X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנשיא אסד גיבש תוכנית חלופית להגנה על משטרו נוכח הצלחות המורדים אירן נחושה להגן על הנשיא אסד ומזרימה אלפי לוחמים ושכירי חרב לסוריה
▪  ▪  ▪
אסד. אלטרנטיבה [צילום: AP]

נציגי 26 מדינות התכנסו השבוע בפריז במסגרת הקואליציה הבינלאומית למלחמה בהתפשטות ארגון "המדינה האיסלאמית" בסוריה ובעירק. אחת ההחלטות שהתקבלה בעניין סוריה הייתה "לתמוך בתהליך מדיני מהיר בסוריה, בפיקוח האו"ם, כדי להגיע להסדר שיחסוך דם וישמור על שלמות האדמה הסורית". ברקע נמצאת גם הצעת פשרה של סעודיה לפתרון מדיני בסוריה התומכת בהקמת ממשלה חדשה בסוריה על בסיס בכירי השלטון הקיים בשיתוף נציגי האופוזיציה הסורית והוצאתו של הנשיא בשאר אסד מכס השלטון.
שתי ההצעות האלה משקפות היטב את כישלון האסטרטגיה של הקואליציה הבינלאומית למלחמה בהתפשטות דאעש, הן באו באיחור רב לאחר שהנשיא אסד איבד כבר את השליטה על 75 אחוזים משטחי סוריה לטובת ארגון דאעש ולארגוני אופוזיציה אחרים המאוגדים בקואליציית "ג'יש פתח". מצבו של בשאר אסד הולך ומחריף, נראה כי שום אופציה לפתרון מדיני איננה מעשית, ארגון דאעש וקואליציית "ג'יש פתח" נערכים לכיבושה של כל סוריה וחיסולם של בני העדה העלאווית התומכת בבשאר אסד.
הנשיא בשאר אסד עדיין לא אמר את המילה האחרונה למרות מצבו הקשה והוא נערך לתוכנית חלופית. עיתון "אלאחבאר" הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, פרסם ב-2 ביוני ידיעה כי בפעם הראשונה מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה לפני ארבע שנים, נערך הנשיא באשר אסד ל-PLAN B. על-פי הדיווח, בשאר אסד השתכנע כי עליו לוותר על ההגנה על אזורים שנחשבים בלתי אסטרטגיים בסוריה ושקשה להגן עליהם בגלל הריחוק מהבירה דמשק ובגלל העייפות והשחיקה של הצבא הסורי. בשאר אסד נערך, לפיכך, להגן על עיר הבירה דמשק והערים חלב, חמצ, חמאת, לאד'קיה ורצועת החוף הסורית שם מרוכזים בני העדה העלאווית המהווים כ-11 אחוזים מאזרחי סוריה.
למרות הדיווחים באמצעי התקשורת כי רוסיה מפנה את גבה לנשיא בשאר אסד, אין לכך בינתיים שום תימוכין, מוסקבה שומרת על שתיקה ונאמניו של בשאר אומרים כי מדובר בקמפיין של לוחמה פסיכולוגית שאחראית לו סעודיה, שכן הידיעה העיקרית בנושא הזה התפרסמה בתחילת השבוע בעיתון "א-שרק אלאווסט" המזוהה עם סעודיה. מקורות בסוריה טוענים כי בשאר אסד עדיין זוכה לתמיכתן המלאה של רוסיה ואירן. נשיא אירן, חסן רוחאני, צוטט ב-2 ביוני באמצעי התקשורת האירניים כמי שאמר את הדברים הבאים: "הרפובליקה האיסלאמית האירנית, הממשלה והעם, יעמדו עד הסוף לצידם של העם והממשלה הסורים".
על-פי מקורות באירן, הגנרל קאסם סולימאני, מפקד גיס "אלקודס" ב"משמרות המהפכה" האירניים, הגיע לסוריה וסייר במחוז אדלב. סוכנות הידיעות האירנית הרשמית דיווחה ב-2 ביוני כי סולימאני הבטיח "הפתעות" בימים הקרובים. "מה שאנו והמפקדים הסורים מכינים כעת יפתיע את העולם בימים הקרובים", אמר סולימאני. עיתון "אלקודס אלערבי" דיווח ב-2 ביוני כי הגנרל קאסם סולימאני סייר בימים האחרונים גם באזור לאד'קיה בלווית הרמטכ"ל הסורי וכי הביקור נועד לשלב קצינים אירניים בקרבות הצפויים באזור החוף הסורי.
שגרירות ארצות הברית בדמשק האשימה ב-2 ביוני את בשאר אסד כי כוחותיו מסייעים לדאעש להתקדם לעבר העיר חלב. אין זה מפתיע, בשאר אסד לא יהסס לסייע לדאעש באזורים מסוימים כל עוד הדבר משרת את האינטרסים שלו, בעבר הוא תמך בכוחות אל-קאעידה בעירק לאחר הפלישה האמריקנית אליה.
התוכנית החלופית של בשאר אסד הינה דחיית כל פתרון מדיני בשלב הזה, הגברת המעורבות האירנית בסוריה והגברת העימות בין השיעה לסונה.
אירן, כך נראה, איננה מוכנה בשלב הזה לוותר על בשאר אסד. שילוב קצינים אירנים בקרבות, לצד הצבא הסורי, יכול להצביע גם על הכוונות העתידיות של אירן. למרות שאין לכך בינתיים שום אינדיקציה, פרשנים ערבים לא מוציאים מכלל אפשרות שאירן תשגר לנקודות אסטרטגיות בסוריה כוחות צבא סדירים כדי להגן על שלטונו של בשאר אסד ולא תאפשר לו ליפול. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה ב-2 בינואר מפי מקור ביטחוני סורי כי כשבעת אלפים לוחמים אירנים ועירקים הגיעו לסוריה ומטרתם הראשונה היא להגן על עיר הבירה דמשק. המקור הסורי הוסיף כי המטרה היא להגיע לעשרת אלפים לוחמים כדי לתמוך בצבא הסורי בשלב הראשון. בהמשך אמורים הכוחות האלה לסייע לצבא הסורי במאמץ להחזיר את שליטתו על העיר ג'יסר אל-שע'ור שממנה ניתן להגיע לרצועת החוף הסורית.

תאריך:  04/06/2015   |   עודכן:  07/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התוכנית החלופית של בשאר אסד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
למיליציה
שמ  |  4/06/15 16:23
2
קשקוש. לרוצח הנאצי אסד אין שום ל"ת
תכנית ונעליים  |  7/06/15 12:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
יוני בן-מנחם
סעודיה מפעילה לחץ על מצרים להסכים להצעת פשרה שעיקרה הוצאת בשאר אסד מכס השלטון בסוריה    החודש יתקיימו שני כינוסים של האופוזיציה הסורית לדון בהצעת סעודיה
יוני בן-מנחם
נפילת משטרו של אסד תביא לחלוקתה של סוריה ולהשתלטות האיסלאם הקיצוני על חלקים נרחבים ממנה. סוריה תהפוך למקפצה להשתלטות ארגוני הטרור על לבנון, ירדן וסעודיה
יוני בן-מנחם
כוחו של ארגון ג'בהת אל-נוצרה בסוריה מתחזק ומדינות המפרץ מנסות לשכנעו להתנתק מאל-קאעידה. המטרה היא לתת לארגון לגיטימציה ולהפנות אותו נגד דאעש
אורית פרלוב, אודי דקל
התלכדות כוחות המורדים הסוניים, לצד ההבנות שנרקמו בין המדינות הסוניות התומכות בהם וחותרות להפלת שלטונו של אסד, גרמו לשינוי במאזן הכוחות במלחמת האזרחים בסוריה והביאו לפריצת המבוי הסתום, שאפיין את הלחימה בשנה האחרונה. עם זאת, לא ניתן עדיין לקבוע, כי משטר אסד יתמוטט בקרוב וצפויה לחימה מרה ועיקשת בין כוחות המורדים הסונים לבין כוחות 'הסהר השיעי'
עידן יוסף
היה מעורב בפעילות נגד מתקני נפט וגז ובפעילות פיננסית    קודם לכן הודיעה סוריה כי צבאה הרג בכיר בארגון המדינה האיסלאמית המכונה "שר הנפט של הארגון"
רשימות נוספות
המשטר הסורי מפנה מדמשק את העלאווים  /  איציק וולף
האם כוחותיו של אסד בסוריה לקראת קריסה  /  עופר וולפסון
נשיא סוריה בשאר אסד מחסל את מתנגדיו  /  יוני בן-מנחם
מנהיגות קצרה  /  אריאל י. לוין
ציר אירן-סודן  /  אריאל י. לוין
בדרך להפרת שיווי המשקל בסוריה?  /  עומר עינב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il