X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפרשה מעלה שתי תהיות שהן ברורות: האחת שאין מסלול מובנה של אישור מועמד לכנסת ישראל; ושנית הסחיטה שהתלוותה למינוי של הנ"ל לחמש ועדות בכנסת ולסגן היו"ר שלה
▪  ▪  ▪
אורן חזן. להפיק לקח מהפרשה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

פרשה חדשה התפוצצה על ראשינו פרשת ח"כ אורן חזן. התקשורת עשתה מזה מטעמים כהרגלה בקודש מרחה אותו בזפת ובנוצות ושלחה אותו לרחוב המתלהם.
לא שאין פרשות חמורות ממנה נהפוך הוא - הפגיעה בשלטון החוק מצד בכירי המשטרה והפרקליטות היא נוראה שבעתיים אבל יש כאן גימיק מתאים ולכן התקשורת לא תרפה. זה שלא מדובר בנושאים בלתי חוקיים כמו בפרשת פינטו לדוגמה זה לא משנה צריך לדקור ולדקור ולהביאה עוד ועוד פרטים פיקנטיים מהתנהגותו של הנער שזה לא מכבר עבר את גיל הנעורים.
אולם הפרשה מעלה שתי תהיות שהן ברורות: האחת אין מסלול מובנה של אישור מועמד לכנסת ישראל מה שטוב לאישור דירקטור בחברה ממשלתית לא מיושם כאן ושנית הסחיטה שהתלוותה למינוי של הנ"ל לחמש ועדות בכנסת ולסגן היור שלה.
לא רק זה אלא שהתפרסם גם כי הוא איים על יו"ר הכנסת שימצא עליו סיפורים ויביא להשעייתו, ובזה מטפלת התנועה לאיכות השלטון. ומכאן אני רוצה לציין לשבח את יור האופוזיציה שעל-פי בקשת יור הכנסת נתן רשת ביטחון לממשלה כנגד אפשרות שהבחור ינצל את המצב ויפגע בהצבעות בממשלה. אומנם בעקבות יפי הנפש מהסוג של החכית שלי יחימוביץ' הוא הגביל את משך רשתהביטחון לשבועיים אבל יפה נהג והוכיח כי הוא מסוגל לקבל החלטות לא פופולריות במפלגתו.
לדעתי גם מהבחינה הפרקטית לא היה קורה דבר כי אחת מהשתיים אם הממשלה לא יכולה לאשר דברים כגון תקציב כי אז הולכים לבחירות או שצריך לגבש רוב של 61 חכים ולהמליץ על ראש ממשלה מוסכם חדש על-מנת להפיל את הממשלה וזה הרי לא יקרה בזמן הקרוב.
אלא שהמקרה מחייב לקבוע הליך שבו כל מועמד להיות חבר כנסת ימלא שאלון מפורט של עובד ציבור ויגישו לוועדה בלתי תלויה מטעם ועדת הבחירות בראשות שופט שתבדוק את השאלון ותעיר הערותיה ליור המפלגה שבה מדובר האם המועמד ראוי או שמא יש מקום לשקול מחדש את מועמדותו.
כנגד סחיטות למינהן יש מקום לקבוע בחוק הליך בו ניתן להדיח חבר כנסת מכהן בשל מספר דברים שיקבעו מראש כמו שנהוג להסיר חסינותו של חבר כנסת ולהעמידו לדין.נכון זה יכול להוות שוט גם למקרים שנויים במחלוקת ואולי אף ללחץ בלתי מוצדק אם החכ רוצה להצביע כנגד מפלגתו אבל צריך לשקול היטב את היתרונות והחסרונות ולא להשאיר את המצב בעינו.
לסיכום מכל אירוע צריך להפיק לקחים ולעשות סדר אנחנו מדינה צעירה ועד שנגיע אל המנוחה והנחל צריך ללמוד מטעויות ולתקן את דרכינו ובא לציון גואל.

תאריך:  15/06/2015   |   עודכן:  15/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אורן חזן כמשל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לפני
שמ  |  15/06/15 10:15
2
פתרון אפשר למצוא
אהרון שחר  |  15/06/15 16:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
רגב צודקת בגישה הגורסת שהממשלה היא זו שנבחרה למשול ולא קליקות של חוגים מתנשאים של דווקאיסטים או חכמולוגים, שמנצלים לרעה את קירבתם למדיה או את עיסוקם התמים כביכול. על הממשלה להתחיל למשול, ולהפסיק את ההפקרות
אריאל י. לוין, איתמר לוין
חוסר האחריות של האופוזיציה, המעדיפה שיקולים פוליטיים על פני צרכים ממלכתיים, מונע מהשר יעלון להגיע לפתיחת הסלון האווירי בפריז
יוני בן-מנחם
נאום הבהמות של עודד קוטלר מעיד כי השמאל בישראל לא השלים עם ניצחון הימין בבחירות וכי שנאת החינם השתלטה על השיח הציבורי. מה שדרוש הוא לפעול מיידית להרגעת הרוחות כדי שהשנאה לא תהפוך לאלימות ולהקים מנגנון הידברות בין האמנים לשרת התרבות
יאיר דקל
כנגד האיומים הללו פגשתי בחצר קיפוד    חיית הקוצים הזאת, ניזונה מזוחלים, פגרים ופירות    הם גם חסינים לרעלנים שונים
משה חסדאי
כנגד השנאה אל היהודים הכריז הנזיר שהיהודים הם עם אדוניי מפני שאבותיהם עמדו על הר סיני וקיבלו את התורה מידי אלוהים, וכל אלה שיתנכלו להם יולקו לא בידי מלאך ולא בידי שליח אלא בידו של האל. ישראל בני מלכים, ואסור לשכוח זאת לעולם וגם עכשיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il