X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על הזירה הציבורית להיות נקייה מכל רבב. לא יעלה על הדעת ששר, חבר-כנסת, או ראש רשות מקומית ישוב ויכהן בתפקיד רם-מעלה של נבחר-ציבור לאחר שנחשף בקלונו, וזאת גם בתום ההתיישנות על עונשו
▪  ▪  ▪
צדיק אחד בסדום. לפיד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
ועדת השרים הפילה את חוק הקלון
איציק וולף
הצעת החוק של ח"כ יאיר לפיד, לתיקון חוק המאבק בשחיתות, ביקשה לקבוע כי מי שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יוכל לכהן כשר, כחבר כנסת או כראש רשות מקומית * "זה לא מאבק אישי נגד דרעי, ממילא החוק לא היה חל רטרואקטיבית"
לרשימה המלאה

הפלתה של הצעת חוק הקלון על-ידי ועדת השרים לענייני חקיקה חושפת אותה במלוא קלונה. יותר מכל היא מעידה על פשיטת-רגל מוסרית של ממשלה, המסרבת בתוקף ללחום בשחיתות.
הדעת נותנת שעל הזירה הציבורית להיות זכה ונקייה מכל רבב שהוא. אבל הדעת אינה נותנת ששר, חבר-כנסת או מי שעומד בראש רשות מקומית, ישוב ויכהן בתפקיד רם-מעלה של נבחר-ציבור, לאחר שנחשף במלוא-שחיתותו והורשע בקלון, גם בחלוף תקופת ההתיישנות על העונש שנגזר עליו.
עם זאת צריך, כמובן, לאפשר למי ששילם את חובו לחברה לבנות ולעצב מחדש את חייו. אלא שבשום פנים ואופן אין הדברים צריכים לחול על זירה ציבורית רגישה כמו כנסת, ממשלה, או רשות מקומית, שבה הפיתוי לשחיתות כה קורץ. ידיו של מי שאמור לכהן במשרה שכזו צריכות, לפיכך, להיות נקיות.
טעם לפגם
החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה היא משום כך בלתי-נסבלת. יותר מכל יש בה כדי להעיד על בעיטה גסה בטוהר המידות ועל מתן גושפנקה להפרת כללים יסודיים של אתיקה, המקובלים בכל חברה מוסרית.
החלטתה האומללה של ועדת השרים, שהתקבלה (יום א', 21.6.15) ברוב קולות, איננה כמובן רטרואקטיבית ולפיכך גם אינה חלה על מי שמעורר באורח טבעי אסוציאציה עימה, כמו השר אריה דרעי. חרף זאת יש טעם לפגם במיונו המחודש כשר, גם אם לא מבחינה משפטית - לפחות על-פי הקוד האתי.
למען הגילוי הנאות ראוי לבסוף להודות שחרף ההחלטה האומללה, מגיע יישר-כוח גדול לצדיק אחד בסדום הרשעה - ראש "יש עתיד", יאיר לפיד. לזכותו הבלעדית נזקפת הצעת החוק, שנועדה לתקן את חוק השחיתות המעוות, ולקבוע אחת ולתמיד כי מי שהורשע אי-פעם בעבירה שיש עימה קלון - לא יוכל לשוב ולכהן בעמדה ציבורית רמת-מעלה.
חבל על דאובדן.

תאריך:  21/06/2015   |   עודכן:  21/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד פרלסמן
לאחר שנים של יציבות בטמפרטורת כדור הארץ, שהחלו בראשית המאה העשרים ואחת, אנו עדים בחודשים האחרונים לטמפרטורות גבוהות באורח חסר תקדים, המעידות על האפשרות שההתחממות מתחדשת
רביבה בן-זאב
בהצגה מופיע חייל מילואים שחזר מהמלחמה ומספר על התעללות חיילי צה"ל בנער ערבי תוך שהוא משווה את המעשה לנאצים    בדיעבד התברר שהטקסט הזה בהצגה לקוח מעדויות של "שוברים שתיקה"
יצחק מאיר
עולים על דוכני הכנסת ונשבעים שבועות לחבר, להיטיב, לסגור פערים, לדאוג דאגות הנוגעות לכל לב, אבל מה לעשות, הפריפריה היא מושג סוציולוגי, והסוציולוגיה כשהיא כבר כאן, שוב לא מאמינה בהבטחות
יורם דורי
נבחרי ציבור כמו הרצוג, יחימוביץ' ואחרים בהודעות הגינוי המשתלחות לא רק שהעצימו את דברי קוטלר (שאני רואה בהם דברי הבל) אלא גם שייכו את קוטלר ואמירותיו (מבלי משים) למפלגותיהם
צ'לו רוזנברג
דירוג בתי-הספר התיכוניים על-פי אחוזי הזכאות בבחינות הבגרות הוא אחד הגורמים המרכזיים להפיכת התיכונים לתעשיה של ציונים, תעשיה של שקרים, תעשיה של רמייה בקנה מידה שמעולם לא ידענו    מכתב פתוח לשר החינוך, נפתלי בנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il