X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דאעש מחפש דרכים יותר ויותר "מקוריות" לרצוח את מתנגדיו, ובמקביל ממשיך לשכתב את ההיסטוריה ולאמן את הדור הבא של פעילי ג'יהאד
▪  ▪  ▪
חייבים לחסל אותו [צילום: YouTube]

הרס ההיסטוריה

במסגרת מסע ההשמדה של דאעש, פוצץ השבוע הארגון שני מקדשים מוסלמים עתיקים בעיר תדמור שבסוריה. תדמור הוכרזה בעבר כאתר מורשת עולמית על-ידי אונסק"ו ומכאן חשיבותה ההיסטורית של העיר. אחד האתרים שנהרסו הוא קברו של מוחמד בן עלי, בן דודו של הנביא מוחמד. האתר השני נקרא "היכל שאגף" והוא מבוסס על דמות דתית בעיר.
פרט לעובדה שהאתרים שנהרסו הם אתרים מוסלמיים, לפעילות זו של דאעש יש מטרה מאוד ברורה: לשכתב את ההיסטוריה. כאשר דבר לא קיים ולא מוכר, אי-אפשר לחשוב עליו. לאור זאת, דאעש פוגע באתרים היסטוריים הקשורים לאיסלאם כדי למחוק את זכרם מעל דפי ההיסטוריה ולכתוב אותה כראות עינם. פעילות זו של הארגון מלמדת שוב על האידיאולוגיה שלה: כל מי שלא איתנו - הוא נגדנו. עם אידיאולוגיה כזאת אי-אפשר לדבר ולהתווכח. אידיאולוגיה כזאת חייבים לנצח ולהשמיד את פעיליה, משום שרק כך היא תיעלם.

מחנה לעתיד

בבדיקה שנעשתה לאחרונה על-ידי האתר "long war journal" נמצא, כי בסוריה ובעירק קיימים כיום 117 מחנות אימונים של גורמים איסלאמיסטים ג'יהאדיסטים: דאעש, אל-קאעידה בסוריה (ג'בהת אל-נוסרה) וארגונים אחרים. לפי הדיווח, במחנות מאמנים מחבלים ומחבלות לתפעל נשק וחומרי נפץ וכיצד להתנהל בקרב. ביניהם נמצאים גם 11 מחנות שמשמשים ללימודי דת ולאימוני ילדים.
המחנות ללימודי דת וילדים הם החשובים ביותר. אלו המחנות שמקנים את הרקע הדתי והאידיאולוגי כדי להכין את הדור הבא של לוחמי הארגונים. שטיפת מוח אידיאולוגית בגיל כה צעיר בשילוב אימונים צבאיים, תהפוך את הילדים באזור במהירות רבה ללוחמים מהשורה בארגוני טרור.
בנוסף, במפה שפורסמה ניתן לראות את הפריסה הרחבה של המחנות ועוד שתי נקודות חשובות: קרבת המחנות לטורקיה ולישראל. הקרבה הזאת יכולה ביום מן הימים להפוך להזדמנות מבצעית, כאשר המתאמנים ינסו לעבור את הגבול לאחת המדינות ולהוציא מהכוח אל הפועל את אימוניהם ולימודיהם. התקפות מסוג זה קשה יותר לעצור, משום שלרוב מדובר בחוליה קטנה שנכנסת, פוגעת וחוזרת. לכן, חייבת להיות ערנות לפעילות זו, כדי למנוע מבעוד מועד אפשרות של כניסה קרקעית של מחבלים מסוריה.

קריאה לקרב

השבוע קרא דאעש לתומכיו לבצע פיגועים נגד נוצרים, שיעים וסונים הנלחמים לצד ארה"ב נגד הארגון. קריאה זו באה לכבוד חודש הרמדאן שהחל בשבוע שעבר. הקריאה הייתה לבצע פיגועים לא רק בסוריה ובעירק אלא גם בלוב, בירדן, בלבנון ובסעודיה.
לדאעש יש תומכים רבים במדינות רבות. הקריאה שלו לביצוע פיגועים לא נופלת על אוזניים ערלות. ישנו סיכוי לא מועט שהדבר יביא לפיגועים של מחבלים בודדים במדינות שונות. עם זאת, מכיוון שמדובר בקריאה ולא בהדרכה או בהכוונה, ניתן להעריך שגם אם חס וחלילה יבוצע פיגוע בהשראת דאעש, לא יהיה מדובר בפיגוע משמעותי ורחב היקף בעל נפגעים רבים.

מכורים לאקשן

סרטון של דאעש שפורסם השבוע מראה דרכים חדשות ומטרידות של הארגון להוציא להורג את אסיריו. אחת ההוצאות להורג בוצעה כאשר קבוצת אנשים הוטבעו למוות לאחר שנכלאו בכלוב שהורד לתוך בריכה.
זוהי אחת הדוגמאות האחרונות לברוטליות של דאעש. למעשה, הארגון התחיל ברמה כה גבוהה של ברוטליות כאשר הוציא להורג שבויים בעריפת ראשים, שהוא צריך כעת כל הזמן להתעדכן ולהמציא דרכים חדשות כדי למשוך את תשומת הלב. הבעיה היא שלארגון לא נגמרות הדרכים המקוריות להוציא להורג אנשים. עם זאת, נקודה חיובית בסרטונים היא שהם גם יוצרים סלידה מהארגון ומהברוטליות שלו. הדבר יכול לשמש כזרז לגורמים שונים להילחם בדאעש חזק יותר, במטרה להשמיד את הארגון כמה שיותר מהר.

שחקן מרכזי

ישנו שחקן מרכזי ביותר במסגרת הלחימה בדאעש: אירן. כאשר החלה המתקפה של דאעש במחוז אנבר בינואר 2014, אירן הייתה בין המדינות הראשונות שהגיבו והציעה לעירק את עזרתה בציוד ולוחמים. כעת ידוע על קיומם של לוחמים אירנים רבים בעירק, כולל מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני. דבר זה מחזק ומחדד את הקשר בין הממשלה השיעית בעירק לבין אירן, למורת רוחם של ארה"ב והשבטים הסונים במדינה. דבר זה גם הביא בעבר לשבטים סונים להישבע אמונים לדאעש במטרה להילחם בכוחות השיעים במדינה.
הגורם היחיד שיכול לפתור את הבעיה הוא ארה"ב. אם ממשל אובמה יתמוך בכל כוחו בכוחות הביטחון בעירק מבחינת אספקת ציוד ונשק, הגברת ההתקפות האוויריות, שיתוף פעולה מודיעיני ברמה הגבוהה ביותר ועוד, הדבר יסית את הכף לטובתה של ארה"ב ביחס לאירן. אבל יש שני מכשולים משמעותיים המונעים זאת. האחד: היחסים של אירן ועירק קרובים וחזקים יותר, מאחר שמדובר במדינות מוסלמיות שההנהגה שלהן שיעית. השני: ארצות הברית לא רוצה להיכנס עוד יותר לבוץ העירקי, דבר שמשאיר את הדלת פתוחה להגברת המעורבות האירנית.

תאריך:  25/06/2015   |   עודכן:  25/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברוטליות מתמדת
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הנקודה החיובית
אהרון שחר  |  25/06/15 08:35
2
העובדות המובאות כאן
בלתי נסבל  |  25/06/15 09:03
3
בעד הטבעת רוצחים בכלוב
דניאל143   |  25/06/15 10:38
4
ארהב בישלה דייסה
הגוי..  |  25/06/15 11:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
יוני בן-מנחם
ירדן חוששת מהתפשטות דאעש וג'בהת אלנוצרה והתקרבותם לגבולות שלה עם עירק וסוריה    המלך עבדאללה שוקל חלוקת נשק לשבטים הבדואים השוכנים בסמוך לגבול עם ירדן כחלק ממערך ההגנה החדש נגד האיסלאם הג'יהאדיסטי
דוד סנדובסקי
אל-קאעידה-דאעש-ISIS ושלל אירגוני הפאזל של הסונה הפונדמנטליסטית הסלאפית-הג'יהדיסטית, שואפים להקים חליפות אומת האיסלאם העולמית הרביעית. זאת תהיה יורשת החליפויות ההיסטוריות. "חליפות" היא אנטיתזה לרעיון המדינה הריבונית המודרנית. ישות כזאת משגשגת גם בזכות: הניהיליזם, הכאוטיות, הריקנות הנפשית וחוסר הערכים. אלה מיוצרים על-ידי הכלכלה הנאו-ליברלית. מדובר בגולם שקם על יוצריו
יובל ברנדשטטר
דרך אפשרית למנוע את מסעו של הח'ליף לעבר רמת הגולן וירושלים היא הקמת חיץ נוקשה בדרום סוריה ולאורך קו רמת הגולן, המבוסס על הקבוצה האתנית, שתושביה הישראלים נאמנים ביותר למדינת היהודים, יותר מחלק גדול מן היהודים - הדרוזים
טל בן דור
האם ברור לכל כי טבורו של העולם היהודי והנוצרי יהיה נתון בסכנת הכחדה, אם יחליט דאעש לפעול ברחבי ארץ ישראל, בין אם תוקם ישות פלשתינית שתפסיד את שלטונה ביהודה ושומרון לארגוני האיסלאם הקיצוני, ובין אם יצאו אנשי הארגון למלחמה על ישראל רבתי?
יהודה דרורי
אני מתריע במאמר זה על הביטחון העצמי המופרז והשאננות של המנהיגות הביטחונית לענפיה, ואני קורא להם שוב להחליט מיידית לטפל בסרטן המסוכן הזה המתקרב לגבולותינו לפני שיהיה מאוחר, לפני שנשלם ביוקר, לפני שנצטרך להקים ועדות-חקירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il