X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מחמוד עבאס דוחה את הצעת נתניהו לחידוש המשא-ומתן ונוקט סרבנות בניסיון לכפות על ישראל את תנאיו ירדן חוששת כי הקיפאון במשא-ומתן הינו מלאכותי וכי מאחורי הקלעים מתקיים מו"מ חשאי בין ישראל והפלשתינים
▪  ▪  ▪
עבאס. שוב דוחה [צילום: AP]

נראה כי הרשות הפלשתינית נחושה להתקדם בתוכניתה לבנאם את הסכסוך הישראלי פלשתיני ולהכריע את ישראל במוסדות הבינלאומיים תוך ניצול המתיחות הקשה בין ממשל אובמה לממשלת הימין בראשות נתניהו והמגמות המסתמנות באיחוד האירופי לפעול נגד המשך הבנייה בהתנחלויות בגדה.
לכן, הרשות הפלשתינית ממהרת לדחות את ההצעה החדשה של ראש הממשלה נתניהו לנהל משא-ומתן על גבולות גושי ההתנחלויות שיישארו בריבונות ישראל במסגרת הסכם הקבע.
שר החוץ הפלשתיני ריאד אלמאלכי אמר לרדיו "קול פלשתין" ב-26 במאי, כי "נתניהו מנסה להרוויח זמן כדי לצאת מהבידוד הבינלאומי".
הפלשתינים רואים בהצעתו של נתניהו מהלך מתוחכם שנועד להשיג לגיטימציה פלשתינית ובינלאומית להמשך הבנייה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים, מהלך שיאפשר לנתניהו להיראות כשוחר שלום וגם לשמור על שלמות הקואליציה הצרה שלו.
אם פעם הביעו הפלשתינים נכונות כלשהי לחילופי שטחים עם ישראל כדי שאפשר יהיה להחיל את הריבונות הישראלית על גושי ההתנחלויות הגדולים במסגרת הסכם הקבע, הרי שהעמדה הזו השתנתה לחלוטין.
מחמוד עבאס מוביל קו קיצוני הדורש את פירוקם של כל גושי ההתנחלויות וקביעת לוח זמנים בינלאומי מוסכם לנסיגתה של ישראל מכל שטחי הגדה המערבית כדי שתקום שם, בפרק זמן מוגדר, מדינה פלשתינית על בסיס קווי 67', שבירתה היא ירושלים.
הצעתו של ראש הממשלה נתניהו לחדש את המשא-ומתן ולדון על גבולות גושי ההתנחלויות וגבולות הבנייה הישראלית במזרח ירושלים הפתיעה את הפלשתינים כמו ההודעה המחודשת של נתניהו כי הוא בעד פתרון שתי המדינות.
כדור הסרבנות עבר עכשיו למגרש הפלשתיני, לכן דוברי הרשות הפלשתינית ממהרים להציג כעת את הצעתו של נתניהו כ"טריק שנועד לגנוב עוד אדמה פלשתינית".
בצד הסרבנות הפלשתינית קיימים חששות בירדן, שמקורם אינו ברור, כי ישראל והרשות הפלשתינית מנהלות ביניהן משא-ומתן חשאי. ראש ממשלת ירדן, עבדאללה אלנסור, הביע לפני כמה ימים בישיבה סגורה בפרלמנט הירדני את חששו כי "ירדן תופתע ממשא-ומתן חשאי בין ישראל לרש"פ שיביא להסכם דוגמת הסכם אוסלו העלוב". האם לראש ממשלת ירדן מידע בדוק על משא-ומתן כזה או שדבריו נועדו לטרפד אפשרות כזו? הדברים אינם ברורים. מה שברור הוא שדוברי הרש"פ מיהרו לדחות את האפשרות הזו מכל וכל.
עבאס זכי, חבר הוועדה המרכזית של תנועת פתח, אמר כי "ממשלת ישראל החדשה היא ממשלת חיסול של הבעיה הפלשתינית ולא ממשלת הסדר" ואילו מחמוד אלהבאש, יועצו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, הכחיש קיומו של משא-ומתן חשאי עם ישראל וטען כי הרש"פ מתאמת את צעדיה עם ירדן ועם הליגה הערבית.
הירדנים חוששים, הם לא קונים את הסברי הרשות הפלשתינית ולא מאמינים למחמוד עבאס, בין ירדן לרש"פ קיימת מתיחות מאז חודש דצמבר שעבר, בגלל חילוקי דעות על אופן הגשת הצעת ההחלטה הפלשתינית למועצת הביטחון, שהוגשה באמצעות ירדן שהייתה חברה במועצה, בדבר קביעת לוח זמנים לסיום "הכיבוש הישראלי" בשטחים.
הירדנים זוכרים היטב את המשא-ומתן החשאי בין ישראל לאש"ף שאפילו ארצות הברית מודרה ממנו, הם יודעים כי לפלשתינים חשוב להשיג הישגים מדיניים וכי אינם מכירים בחובת התיאום עם מדינות ערב למרות שלא יודו בכך.

תאריך:  29/05/2015   |   עודכן:  31/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סרבנות פלשתינית וחששות ירדניים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
נתניהו פישל בגדול ושיחק לידיו
שבץ חלובה  |  29/05/15 18:27
2
שתי אזרחויות לשני עמים !
מארק  |  29/05/15 19:23
 
- גם אני בדעה שיש לעשות
סניל  |  31/05/15 09:36
3
עמי ומדינות המזה"ת נמחקו כליל
הכל עולה באש  |  30/05/15 16:15
4
בילסטין המצאה של הסמאל
אדם הגון  |  30/05/15 17:57
 
- מסכים איתך, אבל, טרם הגיעה העת
יוסי אבידור  |  31/05/15 09:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עופר וולפסון
יו"ר התאחדות הכדורגל הפלשתיני הודיע כי החליט לסגת מההצעה לעת הזו    קונגרס פיפ"א אישר ברוב עצום את דרישת הפלשתינים להקים ועדה שתפקח על הגבלות השחקנים הפלשתינים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: איפה הזכות לחיים וביטחון לתושבי יו"ש?    החולם והלוחם - בוז'י הלוחמני הלוטש עיניו לכיסא ראש הממשלה    איפה היו הח"כים בדיון על עובדי דימונה?    מועדון הפורום ותרבות הסמוך    די לכתות - הכתובת רשומה על הקיר    בקטנה - ולקינוח פסוקו
איתן קלינסקי
דרכם הנלוזה של שמעון ולוי הייתה התרסה והרמת יד על כמיהתו של יעקב אבינו למצוא נתיבים אל לבם של יושבי הארץ הזו    לכן הוא אומר בפסקנות רבה - "עֲכַרְתֶּם אוֹתִי לְהַבְיאִישֵׁנִי בְּיוֹשֵׁב הָאָרֶץ"
ארי בוסל
אז הגעתי למסקנה שחייבים לעשות מעשה ולנפץ את האשליה, לדקור את הבלון עד שנשמע את שריקת האוויר הבורח מתוכו    כמו אברם שניתץ את הפסלים והשאיר רק אחד
רבקה שפק ליסק
פרופ' אפרים קארש הוא מומחה בעל שם לענייני המזרח התיכון    הוא חוקר את תולדות הסכסוך הישראלי-פלשתיני ואת נושא הפליטים    קארש טוען שמדינות ערב מנצלות את הנושא הפלשתיני לטובת האינטרסים שלהן ואין להן עניין אמיתי בהקמת מדינה פלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il