X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הם היו שם בשבילנו, חלקם נהרגו שם בשבילנו, ואנחנו? - אנחנו הרסנו אותם, עשר שנים אחרי וחלק כבר לא איתנו - הם פשוט לא הצליחו להמשיך עם הכאב
▪  ▪  ▪
נצר חזני בתקופת ההינתקות [צילום: לע"מ]

בימים האחרונים לפני הגירוש הנורא ההוא היה ניתן להבחין ביישוב נצר חזני בכתובת על הקיר, כתובת שהיה רשום עליה: "זה היה ביתי, עכשיו הוא של מי שרצח את אבא שלי!!", הכתובת הזאת למעשה מספרת את הסיפור של אותו הגירוש.
היא מספרת על אותם המתיישבים, על אותם החלוצים שנשלחו על-ידי המדינה להפריח את השממה, שנשלחו על-ידי המדינה להיות המגנים שלה.
מתיישבים שהצליחו לייצר סיפור הצלחה מרשים מהשממה, מתיישבים שהצליחו לבנות, שהצליחו להקים משפחה, להקים עסקים, להקים חיים תוססים ולמעשה: להפריח את השממה בתנאים לא פשוטים, במלחמה מתמדת, בביטחון רעוע. הם היו שם ובנו, וזאת תוך כדי הגנה בגופם על שאר חלקי הארץ. חלקם אף שילם מחיר, מחיר אדום מאדום, חלק מהם שילמו בחייהם, בחיי יקירהים.
הם שילמו ושתקו, למרות הקשיים הם היו מכוונים מטרה, הם היו מוכנים לספוג, הם היו מוכנים לתרום, הם המשיכו בשליחותם, הם המשיכו להפריח את השממה ולהגן בגופם על הארץ, על המדינה.
אך לדבר אחד, לדבר אחד איש לא הכין אותם, איש לא הכין אותם לכך שמדינתם האהובה תתקע להם את הסכין בגב. הם לא היו מוכנים להחלטה האומללה והאנטי-ליברלית שתהרוס את כל אשר בנו, את כל אשר עשו,
איש לא הכין אותם לכך שבהינף יד הכל יעלם, הבית יהרס, המשק יהרס אפילו הקבר והבית כנסת יחרבו. איש לא הכין אותם לזה ששנים רבות ילכו לפח הזבל של ההיסטוריה.
הם לא היו מוכנים לזה שהם יישארו רק עם הזיכרונות, הזיכרון של האהבה הראשונה, של הנשיקה הראשונה, של שיברון הלב, של העלייה לכיתה א', של סוף הלימודים, של עיבוד האדמה, של התפילה בבית כנסת, של הלילות ללא שינה, של האבא שנרצח בזמן שעבד בחלק האלוהים שלו.
הם לא היו מוכנים, הם לא היו מוכנים לאיבוד הפרנסה, הם לא היו מוכנים לשבירת הקהילה, הם פשוט לא היו מוכנים לבגידה, הם לא היו מוכנים שאלו שפיגעו בהם יקבלו את בתיהם במתנה.
וזה בעצם כל הסיפור: הם היו שם בשבילנו, חלקם נהרגו שם בשבילנו, ואנחנו? - אנחנו הרסנו אותם, עשר שנים אחרי וחלק כבר לא איתנו - הם פשוט לא הצליחו להמשיך עם הכאב, עשר שנים ורבים עוד ללא פרנסה וללא מקום שהם יכולים לקרוא לו בית, עשר שנים ובבית שלהם נמצאים רוצחיהם.

תאריך:  08/07/2015   |   עודכן:  08/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עשר שנים לגירוש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ולמרות האמת הזאת -
ר.ב.ז  |  10/07/15 07:11
2
הם היו שם בגלל הרווחים
והסובסידיות  |  11/07/15 17:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תוכנית ההינתקות
רביבה בן-זאב
י"ז בתמוז - אחד מארבעת ימי התענית שנקבעו ביהדות לזכר חורבן בתי המקדש    כאשר חל בשבת, נדחית התענית ליום שלמחרת    לפיכך, היום, י"ח בתמוז תשע"ה, 5 ביולי 2015, הוא יום התענית    זאת ההצדקה מבחינתי להקדים את הזיכרון לחורבן גוש-קטיף
אסתר שניאורסון גרי
לעולם אי-אפשר יהיה למחות את חרפת ההינתקות שהייתה כאן באותם ימים. אולי יוסף בן מתתיהו חדש יעלה זאת על הכתב בעוד כך וכך שנים, ויעלה שאלה ללא מענה, איך נתנו לזה להתרחש?
יהודה דרורי
אברהם פכטר
ההינתקות מגוש-קטיף הייתה מהלך דרמטי, כואב והשאירה אצל הרבה אנשים טראומה אישית, פוליטית ומחשבתית. להערכתי - המהלך החד-צדדי של פינוי גוש-קטיף, היה מבחינה ביטחונית-אסטרטגית ומבחינה משפטית-בינלאומית - מהלך דרמטי, ראוי, רצוי ומשתלם מכל הבחינות - הן ביטחונית והן בהשלכותיו החיוביות הבינלאומיות
איתמר לוין
איתן סרור ניהל הונאת פירמידה במסגרתה הוציא במרמה 8.9 מיליון שקל מ-14 מהמפונים; 4 מיליון שקל נעלמו; סרור מסרב לפצות את הקורבנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il