X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היוונים מסמנים לנו היכן עובר הקו הירוק באירופה ולאן זזים הגבולות בעבור היוונים - הגרמנים וגם הצרפתים הם 'חופן דולרים', הם 'המתנחלים', מייצרים המון אבק ומרעישים בשדות עם רעשנים ולפידים בכל פעם שהארבה מסתער על האדמה הטובה
▪  ▪  ▪
אהבת חיים [צילום: ElGreco]

זוכרים את הימים ההם כשאלכסנדר מוקדון הגיע למזרח עם צבא של 30 אלף גיבורי מלחמה וניצח את 'כורש' הפרסי שעמד בראש צבא שמנה חצי מיליון חיילים?
האם זה מה שמתרחש גם היום כשיוון יוצאת למלחמה נגד אירופה, מנפנפת בנשק עברה המפואר? אלכסנדר, ראוי לציין, הגיע למרחק של כ-200 ק"מ מגדות נהר הגנגס הקדוש. פילי המצביא ההודי שבא לפגוש אותו בשדה המערכה כרעו על ברכיהם למראהו, כך מספרת האגדה. שר הצבא שלו וחברו הקרוב מילדות אמר לו, אני במקומך הייתי עוצר. אלכסנדר חייך וענה, אילו הייתי אתה – גם אני הייתי עוצר.
לנו (היהודים) מספרים היוונים סיפור שונה לחלוטין, סיפור של הקרבה לאומית ואישית. נחישות ברזל. חנה ושבעת בניה, יהודה המכבי ואחיו, נס חנוכה. הסיפור שלנו הוא מאבק נוראי לחיים של אמת וקדושה מול אימפריית אלילים תובעניים שביטאו בימים ההם את מיטב החשיבה והתובנות של העולם המערבי המתקדם והנאור, עולם העתיד. גם היום יוון היא כבר סיפור-עבר. יוון מתעקשת לא להתנער ולא להתרומם מהמזרון עליו הופלה במהלך מאבקים קשים בזירת ההיסטוריה.
האם זה גורם לי שמחה? כל תבוסה של עם היא דבר משפיל אפילו עוטפים אותה ב'אהבת-חיים' מלבבת ומוכרים אותה לתיירים בצירוף בקבוק אוזו. היוונים כבר אמרו את דברם, הם לא רוצים לעבוד, הם רוצים לחיות. לא חשוב כיצד יסתיים הסכסוך האירופי הזה – היוונים רוצים לשבת בצד, עם הרגלים בתוך המים, ולהתבונן, כמו פנסיונרים מהוגנים. יש להם את כל הנוף וכל התפאורה לחיים כאלה. חסר להם קצת כסף, אז מה? האם אני מקנא? האם אתה?
חיות מחמד במקום ילדים
היוונים מסמנים לנו היכן עובר הקו הירוק באירופה ולאן זזים הגבולות. בעבור היוונים - הגרמנים וגם הצרפתים הם 'חופן דולרים', הם 'המתנחלים', מייצרים המון אבק ומרעישים בשדות עם רעשנים ולפידים בכל פעם שהארבה מסתער על האדמה הטובה. היוונים יוצאים בהמוניהם לפנסיה ואין להם נכדים במידה הנכונה. הם בדרך החוצה. גם היפניים - שבחרו לגדל חיות מחמד במקום ילדים. גם הטורקים. אנושות – זה כבר לא מה שחשבנו פעם.
האם היוונים מסמנים את קיצה המתקרב של אירופה המערבית, התרבותית, הנאורה? אם נאורות מסמנת סוף – אז מה הטעם בה? אירופה, למרות המדדים הטובים בבורסה, כבר לא צומחת מבפנים. יש תזוזה טקטונית של בני אנוש מאפריקה ומאסיה לתוכה. הילדים של אירופה, הדורות הבאים, הם אסייתיים, אפריקנים, ערבים, כורדים, טורקמניים, פקיסטניים ובעיקר מוסלמים.
בנוסף להסתערות ב'דרכי-שלום' של הגירה, הסתננות וייבוא-אישי, החלה גם מלחמה נוראה ורצחנית על התודעה. הטרור הקיצוני, ששום ראש ממשלה שפוי באירופה עדין לא מגדיר אותו כמוסלמי - עושה נפשות, תרתי משמע. מצד אחד מגייס את הנלהבים לשורותיו ובצד השני כורת ראשים של אויבים שאפילו לא יודעים שהם אויבים. כי ראשי הממשלה שלהם ממאנים להגדיר את עצמם כאויבים למשהו. אבל את יוון הם יחסלו כי המאבק נגד יוון הוא מאבק תרבותי ורוחני ועקרוני. ריפוי בשוק חשמלי – זה מה שהם מציעים ליוון. זו הייתה שיטת טיפול נאותה גם במשוגעים שאושפזו בתחילת המאה הקודמת. מאז האלקטרודה מגדירה אדם כמשוגע. נורמות לא משתנות במהירות, אלא משתכללות לאיטן. אירופה שהפקירה את צ'כוסלובקיה, את כל יהודייה – תפקיר גם את יוונייה. הכסף והעקרונות מדברים. הכסף תמיד מייצג את העקרונות – ולהפך.
זכור לי משורר נכבד, מקובל ומאיר בתוכנו שכתב משהו כמו, תעירו אותי כשהמלחמה תגיע לירקון... אולי אז הוא יחכוך בדעתו אם ראוי לו להצטרף ללוחמינו או להמריא מפה לכל הרוחות. זה מה שקורה עכשיו באירופה ויוון היא הירקון שלה.
סליחה שאני נשמע לכם ציני, בחיים המעשים אני סתם ר-ציני. אבל ייתכן שדאעש כרתו את ראש המילה הזאת מבלי שנחוש.

תאריך:  30/06/2015   |   עודכן:  30/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה קורה ביוון?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זכור לי נהג
אהרון שחר  |  30/06/15 15:01
2
יוון לא חייבת אגורה לאיש !
מסעודה משדרות  |  2/07/15 16:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורי מור
כלי התקשורת יוצאים מגדרם כדי להכניס למוחנו את המסר שלהם שהפשרה אשר משיגה הממשלה עם חברות הגז - היא גרועה. חמש שנים כרישי העט, לוויתני המיקרופון, תמרי המצלמה ותניני המקלדת הסבירו לנו למה חייבים להכניע את חברות הגז. מצאו והביאו המון מומחים אשר יודעים להסביר שבעלי ההון הם השודדים ולא השמיעו קולות אחרים, לא נתנו להם פתחון פה
רפאל בוכניק
בנסיבות של הלחימה בעצימות נמוכה בזירה שלנו, שומה שתינתן אצלנו תשומת לב לכללי המלחמה החדשים כפי שאומצו בארה"ב. העובדה שצה"ל מקפיד לשלב גורמים משפטיים טרם כל מהלך מבצעי ולעתים אף במהלכו, מצטיירת אפוא כסוג של הקפדה יתרה, בהינתן הרושם של "מרחב החלטה" משמעותי שניתן מעתה, ללוחם הבודד בצבא האמריקני
יהודה דרורי
יש להרוג כל מפגע במקום הפיגוע ואפילו זה שנכנע ונתפס. זה מותר לפי החוק אז תסבירו מדוע אותם אלו שתפסו את המחבלת שתקעה שברייה בצווארה של החיילת בקבר רחל: לא הרגו אותה בו-במקום?
שמעון זיו
מספיק עם הפופוליזם הזה, מספיק עם יוסי לנגוצקי הרץ מבמה לבמה וזועק מרה על המתווה הגרוע. הוא שעזב את תשובה לפני גילוי הגז בשדות הקודמים כי לא האמין שימצא הגז ומשנוכח שטעה תבע את תשובה לדין והפסיד, אז תנו ליהנות מהפירות והעיקר שנפתח את השדות
יוסי הטוני
סאפ ניצחה בעוד זירה - בקרב לובשי המדים    כעת מעניין יהיה לעקוב מה יעלה בגורלן של מערכות ה-ERP של אורקל בצה"ל    האם בא הקץ על המצב בו יש בצבא שלושה מספרים קטלוגיים לאותו מטאטא? ימים יגידו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il