X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זהו מספר הנשאלים בסקר אינטרנטי של אל-ג'זירה שהביעו תמיכה בדאעש - 81% מכלל המשיבים. אלו הן בשורות רעות במיוחד למשטרים במצרים ובסעודיה, שם נמצאים רוב צופי אל-ג'זירה
▪  ▪  ▪
התמיכה עשויה להתבטא במעשים

היערכות לשחרור

השבוע דווח על היערכות של כוחות הביטחון העירקים והמיליציות השיעיות לשחרור העיר רמאדי, שנכבשה על-ידי דאעש בשבוע שעבר. הכוח המוביל את המבצע לשחרור העיר הן המיליציות השיעיות, כאשר שמו של המבצע הוא "לשירותך חוסיין" בהתייחס לחוסיין, מייסד הזרם השיעי שבאיסלאם. למעורבות המיליציות השיעיות בלחימה ישנה משמעות רבה. המיליציות נכנסות להילחם במחוז הסוני הגדול ביותר בעירק, ואפילו ארה"ב הסכימה למעורבות המיליציות לאחר שבעבר סירבה לסייע אווירית אם המיליציות נלחמות על הקרקע.
זהו החותם הסופי להכרה בחשיבותן של המיליציות בלחימה נגד דאעש. מעתה לא ניתן יהיה לוותר על עזרת המיליציות, דבר שיפגע באזרחים הסונים – שכן המיליציות רואות בכולם תומכי דאעש ופוגעות בהם. אם המיליציות ינהגו כך גם בקרב על רמאדי, הדבר לא רק יפגע באפשרות הפיוס בין הממשלה השיעית לבין הסונים, אלא יכול גם להביא להסכמות בין השבטים הסונים ודאעש כדי להילחם במיליציות השיעיות.

מקסימום אמריקני

קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה באירן, האשים השבוע את ארה"ב בכך שהיא לא עושה מספיק נגד דאעש בעירק. בנוסף לכך, גורמים אירנים מאמינים שכיבושה של רמאדי על-ידי דאעש נועד לקדם את הארגון לעבר גבול אירן-עירק.
עם הטענה השנייה עוד אפשר להתווכח ולהוכיח שהיא מוטעית, אבל עם הטענה הראשונה - קצת פחות. סולימאני צודק באומרו שארה"ב לא עושה מספיק נגד דאעש בעירק, משום שהיא עושה מה שהיא מרשה לעצמה. ארה"ב פועלת רק מן האוויר, וזה המקסימום שהיא מוכנה לעשות. ארה"ב לא רוצה להכניס שוב כוחות קרקעיים לעירק לאחר קרוב לעשור של לחימה שהביא למותם של אלפי חיילים. עם זאת, המשך הלחימה בעירק וכיבושים נוספים של דאעש לא יותיר לארה"ב ברירה. לא סביר שארה"ב תאפשר לממשלת עירק ליפול, וכנראה שאם לא תהיה ברירה - היא תכניס כוחות קרקעיים.
עם זאת, מי שכן פועלת רבות בעירק היא אירן. הפעילות האירנית מתבטאת בשליחת נשק, תחמושת, יועצים וגם לוחמים. הדבר רק מגביר את השפעתה של אירן על עירק, בשעה שההשפעה האמריקנית הולכת ופוחתת.

בוחרים בדאעש

בסקר אינטרנטי שנערך על-ידי אל-ג'זירה והקיף למעלה מ-38,000 נשאלים נמצא, כי 81% (שהם 31,000 איש) הביעו תמיכה בכיבושים של דאעש. רוב הצופים של אל-ג'זירה הם סונים, והמספר הגדול ביותר שלהם נמצאים במצרים ובסעודיה. אי-אפשר להשליך מסקר בלתי מדעי כזה, גדול ככל שיהיה, על אוכלוסייה של מאות מיליונים, אבל עדיין יש לדבר משמעות. המשמעות היא שלדאעש יש השפעה ותמיכה, וכפי שהוא השפיע על אותם נסקרים - הוא בטח משפיע וישפיע על רבבות אחרים.
אותם אנשים שענו על הסקר עשויים לא רק לעצור כאן, אלא לסייע לדאעש במתן תרומות ואולי אפילו בהתגייסות לארגון. בראייה רחבה יותר, הדבר אומר שמדינות כמו מצרים וסעודיה יצטרכו להתמודד בעתיד עם כר פורה של תומכי דאעש שלא יהססו להשתמש בטכניקות הנוראיות ביותר כדי לנסות להפיל את משטריהן.

שקט בע"מ

הירי השבוע לעבר ישראל בוצע במסגרת לחימה פנימית ברצועת עזה בין החמאס לג'יהאד האיסלאמי. הירי בוצע על-ידי הג'יהאד האיסלאמי במטרה שישראל תפגע ביעדי החמאס ברצועה. בתקיפה הישראלית נפגעו יעדי הג'יהאד האיסלאמי, שהיו באותה עת ריקים מאדם, כנראה בכוונה כדי למנוע הסלמה.
ובכל זאת, החמאס לא יכול לעצור כל ירי שמבוצע מהרצועה לישראל. למעשה, זהו אינטרס גם של החמאס וגם של ישראל שלא תהיה התדרדרות להסלמה בעתיד הקרוב. למרות זאת, החמאס לא יוכל לשמור על השקט זמן רב מדי. בין אם הדבר ייעשה לאור בקשותיה של אירן או כאשר הארגון ירגיש שהוא חזק מספיק, הוא יתקוף שוב וישתמש בניסיון שצבר במהלך הלחימה בצוק איתן.

דרוש מיגון

בעקבות הירי שבוצע השבוע לעבר ישראל, עיריית אשדוד החליטה להשבית ליום אחד את מוסדות הלימוד בהם אין מיגון. מדובר ב-14 בתי ספר ו-57 גנים שנמצאים במבנים יבילים. השאלה היא: איך המבנים האלו פעלו עד עכשיו? האם ירי רקטי לישראל הוא דבר חדש ולכן לא חשבו שמבנים אלו צריכים מיגון, 20 ק"מ מרצועת עזה? האחריות למיגון מוטלת על הממשלה, כמו כל נושא הקשור לביטחון התושבים. אם לא נותנים לצה"ל להכניע את ארגוני הטרור ברצועה והם ממשיכים לירות, המינימום הנדרש הוא שהאיזורים שיורים עליהם יהיו מוגנים.

תאריך:  28/05/2015   |   עודכן:  28/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
31,000 תומכים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אפשר להשמיד
אהרון שחר  |  28/05/15 08:44
 
- אתה נמהר מדי. גם אני תומך
סניל  |  28/05/15 10:14
 
- אסדה בראש טוב
אהרון שחר  |  28/05/15 11:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
שר הביטחון התייחס לירי הרקטה מרצועת עזה ואמר כי חמאס הוא ישות טרור שנושאת באחריות לנעשה ברצועה ולכן תגובת ישראל הייתה גם נגד חמאס וגם נגד הג'יהאד האיסלאמי שביצע את הירי
עופר וולפסון
ראש הממשלה: "נעשה הכל כדי לשמר את השקט"    מצרים לישראל: "רסנו תוקפנותכם ופעלו באיפוק"    4 יעדים הותקפו ברצועה לפנות בוקר
אורי שרגיל
מר פרס ממשיך לטחון בשיניו של סביר: "העמדה האמריקנית העתידית, מרגע שיחזור הריאליזם הפוליטי לירושלים, וגם לרמאללה, הינה ברורה כשמש"
יעקב עמר
עלינו להמשיך ולשיר שיר לשלום אך דווקא כן לומר "יום יבוא" ולהשתחרר מהשקר כי ביכולתנו "להביא את היום" לבדנו    עלינו לקוות כי יום יבוא ושיר לשלום ייכתב גם אצלם
איתמר לוין
אישר עונש של 6.5 שנות מאסר למיידה בקבוקי תבערה על שוטרים: "המעשה עלול להבעיר, תרתי משמע, את האזור כולו ולגרור התפרצות שיש עימה סכנות קשות ופוטנציאל של מעשי אלימות נרחבים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il