X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"שבתריס" פועל על-פי שיטת המכון הטכנולוגי להלכה ובראשו הרה"ג לוי יצחק הלוי. שיטה זו נקראת "מניעת המניעה" שהיא פחות מגרמא ומותר להשתמש בה אף לכתחילה, ומקובלת יותר על הציבור החרדי. לעומת זאת, שיטת מכון צומת מתבססת על גרמא רגילה שיש לה גם מתנגדים תגובה למאמרו של הרב ישראל רוזן
▪  ▪  ▪
תריסים. מותר בשבת? [צילום: פלאש 90]

"שבתריס" הוא מוצר חדש המאפשר הפעלת התריס החשמלי באופן ידני בעת הצורך בשבת. הוא קיבל את אישורם של הרבנים הראשיים לישראל ושל גדולי הפוסקים בהם הרב דוב ליאור, הרב ד"ר רצון ערוסי והרב שלמה מחפוד. כל זה אינו מונע מהרב ישראל רוזן לכנות את המוצר "קלות דעת הלכתית". איך הרב, שעומד בראש עמותה שלה "נגיעה", מרשה לעצמו להביע דעה על מוצר שלא ראה ולא בדק היטב וביסודיות, כפי שפעל כל אחד מהרבנים האמורים.
במאמר אחר הוא כותב: "למיטב ידיעתי שום רב בעל משקל איננו מתיר ציוד זה למטרה זו". הדבר מזכיר לי ביטוי במסכת אבות "אם יהיו כל חכמי ישראל בכף מאזניים... ורבי (ישראל רוזן) אלעזר בכף שנייה מכריע את כולם". להיכן נעלמה הענווה?
מתקן ה"שבתריס" הוצג והודגם בפני כל הרבנים שפעלו ככתוב " וְדָרַשְׁתָּ וְחָקַרְתָּ וְשָׁאַלְתָּ הֵיטֵב וְהִנֵּה אֱמֶת". בדקו ביסודיות, בפרוטרוט ולעומק ואישרו אותו. הרבנים ראו גם את היתרונות בשיפור הביטחון והבטיחות ש"שבתריס" נותן.
ה"שבתריס" משמש כתחליף לשעון שבת להפעלת התריסים בשל הבעיות והסיכונים שבו, התרת השימוש בשבת ע"י הרבנים בהתחשבות גם בסיבות כדלהלן:
  • היו מקרים ששעון השבת הוריד את התריס בזמן המתוכנן. תינוק שהיה במקרה תחתיו ללא השגחה נמחץ והובל במצב קשה מאוד לבית החולים.
  • כמו-כן לא אחת קורה שהתריס יורד על כיסא או רהיט וגורם נזק כבד לתריס.
  • קורה ששוכחים להעביר את בורר השעון למצב חול ואז התריס נפתח מאיליו גם ביום חול.
  • הגנבים הבינו כי ברוב הבתים הדתיים זמני שעון השבת להפעלת התריס חוזרים על עצמם בכל שבת. קרה שבשבת, במבוא ביתר התריס עלה לפני שהתעוררו בני הבית הגנבים נכנסו בנחת, לקחו את מפתח הרכב ונמלטו. מזלם שזה היה אך רכוש.
  • לעיתים יש הפסקות חשמל. ואז יש צורך בכיוון השעון מחדש. בנוסף לשינויי קיץ חורף.
  • התריסים בשל גודלם ומשקלם משמשים כקיר להגנה על הרכוש והנפש מפני פורצים וחורשי רע
  • ומבחינה בריאותית יש מקרים שאפילו הם רחוקים, כגון: דליפת גז, עשן, חולים הזקוקים לנשימת אויר צח, כל שנייה חשובה ועלולה להיות גורלית. ה"שבתריס" נועד גם למצבים אלו.
במאמר אחר שכותרתו 'שבת תריס', 'כושר סויטש' ומה שמאחוריהם, הטמיע ב"עורמה" בכותרת אחת את ה"שבת תריס" ואת ה"כושר סוויטש". באותה קטגוריה. הקורא התמים בתודעתו חושב ששני המכשירים שווים במטרה לפגוע בשיווקו. זו הונאת ציבור קלאסית. וכן "מכה רעהו בסתר" ועוד. ה"שבתריס" כשמו כן הוא נועד אך ורק להפעלת תריס חשמלי בלבד ולא כל מכשיר אחר, וכאמור קיבל אישורי הרבנים. לעומת זאת, ב"כושר סוויטש" ניתן להפעיל אורות וכל סוגי המכשירים החשמליים. כנראה שיש לו שוק בארה"ב לא ידוע לי אם קיבל אישורי הרבנים הנ"ל.
"שבתריס" פועל על-פי שיטת המכון הטכנולוגי להלכה ובראשו הרה"ג לוי יצחק הלוי. שיטה זו נקראת "מניעת המניעה" שהיא פחות מגרמא ומותר להשתמש בה אף לכתחילה. היא מקובלת יותר על הציבור החרדי. לעומת זאת, שיטת מכון צומת מתבססת על גרמא רגילה שיש לה הרבה מתנגדים.

הכותב הוא מחברת "בית הלוי מערכות".
תאריך:  22/06/2015   |   עודכן:  05/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שבתריס" מוצר כהלכתו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפעלת תריס חשמלי בשבת
אברהם הלוי  |  22/06/15 15:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
ההינתקות מגוש-קטיף הייתה מהלך דרמטי, כואב והשאירה אצל הרבה אנשים טראומה אישית, פוליטית ומחשבתית. להערכתי - המהלך החד-צדדי של פינוי גוש-קטיף, היה מבחינה ביטחונית-אסטרטגית ומבחינה משפטית-בינלאומית - מהלך דרמטי, ראוי, רצוי ומשתלם מכל הבחינות - הן ביטחונית והן בהשלכותיו החיוביות הבינלאומיות
יעקב עמר
הזלזול שלנו בחינוך הערבי לשנוא יהודים בשל יהדותם וראייתו כדבר שולי הם הבסיס לרציחות אליהן הורגלנו. המלחמה בהסתה האנטישמית ובתעמולה השקרית הניאונאצית צריכה להיות מלחמת חורמה. אין לדבר עם מי שזהו החינוך שלו ואין להאמין למילה אחת היוצאת מפיו
אורי שרגיל
מה רואה לנגד עיניו צעיר מבולבל בן 21 שמתעורר בבוקר עם אקדח ביד? את העולם כמובן    העולם המחייך בתפאורות ססגוניות המתחלפות לפי מצב הרוח של פרסומאים
איתן קלינסקי
בנגב יש מקום לכולם, לחוואים יהודים, למושבים, לקיבוצים, לערי פיתוח, לערים וגם לשבטי הבדואים. אך אין מקום לשידוך הסרטני בין הקרן הקימת לישראל ובין האוונגליסטים החשוכים המרפדים במיליוני דולרים תוכניות הזויות
הרב אליהו קאופמן
מי שקיבל בשלוות נפש קריאות אנטישמיות וכתובות נאצה של אלה שהגיעו בתוך כמעט מיליון מתאזרחים לא יהודים, רק משום קרבת דמם ליהודים, הרי שהיום הוא גם צריך להסכים לקבל מספרים הרבה יותר נמוכים של מהגרים בפיקוח נפש, רק משום היותם קרובי הדם של אזרחים שווים אחרים במדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il