X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המונופולים האמיתיים הם לא בשוק הפרטי אלא במגזר הממשלתי ובראש ובראשונה משרד האוצר, אחריו שרשרת של חברות ממשלתיות ובראשן רשות מקרקעי ישראל. אלא שזה לא הספיק לשר האוצר החדש ועם כניסתו המוסכמת עוד מתקופת הבחירות קיבל גם את מינהל התכנון
▪  ▪  ▪
משה כחלון. ריכוזיות יתר [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

שר האוצר החדש ומנהיג מפלגת האוירה כולנו חרת על דגלו את פרוק המונופולים כאשר הוא מתכוון בראש וראשונה לבנקים לחברות הגז רשתות שיווק מחלבות ועוד בקיצור עבודה רבה לפניו.
אולם המונופולים האמיתיים הם לא בשוק הפרטי אלא במגזר הממשלתי ובראש וראשונה משרד האוצר, אחריו שרשרת של חברות ממשלתיות ובראשן רשות מקרקעי ישראל. אלא שזה לא הספיק לו ועם כניסתו המוסכמת עוד מתקופת הבחירות למשרד האוצר דרש וקיבל את מינהל התכנון שיעבור ממשרד הפנים למשרד האוצר. את רשות מקרקעי ישראל ועתה אנו מתבשרים שהוא יעביר גופים נוספים ממשרד הבינוי למשרד האוצר.
רק לדוגמה הרשות לתכנון כלכלי שאמור היה לעסוק בתכנון המשק בלי ראיה חד-צדדית של משרד האוצר ובמיחד אגף התקציבים באוצר הוקם כגוף עצמאי במשרד ראש הממשלה ואכן היה גוף שבהחלט התמודד כשווה בין שווים עם משרד האוצר אולם זה היה לצנינים בעיני פקידי האוצר והם אחרי מאבק עיקש העבירו את הרשות למשרד האוצר שם היא הפכה עד מהרה לגוף מיותר וחסר כל השפעה וברבות הימים הפכה ליועץ כלכלי לשר האוצר.
ריכוז סמכויות כה רב בידי אדם אחד ובידי משרד אחד הינו סכנה אמיתית לשלטון הדמוקרטי במדינת ישראל כבר כיום משרד האוצר הינו גוף שקשה להתמודד איתו והוא משליט את דעתו על כל המשק די אם נזכיר כי כאשר יאיר לפיד נכנס לתפקיד שר אוצר נאמר לו על-ידי פקידי האוצר כי יש בור תקציבי של 40 מיליארד ש ויש להעלות מיסים מידית על-מנת למנוע משבר חמור.בסוף השנה הסתבר כי זאת הייתה אזעקת שוא והשנה נגמרה בעודף גדול בין ההכנסות להוצאות.למותר לציין כי העלאת המס נשארה על-כנה.
אז למה לא לומדים מהנסיון, למה לדוגמה לא להעביר את אגף התקציבים למשרד ראש הממשלה מאחר שהוא אגף תכנוני בבסיסו שצריך להיות אוביקטיבי לחלוטין ולראות את התמונה הכוללת.
צריך לשים סוף לסאגה הזאת של שר האוצר החדש העושה כבתוך שלו משנה ארגונים ללא בדיקה מוקדמת ללא בחינה של החסרונות והיתרונות ממהלכיו האחרונים. הייתי מקבל זאת אילו הדבר היה מגיע בסיומו של הליך לבחינה חוזרת של המערך הממשלתי בחינה שתעשה ללא לחץ זמן על-ידי מיטב הכוחות.

תאריך:  08/06/2015   |   עודכן:  08/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלוף המונופולים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מדינת אליטות
אהרון שחר  |  9/06/15 09:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
כרמלה מנשה: "אנחנו החלטנו כאן בקול ישראל לתת פתחון פה לצד השני, לא רק לדעת השלטון. המשכנו ושאלנו מבלי להרפות, כדי להגיע למענה אמיתי לשאלת הימצאותו של צה"ל בלבנון. זיהינו את הקול השונה, את החשיבה הביקורתית"
אורי שרגיל
הערבים מנהלים ברחבי העולם מסע דה-לגיטימציה נגד ישראל ויהודים רצוף שקרים, עיוותים, הסתה ושנאה תהומית
אהוד פרלסמן
הנשיא ריבלין סיפר לנו שעוד מעט יהוו הערבים 25% מהחברה הישראלית, וכך גם החרדים. אלא שעל-פי הנתונים האחרונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ניתן לחשב ולמצוא שרק בעוד 142 שנה יגיעו הערבים לשיעור של 25% באוכלוסייה
מרק בריל
הנ"ל אמר דברים ברורים ביותר בנידון. הוא היה רוצה לצאת מישראל כבר היום. אין חד-משמעי יותר מזה. את התופעה הזו יש לקטוע באיבה. גם אם קטר לחצה להטיל חרם, אז מה? חזרנו לימים בהם לא היה בארץ "קולה" יותר מעשרים שנה?
דביר מור
האם יש חרם כלכלי מערבי על ישראל או רק מסע הכפשות של דה-לגיטימציה? ובכלל איך חברות עסקיות מגיעות אם בכלל למצבי איום או שימוש בחרם כלכלי על מדינת ישראל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il