X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
להביא לארץ 20,000 פועלי בניין? רעיון טוב, אבל הביצוע אינו בידו לשכנע עיריות שלא יאשרו הפיכת דירות למשרדים? רעיון יפה, אבל הביצוע אינו בידו להקפיא רשיונות של עורכי דין? לא חוקי הצעה חיובית: סייע למכללת סמי שמעון
▪  ▪  ▪
כחלון. להקשיב לראשי הענף [צילום: יונתן סינדל/פלאש 90]

שר האוצר משה כחלון איננו ולא היה יזם נדל"ן (אם לא להביא בחשבון בנייה פרטית לצרכיו בחיפה). הוא מעדיף, כנראה, לשבת על ניירות ומסמכים ולדבר עם פקידים ומקורבים. עובדה: חברת דן אנד ברדסטריט הזמינה את כחלון להשתתף בכינוס ראשי חברות הבנייה הגדולות, שנערך בשבוע שעבר (יום ג', 27.5.15). הייתה לו הזדמנות מצוינת לשמוע מבכירי הענף - יזמים וקבלנים ותיקים ומנוסים - מה הבעיות המטרידות אותם. כחלון דחה את ההזמנה.
לא פלא, שהוא מעלה עתה תוכניות הזויות, שאין להן בסיס במציאות הפוליטית והכלכלית של ישראל.
דוגמה בולטת היא הצעתו להביא לארץ 20,000 פועלי בניין מסין. לכאורה, זוהי הצעה טובה ונכונה, שאתר News1 מעלה אותה שוב ושוב. אבל מר כחלון שכח, כנראה, שהדבר איננו בידו: כדי להביא לארץ את הפועלים, יש צורך בהסכם בין ממשלות שתי המדינות. זהו נושא השייך למשרד החוץ, ולא למשרד האוצר. כדי שהפועלים יוכלו להיכנס לישראל, עליהם לקבל אישורים מרשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים.
זה לא המגרש של כחלון
כחלון יכול לכל היותר להציע את תוכניתו לשרים הנוגעים בדבר. שר החוץ בנימין נתניהו צריך לנהל את המו"מ, ושר הפנים סילבן שלום חייב לתת הנחיות לאשר את בואם. זה פשוט לא המגרש של כחלון. הוא יכול לדבר ולבקש, אך לא להוציא לפועל.
תמוהה לא פחות היא הודעתו של כחלון, שהוא מבקש לחזור ולהפוך רבבות משרדים, הפזורים ברחבי הארץ, ליעדם המקורי, דירות. על הנייר, זו הצעה טובה וראויה. אבל כחלון שוב שכח, שזה לא המגרש שלו.
נכון, עיריות - ובראשן תל אביב - מאשרות לבעלי דירות להופכן למשרדים, בשיטת "שימוש חורג" לחמש שנים, ולעיתים לחמש שנים נוספות. מדוע? כי משרדים משלמים ארנונה גבוהה פי כמה מדירות. בנוסף, דיירי משרדים - בניגוד למשפחות המתגוררות בדירות - אינם דורשים לבנות ולהשקיע בגני ילדים, בבתי ספר ובמתנ"סים. כך הם חוסכים לעיריות ממון רב. העיריות פועלות בצורה עצמאית, ואינן מקבלות הוראות ממשרד האוצר. עיריות עניות, הנזקקות למענקי משרד הפנים, צריכות להתחשב בדעותיו. אבל נושא זה שייך שוב למשרד הפנים. עיריית תל אביב עשירה, אינה זקוקה למענקים, ואינה תלויה (כמעט) בממשלה.
רעיון מוזר נוסף של כחלון הוא לאיים על שוכרי משרדים, שאם לא יפנו אותם, תפעל הממשלה להקפיא את רשיונם. המדובר בעיקר בעורכי דין, ברואי חשבון, ברופאים, ברופאי שיניים. עו"ד שלמה בן-אליהו, שהעלה את ההצעה, אמר בעצמו שסיכוייה קלושים, כי הקפאה מעין זו מנוגדת לכאורה לחוק יסוד: חופש העיסוק. אז אם בן-אליהו, שהוא עורך דין בעצמו, יודע שהצעתו קיימת רק על גבי הנייר, מדוע חוזר כחלון ומעלה אותה?!
יש לי הצעה מעשית וחיובית למר כחלון: במקום לעסוק בתוכניות הזויות, שיפעיל את הכוח שיש בידו כשר האוצר, ויאשר מענקים (מוגדלים, אם צריך) למכללת סמי שמעון בבאר שבע, שהיא הגוף היחיד בארץ המכשיר מהנדסי בניין. כך הוא עשוי לסייע למכללה להכשיר מספר גדול יותר של מהנדסים, ולהקל על המחסור בתחום זה, המעכב בניית דירות רבות.

תאריך:  03/06/2015   |   עודכן:  04/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התוכניות ההזויות של כחלון
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
אני שוב חוזר ושואל
אהרון שחר  |  3/06/15 19:31
 
- יש לי תשובה בשבילך.
אליהו חיים  |  3/06/15 23:00
 
- צריך ללמוד?
אהרון שחר  |  4/06/15 01:21
2
חריימה זה המקסימום מכחלון
זינגלה  |  3/06/15 22:29
3
פיתרון הדיור
חרד  |  3/06/15 23:47
4
אין לו מושג
יוסי מ  |  3/06/15 23:48
5
אנשים לא מכיריםאת משה כחלון
אבי וייס  |  4/06/15 00:16
6
השר כחלון עלה קיצבת בטוח לאומי
פרי   |  4/06/15 09:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב שלמה אבינר
החלטת סן רמו העניקה ליהודים זכויות בא"י על-פי החוק הבינלאומי. בעלות לאומית מדינית בפלשתין ניתנה אך ורק ליהודים. החוק הבינלאומי קובע שהחלטה מסוג זה לא ניתנת לשינוי ע"י החלטות שבאות לאחריה, ואין סמכות לאו"ם לשנות החלטה זו
אורי שרגיל
התשובה שעולה על דעתי עם ריח קפה מהביל – אתה יהודי, וזה רק הגיוני שתהיה לך פה מדינה... תאמינו לי, מעולם לא האשימו אותי שפעלתי בהיגיון    זה לא הדגל שלי – למה שאתחיל לנפנף בזה עכשיו?
יעקב עמר
איש אינו יודע מהי באמת "דעת הקהל העולמית" ומה כוחה האמיתי אך מתגובת מדינות בעולם ברור כשמש כי תגובת "העולם" למעשה מסוים או התעלמותו ממעשים אחרים הן פונקציה של אינטרסים זמניים ונקודתיים
אהרון שחר
פגיעה בשמו הטוב של חזיר קפיטליסטי זה בהחלט מזעזע, אבל גם פגיעה בגופו או נפשו של בעל דם אדום זה לא דבר של מה בכך. מדוע משלמים פיצויי עתק רק על דיבה? בכל מקרה בו יש פוגע וקורבן ישלם הפוגע לקורבנו סכום הולם!
ישראל רוזנבלט
מטרתו האמיתית של הארגון בעל האופי האנטישמי, היא חיסול מדינת ישראל. אבל לצופי הערוץ הוצגה השבוע תמונה סטרילית שלו, בליווי ההמלצה: רוצים להפסיק את מסע ההחרמות - סיימו את הכיבוש. ממשלת שוויץ הרחומה תרמה כסף לתערוכה של "שוברים שתיקה" בציריך. מעניין כמה יתרמו השוויצרים לתערוכה ישראלית, שתציג את ארטילריית החמאס?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il