאריך:  26/05/2015   |   עודכן:  26/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדינת כל דאלים גבר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גם ממני המדינה גזלה
כבשת הרש  |  27/05/15 03:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מעיין כפיר
שר הכלכלה החדש, אריה דרעי, מיהר לבטל את תקנות הממשלה הקודמת שהפחיתו את הזכאות להנחה במעונות ובמשפחתונים של משרד הכלכלה עבור משפחות אברכים. לא כולם מרוצים: עיתון 'דה מרקר', למשל, הצליח לפרסם ניתוח מופרך לחלוטין של ה'הישגים' שהושגו בזכות האפליה הזו
דרור אידר
פסק דין העליון בתביעת הבדואים לבעלות על קרקעות מהווה תקדים בהסדרת נושא אדמות הנגב    וגם: מדוע בשבועות אנו משחררים את רוחנו מבית האסורים
מרדכי ליפמן
האיש ששכנע אותנו, או יותר נכון את התקשורת, לאמץ את תפיסתו ולנפץ את עקרונות חלוקת הסמכויות במדינה, פתח עכשיו במערכה חדשה, הפעם נגד שרת המשפטים, על שום שהרהיבה עוז וכבר אמרה שתפעל לחיזוק הכנסת
אורי שרגיל
ארגונים כגון אש"ף, פתח, חמאס, חיזבאללה מבלבלים את העולם    אלה למעשה 'אירגוני טרור מוסריים', כפי שהעולם מגדיר אותם
עמוס גלבוע
שלא בצדק תוקפים את ברק על היציאה של צה"ל מלבנון, ומכנים אותה "בריחה". ברק רצה לצאת מלבנון בהסכם עם סוריה ולבנון, אך משהשיחות עם אסד התפוצצו, הגה ברק רעיון מבריק: אם ככה, אז נעשה הסכם עם האו"ם על בסיס החלטה של מועצת הביטחון, ונזכה בלגיטימיות בינלאומית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il