X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: פיתוח הנגב - באר שבע לא לבד די לאקטיביזם השיפוטי ריבלין נשיא לאומי? לקרוא להתאבדות בשמה החשיפה: דיכאון לאחר לידה ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
בואו לנגב

הנגב פורח
תשכחו מכל מה שאתם מכירים על הנגב. אזור שכוח א-ל, ישראל השנייה, המזרחית והמקופחת, אנאלפבתיות ועוד. וזו לא רק העיר באר שבע, בירת הנגב, המאכלסת את אוניברסיטת בן-גוריון המעטירה, בית חולים האזורי סורוקה ותהיה מרכז הסייבר בעתיד.
לא, לא רק באר שבע, אלא הנגב כולו בשנות האלפיים הוא בירת ההזדמנויות של ישראל. ולא רק בזכות חוות הזקן וחוות שרון. מי חלם ל שדרות, עיירת פיתוח זנוחה לשעבר, וכיום עם מפעלי הייטק, מכללת ספיר האיכותית וכמובן גרעין תורני ומוסדות תורה שוקקים. וכמוה ירוחם, עיר הבה"דים, עם וילות, בתי קפה תוססים ומלון בוטיק יוקרתי? ובעוד אנו משפשפים את עינינו בתימהון: "ההיית או חלמתי חלום?!" מתברר כי הִנה הנגב פורח לנגד עינינו כמעוז רפואי, מדעי, כלכלי, צבאי תרבותי מודרני ותורני. חזון העתיד - התגשמות חלומו של בן-גוריון - כבר כאן ובגדול.
היכל התהילה
ראוי לברך את יו"ר ועדת חוק ומשפט, ניסן סלומוניאסקי, על היוזמה לצמצם את האקטיביזם השיפוטי, מבית היוצר של השופט אהרן ברק. הדבר מתחייב מכוח עקרון הפרדת הרשויות, שלפיו אַל לרשות השופטת להתערב בחקיקה של הכנסת, אלא כל רשות תתעסק בתחומה. ההתערבות הפוליטית והדתית היתרה של בג"ץ בעשור האחרון, במיוחד בנושאי הלכה, כמו כשרות וגיור, שאין לו הידע הנדרש לכך, כמו גם בנושאי התנחלות, הייתה לזרא בעיני הציבור.
יוזמה ברוכה נוספת של היו"ר היא השבת הכבוד האבוּד למשפט העברי, המתבסס על ספר הספרים ועל האוצר העשיר של מקורותינו היהודיים. ועל כך כבר נאמר מוטב מאוחר מאשר לעולם לא.
די לריקודי מה יפית
הזמר עמיר בניון האשים את נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שהוא פרו ערבי ופחות פרו יהודי. אין ספק שיש הגזמה בדבריו. הנשיא נוכח היטב באירועים ממלכתיים.
עם זאת, דומה כי מעֵבר לדחיית השיר 'אחמד אוהב ישראל' של בניון מהטקס הנשיאותי, יש בהחלט גרעין של אמת בדבריו של הזמר. אי-אפשר להתעלם מהרושם שריבלין, בניגוד לתדמיתו הלאומית, נוטה לא אחת להחניף לערבים. כך למשל בביקוריו בכפרים הערביים ביום הנכבה.
לא פחות הייתה מקוממת ברכתו הרשמית, קבל עם ותקשורת, לחתונה המתוקשרת של הזוג המעורב היפואי, במקום כנשיא יהודי למחות נמרצות נגד ההתבוללות ונישואי התערובת. די לריקודי מה יפית לשכנינו!
לא למדיניות בת יענה
דומה כי בניגוד לעבר, שתופעת ההתאבדות טואטאה מתחת לשטיח, הגישה הפסיכולוגית הרווחת כיום, היא לקרוא לתופעה בשמה, להגביר את המוּדעות אליה ולטפל בה. בכך הוסרה המסתוריוּת סביבה ונסללה הדרך לגיבוש דרכי התמודדות ריאלית עימה ומניעתה. גישה דומה יש לאמץ במוסדות הדתיים, תוך הנחלת הערך המוסף של חיזוק האמונה והביטחון בהקב"ה.
לאחרונה פורסם שחלה ירידה בשיעור ההתאבדות בקרב הנוער בזכות גישה טיפולית נכונה זו. היא כוללת העברת שאלונים לתלמידים על מצוקות נפשיות והצמדת פסיכולוגים בבתי הספר לדיונים ולטיפול בהן. וכך נמנעת ההתאבדות, אשר היא כידוע פתרון סופי לבעיה זמנית. הסרת הטאבו מהנושא, והלגיטימציה הניתנת להבעת רגשות בו, ולשיתוף אחרים בבעיה, תוך הענקת תמיכה רגשית, מסייעת לצמצומו.
נכון עושים אפוא ראשי עמותת 'בשביל החיים', שבני משפחותיהם התאבדו, שבמקום לשקוע בדיכאון מסייעים ותומכים, מתוך ניסיונם האישי, במשפחות אחרות במצב דומה. כי לתת זה לקבל.
כמו תמיד המפתח לעזרה הוא הקשבה ואמפתיה, הסוללת את הדרך לפתיחוּת וליצירת קשר בינאישי חם. אין מקום להפניית אצבע מאשימה בנושא, לא עצמית ולא מצד הסביבה, כמו גם לשאלות חטטניות. הגיעה השעה לגלות רגישות ולהפנים מסר חשוב זה ולהפיק לקחים מתאימים. ראוי לזהות סימני מצוקה מוקדמים בקרב חברים ובני משפחה כדי למנוע את מקרה ההתאבדות הבא. יש לזכור כי ביהדות כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא.
שינוי גישה פסיכיאטרית
אין ספק שהרשתות החברתיות תרמו להעלאת המוּדעות הציבורית לתופעה הרווחת של דיכאון לאחר לידה, כמו גם לשינוי הגישה החברתית והרפואית להפרעות נפשיות בכלל. הן חדלו להיות טאבו ומתקבלות יותר בטבעיות ובהבנה - בדומה למחלות פיזיות - בקהילה ובממסד הרפואי כאחד.
שיתוף היולדות, החולקות את חוויותיהן עם ציבור הקוראים (ובמיוחד הקוראות) תורם לא רק ליולדות עצמן, אלא לא פחות ליולדות אחרות ולסביבתן, המתנסות בחווייה דומה, שידעו כי מדובר בתופעה טבעית וניתנת לטיפול קצר מועד. הטיפול המקובל הוא כמו בדיכאון בכלל שילוב של טיפול תרופתי ופסיכולוגי.
עם זאת, חבל מאוד שבמקרים קיצוניים יולדות שמו קץ לחייהן בגלל דיכאון, תוך התעלמות בקרב גורמי המקצוע מאיתותים מוקדמים לכך ושחרורן המוקדם הביתה ללא פיקוח רפואי.
פסוקו
המשט: סערה בכוס מריאן
סַלחי רצח את מנהל החברה בצרפת: בלתי נסלח
עונת הרחצה כבר כאן - דרוּש חוֹפִיקס (קופיקס בחופים)
הטיפול הרפואי החשאי של ראש הממשלה: ערמונית באש?
מדעי העופות: עוֹפוֹריה
זו לא עיר: רמת החינוך בגנים - רמת גן
צעיר טבע בבריכת המשושים: ללא מָשׂוֹש
שידור תוכנית כלכלית: מאני טיים
אין לו מה לקונן: החייל האתיופי צ' מקונן התאחד עם אחיו אלימלך - איחוד הקן
נעצרו ראשי כנופיות הפשע: כבר לא (מוטי) חסין והאברג'לים? בלי גיל
גיא פניני בדרך לאליפות אירופה? שער הגיא
תשובה את נובל מציגים: הגַּזִּיָּה - עַמי-גז פז-גז
גז צחוק: צוחק מי שצוחק אחרון - תשובה צוחק כל הדרך לבנק
יצא גז? אין תשובה

תאריך:  02/07/2015   |   עודכן:  02/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב ישראל רוזן
בדידות ביחסי החוץ יכולה להפוך לברכה כלפי פנים - שכן בדידות כלפי חוץ יכולה לחזק את הלכידות הפנימית
רפי לאופרט
בתוך כל האנדרלמוסיה העכשווית קשה שלא לחייך בביטול אל מול פנייתו של מבקר המדינה שלא לסכם את עסקת הגז עד אשר יצליח לארגן את מחשבותיו ולהוציא דוח משלו
אליקים העצני
מן המחדל הישראלי יכולים ללמוד הצרפתים, כיצד לא ליפול קורבן לנאציזם האיסלאמיסטי: תגדירו בחוק את האיסלאם המיליטנטי-רדיקלי כתנועת טרור ותוציאו אל מחוץ לחוק כל התארגנות, פרסום, סמל ודגל וכל התבטאות פומבית, כל הטפה דתית - שיש בהם אפילו אבק של פגיעה בחברה החופשית ובסדר הדמוקרטי. העונש המועדף צריך להיות גירוש
שמעון זיו
אני פונה לכל הרשויות המקומיות ולוועדת הטקסים והסמלים של הממשלה כי יקבעו סטנדרט מחייב לשלטי שמות הרחובות בהם בגדול יופיע שם הרחוב ובאותיות קטנות יותר דברי ההסבר על מה עומד מאחרי השם
איתן קלינסקי
אין אדם בישראל שאינו כואב את רצח מלאכי רוזנפלד, אך אין סליחה לשיסוי זכרו של רב אלוף דן שומרון, שנעשה ע"י העיתונאי ישראל הראל, הסבור שמחיר הדמים הקשה שנגבה עד היום הוא תוצאה של יישום התפיסה של דן שומרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il