X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני פונה לכל הרשויות המקומיות ולוועדת הטקסים והסמלים של הממשלה כי יקבעו סטנדרט מחייב לשלטי שמות הרחובות בהם בגדול יופיע שם הרחוב ובאותיות קטנות יותר דברי ההסבר על מה עומד מאחרי השם
▪  ▪  ▪
לא להסתפק בשם הרחוב בלבד [צילום: אלי אלון]

ברחבי הערים, המועצות המקומיות הכפרים ואחרים בהם יש רחובות לרחובות ניתנים שמות כגון שמות של מנהיגים של קציני צבא של חסידי אומות העולם זמרים מלחיניםארועים שונים תאריכים בעלי משמעות סופרים ועוד.
קיים הליך מסודר ברשויות המקומיות על-פי חוקי העזר יש ועדת שמות הממליצה על מתן השם לרחוב זה או אחר. זה עובר למועצת הרשות וזאת מאשרת את הבחירה או אינה מאשרת.
המצב הקיים במרבית הרשויות והרחובות הוא השם בלבד המופיע על השלט מבלי לתת כמה מילות הסבר מי עומד אחרי השם. לדוגמה: רחמנדס ברמת גן מי יודע מה עומד מאחורי השם.
שמעתי לאחרונה הרצאה על חסידי אומות העולם והסתבר כי מנדס דנן הינו חסיד אומות העולם שהיה שגריר פורטוגל בפריז והנפיק למעלה מ-1500 ויזות לפורטוגל בשעה שפורטוגל סגרה את שעריה בפני הפליטים. גם כאשר נדרש על-ידי הממשלה הפורטוגלית לחדול מכך הוא לא חדל וכתוצאה מכך הפסיד את מקום עבודתו נשאר בחוסר כל כאשר הוא צריך להאכיל 13 ילדים.
אין ספק שמדובר באדם שעשה מעשה הרואי מבלי שאנחנו נותנים על כך את הדעת ואין ספק כי אם לא יתנו על כך את הדעת הוא ישתכח מלב כל ברבות השנים וילדינו בודאי לא ידעו מיהו.
כמוהו קיימים כ-25,000 חסידי אומות העולם לא על שם כולם קראו רחובות אבל לפחות אלה שכן מן הראוי להנציחם וזאת על-ידי הוספת קצת מקום על השלט על-מנת לתת את עיקרי הדברים.
אני פונה מכאן לכל הרשויות המקומיות ולוועדת הטקסים והסמלים של הממשלה כי יקבעו סטנדרט מחייב לשלטי שמות הרחובות בהם בגדול יופיע שם הרחוב ובאותיות קטנות יותר דברי ההסבר על מה עומד מאחרי השם. כך תקבל החלטת הרשות להנצחה משמעות אמיתית.

תאריך:  02/07/2015   |   עודכן:  02/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לכל שם יש תוכן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רח מנדס בר"ג
חי בלילה  |  2/07/15 12:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אין אדם בישראל שאינו כואב את רצח מלאכי רוזנפלד, אך אין סליחה לשיסוי זכרו של רב אלוף דן שומרון, שנעשה ע"י העיתונאי ישראל הראל, הסבור שמחיר הדמים הקשה שנגבה עד היום הוא תוצאה של יישום התפיסה של דן שומרון
עו"ד ורו"ח רמי אריה
בית המשפט קובע: כאשר חלה חובה לקיים שימוע בידי מנהל מע"מ - יש לעורכו בצורה מסודרת ולא "בדרך אגב" תוך כדי הליך אחר כגון חקירה פלילית
אברהם פכטר
פארק היורה של האיסלאם הקיצוני התעורר לתחייה: דאעש, ג'בהת א-נוסרה, אל-קאעידה וזרועותיהם השונות בארצות ערב, פרצו ומתרבים כמו הארבה באירופה ובעולם המוסלמי הלא קיצוני. אירופה, ארה"ב והעולם המוסלמי הלא-קיצוני - חייבים להתעורר בטרם יהיה מאוחר
יורם דורי
דוברי האופוזיציה נאלמו. מעניין לאן נעלם ונאלם מועמד האופוזיציה לשר ביטחון, עמוס ידלין? איפה נמצא בדיוק יצחק הרצוג? היכן ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי? ואיה מתבודד יאיר לפיד? את כולם נשאה הרוח לעבר שדה הגז תמר או אולי נאכלו על-ידי "לוויתן"
יורי מור
בנאומו הראשון המפכ"ל הנכנס חייב לומר בפה מלא לפקודיו: "מבחינתי השחיתות - זה ניצב משטרה אשר מקבל הנחה בבית מלון שלא מגיעה לכל אזרח; מבחינתי השחיתות - זה שוטר סיור אשר קונה פלאפל בשוק בהנחה המגיעה לחייל צה"ל במדים; מבחינתי השחיתות - זה להתחכך עם גורמים מפוקפקים; מבחינתי הפרת חוק - זה ניידת משטרה אשר נוסעת בכביש בניגוד לחוקים ללא צורך מבצעי אלא מתוך תחושה שלהם מותר הכול"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il