X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
המקרה של נורמן עיסא, המסרב להופיע כשחקן ישראלי בתיאטרון ממוסד (חיפה) עם הצגה באזור בקעת הירדן, מהווה זרקור אדום על בעיה נרחבת. לא אישית אליו, אך נוגעת לכולנו
▪  ▪  ▪
נורמן עיסא. בועט בחלב שמגישים לו [צילום: איל לנדסמן]

ערביי ישראל, הנהנים מכל הזכויות האזרחיות כולל ההצבעה לכנסת, הקצבות עבור ילדים וכו', מבלי למלא את החובות האזרחיות המוטלות על כל אזרח, אינם יכולים להרגיש קונפליקט בקירבם. כי או שהם ישראלים לכל דבר, (וכל מקום תחת הכלה ישראלית אינו מהווה סלע מחלוקת עבור הישראלים), או שהם להגדרתם פלשתינים. ואז שילכו לעזה או לכל מקום אחר. ישראל אינה ולא תהיה פלשתין לעולם.. זוהי המדינה שלנו, ומי שמרגיש יסורי מצפון אם הוא צריך להופיע בשומרון, ביהודה או בבקעה - שיוריד נטל זה מעל עצמו, ויבחר לגור בארץ ערבית או אחרת, בה יוכל לומר ולנהוג כרצונו החופשי. כי הרי כאן לטענת חלק מהערבים הישראלים, זו לא דמוקרטיה.
אי-אפשר לחיות במדינה, מה שלא מתקיים באף ארץ בעולם, שאתה גם אזרח שלה, ובה בעת להיות אזרח של מדינת אויב. אזרחי ישראל חייבים להחליט אם הם ישראלים. כי אם הם "פלשתינים" - שיעברו לכל מקום בו ייחשבו לשכאלה.
אתה לא יכול ללקק כאן את הדבש, ולבעוט בחלב שמגישים לך בעת ובעונה אחת. אם שחקן או יוצר כל שהוא יחפוץ להעלות מחזה, או לכתוב ספר, שיכפיש את מדינת ישראל - שלא יעלה על דעתו לקבל תמיכה כספית עבור זה. צנזורה בסגנון ז'דאנוב אין כאן ולא תהיה, אך מימון יצירות המכפישות ופוגעות במדינה בעיני העולם, כמו סרטים "ישראלים" רבים בשנים האחרונות, שזכו להתפעלות בגלל סיאוב דמותנו המוסרית בעיני העולם כולו - מימון כזה לא יכול להגיע לא באופן ישיר מהממשלה ולא באופן עקיף מקרנות שהשם "ישראל" מצורף לשמן, והן ממומנות ע"י ארצות ערב ושונאי ישראל למיניהם ממדינות אירופה.
בשמונה עשרה השנים בהן המלך חוסיין שלט בגדה המערבית בין 1948 ל-1967, הוא לא התיר לפתוח אפילו אוניברסיטה אחת בגדה. ישראל לאחר מכן - כן נאותה לכך, עם הקמת אוניברסיטת ביר זית, ובכך עזרה לפתח אינטלקטואליים ערבים שבעזרת היידע שרכשו הפכו למשטינים ולכוח פוליטי, למכשיר רב עוצמה שהפיק רווחים עבור הערבים.
המלך חוסיין גם לא הירשה לפתוח בית בד אחד בשומרון. אבל תחת "הכיבוש" הישראלי צצים כל העת וללא הרף אלפי עצי זית, שמספרים לנו שזה מימי הסבא של הסבא שלהם, וכך תעשיית הזית בשומרון משמשת אף היא כלי פוליטי לטובת עניינם.
לי אין נקיפות מצפון לכתוב ביקורות משבחות על יוצרים ושחקנים ערבים ישראלים מוערכים בעיני. יש בתוכם מוכשרים מאד. אך ברגע שחלקם משתמשים בכשרונם ומפנים זאת כחרב פיפיות כלפי המדינה בה הם חיים - נאמנותם למדינה פגה וגזה, ומבחינתנו הם לא אמורים לזכות באהדתנו או תמיכתנו.
כך גם יוצרים ישראלים יהודים מהצד השמאלני של הקשת הפוליטית, ואפילו סתם אזרחים הנפתים להאמין בבועות שמאכילים אותם ה"אינטלקטואילים הידועים", ומוכנים לוותר על רוב שטחי ישראל כיום עבור "שלום" שהערבים כלל לא מוכנים אפילו לקיים משא-ומתן למענו - גם הם, לא ראויים לפרסי משרד החינוך או לתמיכות כאלו ואחרות המורעפות עליהם.
מי שלא מאמין בזכותנו על אדמת אבותינו, וכופר בחידוש עצמאותנו על המדינה שאלוהים ייעד לנו אותה כבר מימי אברהם אבינו ואבי כל המוסלמים, יש לו את הברירה החופשית לעבור לגור בארץ אחרת, ולהופיע שם כאוות נפשו, ובא שלום על כל ישראל.

תאריך:  10/06/2015   |   עודכן:  14/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 נורמן עיסא / Norman Aissa
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מקרה נורמן עיסא - זרקור אדום
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
אמנות טובה היא רק אמנות חופשית
עליס- זרקור צהוב  |  10/06/15 14:39
 
- כמה שאתה טועה ומטעה
alice  |  10/06/15 17:09
 
- גם ברכט גלה מארצו לאמריקה.
טיפשה ובורה.  |  10/06/15 18:07
2
עליס-
אבנר צפוני  |  10/06/15 14:53
 
- הגדר מה זה "פלסטינים"
alice  |  10/06/15 20:40
 
- לאומנית בורה ועלובה.
אני מגדירה  |  11/06/15 08:56
 
- אכן אין עם כזה,מעולם לא היה
פלא יועץ  |  11/06/15 09:57
 
- תגובה מעולה, כי"ר ל"ת
בלסתינאי  |  13/06/15 12:04
3
יישר כוח לכותבת! ל"ת
ד"ר רון בריימן  |  10/06/15 17:38
4
העיוותים שנגד רגב ובנט
גדי טבת  |  10/06/15 22:40
 
- יש ועדה מקצועית במשרד החינוך,
עוד כסיל ובור  |  11/06/15 00:44
5
מעורר תהיות
אהרון שחר  |  11/06/15 09:17
6
למה מפחדים לגרש כמו עיסא מהארץ
ישראלי אמיתי ממש  |  13/06/15 01:23
7
יישר כוח
יעקב פלסטינאי  |  13/06/15 08:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
כיוון שאנחנו עדיין מדינה דמוקרטית, אסור לשלול מח"כ חזן את האופציה של ניצול חזקת החפות. חובה לאפשר לו להגן על עצמו ולנסות להציג את האמת שלו, ולא להרשיע אותו בעיני הציבור ללא בירור משפטי והוגן של סיפור המעשה שבו היה מעורב
אורי שרגיל
הערבים טוענים כי 'עוול' (שואה מוכחשת תדיר) ש'כאילו' נגרם ליהודים באירופה אינו סיבה לחולל עוד עוול ממשי נורא (נכבה)
רון בריימן
ביטאון השמאל הקיצוני מעודד גורמים עוינים באירופה הפועלים בין השאר ממניעים אנטישמיים, וגם כאלה שטרם הפנימו שעידן הקולוניאליזם הסתיים. למען הסר ספק, התיישבות יהודית בא"י איננה קולוניאליזם, וצה"ל אינו צבא כובש
רפי לאופרט
כל מה שנאמר על המהלך של נתניהו ע"י יריביו הפוליטיים היה ביטוי להפתעה, לתסכול עמוק ולאכזבה מובנת, אבל היה גם הזוי, שיקרי מבחינה עובדתית. נתניהו ביטא חשש מובן לגמרי ממלכודת פוליטית, וגם אם יכול היה לבטא את הדברים בנוסח מילולי מעט שונה, הצורך להצליח היה השיקול המרכזי
יניב הלפרין
אורנג' אולי לא תצא מישראל "מחר בבוקר", אבל הצעד שלה והדברים של המנכ"ל שלה בעד החרם עלולים לגרום לנזק    הממשלה והתעשיה היו צריכות להיערך לדברים כמו שלו כבר מזמן, אולם החשש הוא שלא עשו כן    פרטצ'יה ישראלית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il