X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנשיא המצרי קורא להאיץ את ביצוע גזרי דין מוות שנגזרו על מנהיגי "האחים המוסלמים" בעקבות ההתנקשות בחיי התובע הכללי השאם ברכאת. ההנהגה המצרית חוששת שפעילי הטרור האיסלאמי הצליחו להסתנן למנגנוני השלטון
▪  ▪  ▪
טרור במצרים [צילום: AP/Ahmed Gomaa]

משטרו של הנשיא המצרי עבד אלפתאח א-סיסי, שהינו המשטר הערבי הנלחם בנחישות בטרור האיסלאמי הקיצוני יותר מכל משטר ערבי אחר, שילם ב-29 ביוני מחיר יקר כאשר אחד מבכיריו, התובע הכללי של מצרים, השאם ברכאת נרצח בקהיר באמצעות מכונית תופת שהתפוצצה סמוך לשיירה שבה נסע.
נראה כי ארגוני הטרור האיסלאמיים אינם מכבדים את דתם ומבצעים פיגועים בחודש הרמדאן שהינו חודש קדוש באיסלאם, לאחר שורה של פיגועים בסוף השבוע שעבר בצרפת, תוניסיה וכווית, שב והיכה האיסלאם הקיצוני בלבה של קהיר.
אחד ממנהיגי ארגון דאעש בבחריין, טורקי אלבנעלי, הזהיר ב-28 ביוני כי "הפיגוע הבא אחרי הפיגוע בבמסגד בכווית יהיה בבחריין בתפילה ביום שישי הבא", נראה כי ארגוני הטרור הגי'האדיסטים מעודדים מהצלחותיהם ומתכוונים להמשיך בהם במיוחד בחודש הרמדאן.
גם לעיתוי הפיגוע במצרים יש משמעות, הוא אירע ערב החגיגות לציון יום השנה השני לעלייתו של הנשיא מורסי לשלטון לאחר שהדיח את הנשיא מחמד מורסי מבכירי תנועת "האחים המוסלמים" במצרים.
מתכנני הפיגוע הצליחו להביך את הנשיא א-סיסי שנאלץ לבטל את החגיגות בגלל האבל על הרצחו של התובע הכללי האשם ברכאת. כמה שעות לפני הפיגוע הפיץ ארגון "אנצאר בית אלמקדס", שהינו השלוחה של דאעש במצרים, סרטון שבו מבצעים אנשי הארגון ב16 במאי פיגוע ירי לעבר מכונית באזור אלעריש שבה נסעו ארבע שופטים.
בפיגוע נהרגו שלושה מהם והרביעי נפצע באורח קשה.
מאז שעשרות מראשי תנועת "האחים המוסלמים" נדונו למוות בבתי משפט בנמצרים גברו ניסיונות הפגיעה והאיומים של ארגוני הטרור נגד אנשי מערכת המשפט המצרית,השאם ברכאת התובע הכללי שנרצח היה יעד מוצהר של ארגוני הטרור, לפני כמה חודשים הונח המשרדו מטען חבלה אך הוא ניצל, הפעם השיגה אותו יד הגורל.
את האחריות לפיגוע לקח על עצמו ארגון בלתי ידוע המכנה את עצמו בשם "ההתנגדות העממית בג'יזה" אולם גורמי הביטחון המצרים סבורים כי תנועת "האחים המוסלמים" או ארגון דאעש אחראים להתנקשות.
עיתון אל-אהראם, השופר של המשטר במצרים, האשים במאמר המערכת שלו ב-30 ביוני את תנועת "האחים המוסלמים" באחריות לפיגוע וקשר אותו להדחתו של הנשיא מחמד מורסי מהשלטון לפני שנתיים, "הם מנסים לנקום כעת" נכתב במאמר, "אולם הטרוריסטים לא יצליחו ולא יפגעו בנחישותנו וכוחנו, אנו נציין את יום השנה השני של ה-30 ביוני, יום ההולדת של תקופה מצרית חדשה של חופש...".
ב-1 ביולי חשף עיתון אל-אהראם כי השיח' יוסף קרדאווי, ממנהיגי תנועת "האחים המוסלמים", שנמלט לקטר ושנגזר עליו עונש מוות במצרים פרסם בחודש מאי השנה פתווא(פסק הלכה) המורה להרוג את השופטים בבתי הדין במצרים.
השאם ברכאת, התובע הכללי שנרצח, היה נאמנו של הנשיא א-סיסי וספג ביקורות קשות מהגורמים האיסלאמים הקיצונים במצרים שהאשימו אותו באחריות למותם של 150 עצורים שאותם הוא סירב להעביר לטיפול בבתי חולים.
כהונתו שהחלה ב-2 ביולי 2013 מאופיינת ביד קשה של מערכת המשפט המצרים כלפי האיסלאם הקיצוני במדינה, ברכאת מילא בנאמנות את מדיניותו של הנשיא א-סיסי, במהלך התקופה הזו הוכנסו 50 אלף איש למעצר מנהלי ללא משפט ונגזרו גזרי דין מוות על עשרות מבכירי תנועת "האחים המוסלמים".
אי-אפשר לשלול את האפשרות שהפיגוע הינו פרי של שיתוף פעולה בין כמה גורמי טרור המתנגדים לשלטונו של א-סיסי.
ב-15 באפריל 2015 חשף העיתון המצרי "אליום אלסאבע" כי שלטונות הביטחון של מצרים עצרו מסגרת טרור משולשת הנקראת "ג'נד אנצאר אללה" שמורכבת מנציגים של "האחים המוסלמים". ארגון אלקאעדה וארגון "אנצאר בית אלמקדס" המזוהה עם דאעש.
הקבוצה הזו ביצעה 38 פיגועים שכללו הנחת מטעני חבלה, ניסיונות לפגוע במתקנים חיונים וירי לעבר אנשי המשטרה.
אין ספק שההתנקשות המוצלחת בתובע הכללי במצרים תעודד את ארגוני הטרור להמשיך בפיגועים, חיסול אישיות כה בכירה במשטר המצרי יוצרת תחושה של חוסר ביטחון אצל בכירים נוספים במשטר והדבר עלול להשפיע על מידת נחישותם במלחמה בטרור.
תנועת " האחים המוסלמים" פרסמה לפני כמה חודשים פתווא (פסק הלכה) המתיר לרצוח את הנשיא א-סיסי ובכירי ההנהגה המצרית אולם הדבר לא הרתיע את הנשיא המצרי והוא המשיך במלחמה בטרור האיסלאמי ביד רמה.
אחד מהחששות של הנשיא א-סיסי הוא שגורמים איסלאמיים קיצונים הסתננו לתוך מנגנוני מערכת השלטון והם פועלים להפילו. לפני כמה ימים הדיח הנשיא א-סיסי 11 פקידים בכירים במנגנון המודיעין הכללי המצרי והורה על הוצאתם לפנסיה.
האתגר הניצב בפני הנשיא א-סיסי בתחום המלחמה בטרור האיסלאמי הולך וגדל מדי יום, במקביל דחה הנשיא א-סיסי כמה הצעות לפיוס לאומי עם תנועת "האחים המוסלמים".
הוא אינו מאמין להם ומעריך שהיוזמות האלה נועדו לשחרר מן הכלא את מנהיגי "האחים המוסלמים" ובראשם הנשיא מורסי ושזו רק שאלה של זמן עד שישובו וילחמו בשלטונו.
בתגובה להתנקשות בחייו של התובע הכללי קרא הנשיא א-סיסי ב-30 ביוני למערכת המשפט להאיץ את ביצוע העונשים שהוטלו על מנהיגי "האחים המוסלמים" ובראשם גזרי דין המוות ומאסרי העולם.
למרות ההתפתחויות האחרונות, נראה שהנשיא א-סיסי נחוש להמשיך את מלחמת החורמה נגד ארגוני האיסלאם הקיצוני ואין בכוונתו להרפות את הלחץ עליהם.

תאריך:  01/07/2015   |   עודכן:  01/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטרור מכה במשטרו של הנשיא סיסי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מכבדים את דתם
אהרון שחר  |  1/07/15 17:42
2
מאחורי דאע"ש עומדת ארה"ב
חשדנית  |  1/07/15 20:09
3
הם יחסלו את סיסי כמו שחיסלו את
שבץ חלובה  |  1/07/15 20:21
4
מדוע דאע"ש מכה במצרים ?
מסעודה משדרות  |  2/07/15 14:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יורם שוייצר
מתקפות הטרור שבוצעו בשבוע האחרון בתוניסיה, בכווית ובצרפת מעידות יותר מכל, כי המערכה להבסת המדינה האיסלאמית צפויה לגבות מחיר דמים כבד מאזרחים חפים מפשע במקומות שונים ברחבי העולם ולא רק בעירק ובסוריה
אודי דקל, עומר עינב
המענה היחיד לשלושת התרחישים הוא חיזוק והרחבת מנופי ההשפעה הישראלים בדרום סוריה וברמת הגולן. לשם כך, מומלץ לתכנן אסטרטגיה משותפת עם ירדן, בגיבוי אמריקני, לכינון אזור השפעה משותף בדרום סוריה. במסגרת זאת, יש לחתור לתיאום עם שחקנים "חיוביים", כמו כוחות 'צבא סוריה החופשית', קהילות מקומיות וקבוצות מיעוטים, כגון הדרוזים
איתמר לוין
צופה שישראל תוכל לנצל אפשרויות להידוק היחסים עם שכנותיה המתונות - אך שיתוף פעולה פומבי יצריך הסדר עם הפלשתינים, שיכלול הסדרי ביטחון נוקשים ביותר
יוני בן-מנחם
סעודיה פתחה במרוץ חימוש בתגובה לחתימה הצפויה על הסכם הגרעין עם אירן    מדינות ערביות נוספות צפויות ללכת בעקבותיה - דבר שיסכן את היתרון האיכותי של ישראל מול צבאות ערב
יוני בן-מנחם
יו"ר הרשות הפלשתינית יוזם הקמת ממשלה חדשה ללא נציגי חמאס אך רשמית הוא מקיים התייעצויות עם נציגי כל הפלגים    חמאס משחקת את המשחק של מחמוד עבאס אך נערכת לתגובה ולהקמת ממשלה מטעמה ברצועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il