X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בכל מקום אחר בישראל מציאת עצם אדם של ספק יהודי, הייתה מחוללת מהומת אלוהים ומשברים פוליטיים. וכאן- בהר הזיתים, בלב ירושלים בירת ישראל, מול ונדליזם במאות קברים שללא ספק קבורות בהן גופות של יהודים, ממלאים הכל את פיהם מים
▪  ▪  ▪
בית העלמין בהר הזיתים. הזנחה פושעת [צילום: פלאש 90]

לפני יומיים-שלושה, צפיתי בערוץ 10 של הטלוויזיה בתוכנית שהציגה סיור בבית הקברות הלאומי שעל הר-הזיתים - צפיתי, הזדעזעתי והתחלחלתי ממה שראיתי. לצערי, לא הקלטתי את הדברים, ואיני יכול לצרף מספר תמונות בכדי להמחיש את חומרת המצב.
המצלמות שוטטו על פני שטחו של בית הקברות באזורים שונים, צילמו קברים ומצבות מקרוב ומרחוק, צילמו שבילים וצמחיה וצילמו מספר תמונות פנורמיות של האתר - מזעזע!
בקושי נמצא שם קבר אחד שלם. מצבות מנותצות, קברים הרוסים, דרכי גישה שבורות, מרצפות עקורות, הצמחיה מושחתת ונבולה - במילים פשוטות: הרס טוטלי, וונדליזם נורא, עזובה, הזנחה וביזון למדינת-ישראל ולעם-ישראל.הר הזיתים הוא אתר מורשת לאומית ובו קברות עתיקים, קברות של גדולי אומה ולמעשה אתר הזיכרון השלישי בחשיבותו אחרי הר-הבית והכותל המערבי והר הרצל.
חיפוש קל באינטרנט מראה שהנושא אינו חדש, והמצב ידוע זה מכבר לממשלה, לעיריית ירושלים ולכל המשרדים הנוגעים בדבר - ידוע אבל אינו מחולל שום מהלך של ממש למחיקת הביזיון הלאומי הזה. חיפוש קל נוסף, מראה שכבר ב-2009, יזם ח"כ פרופ' אריה אלדד הצעת חוק "רשות הר הזיתים"1, כשלוש שנים מאוחר יותר, החליטה הממשלה ה-32, בראשות נתניהו לדחות את הצעת החוק, אך לא הביאה במקומה שום פתרון חלופי. שש שנים מאוחר יותר,כאשר נתניהו שוב עומד בראש הממשלה, הפעם הממשלה ה-34, עדייןלא קרה דבר, והמצב עודנו בלתי נסבל בעליל.
מנוסח ההסברים והמבוא להצעת החוק ולפרוש ההחלטה מ-2012, ברור ששני שיקולים הנחו את המחליטים: א. פוליטיקה בגרוש- נתניהו עדיין מתחמק ממנהיגות לאומית אחראית ומהצגת עמדה נחושה בכל הנוגע לאתרים יהודיים בעלי ערך היסטורי, סנטימנטלי ולאומי-סמלי בירושלים, בבחינת נשיאים ורוח- וגשם אין, ב. סדר עדיפויות תקציבי -שתי סיבות שאין מרגיזות ולא צודקות מהן2.
הר הזיתים נמצא מעבר "לקו הירוק" בשכנות לשכונות ערביות מיליטנטיות, שככל הנראה תושביהן גם אחראים להרס בית הקברות ולוונדליזם המתרחש בו. באותה כתבה שהזכרתי לעיל, רואיינו מספר יהודים שביקרו במקום במסגרת אזכרה לקרובים או סיור באתר. היה ברור היטב מדבריהם, שהמקום מתאפיין במיעוט מבקרים יהודים מפני שהוא פרוץ מפני שגורמים ערבים אלימים מסתובבים בו ומאיימים על כל מי שנכנס אליו ומפני שהמציאות בו מדכאת כל מי שבא בשעריו.
לא פחות משקשה להבין את הממשלה ואת עיריית ירושלים ביחסן לאתר, קשה להבין את המפלגות הדתיות ואת הגורמים החרדים בירושלים, ולא רק בה. בכל מקום אחר בישראל מציאת עצם אדם של ספק יהודי, הייתה מחוללת מהומת אלוהים ומשברים פוליטיים. וכאן, בלב ירושלים בירת ישראל, מול ונדליזם במאות גופות שללא ספק הן גופות של יהודים, ממלאים הכל את פיהם מים.
אני קורא לשרת המשפטים החדשה, איילת שקד, דווקא מפני שהיא חברת הבית היהודי והקואליציה לחזור ולבחון את הנושא וליזום חקיקה מהירה, עדכנית ויעילה - מינוי גורם אחראי לשימור, פיתוח, שיקום, תחזוקה, הגנה, וניהול שוטף של האתר, לרבות מקורות תקציביים לכל המשימות הללו, על בסיס הכרה באתר כאתר מורשת לאומית על כל הנובע מכך.
החקיקה חייבת לתת תשובות לכל הנושאים שיוצרים כיום את העזובה ואת המציאות העלובה באתר, תוך הגדרת יחסי הגומלין שבין הגורם האחראי לעיריית ירושלים. אפשר גם שהעירייה תהיה אחראית-על לניהול האתר ויש לבחון מקצועית עניין זה, אבל יש להסמיכה לכך ולתקצבה בהתאם, בהיות המקום אתר מורשת לאומית ולא עוד מפעל עירוני שגרתי. הבעיה בהקדם האפשרי ותפטור את עם ישראל ומדינת ישראל מן הביזיון המתחולל כבר שנים בהר הזיתים, ובחסות המדינה היהודית.

הערות

1.ראה: הצעת חוק רשות הר הזיתים, התש"ע-2009 של ח"כ אריה אלדד ואחרים (פ/1924) - המשך הדיון: מחליטיםבהתאם לסעיף 56 בתקנון לעבודת הממשלה – להתנגד להצעת חוק רשות הר הזיתים, התש"ע-2009 של ח"כ אריה אלדד ואחרים (פ/1924). ההחלטה התקבלה ב-14.6.12. ראה: [קישור]
2. לא מן הנמנע שההחלטה, כהחלטות רבות אחרות בממשלת ישראל, התקבלה מפני שהוצעה ע"י איש אופוזיציה, ולא משום שהיא אינה נכונה או צודקת או מתבקשת. ואם אכן כך, הביזיון גדול עוד יותר.

תאריך:  08/07/2015   |   עודכן:  09/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שערוריית הר-הזיתים
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
רשת מורשת
למר לאופרט  |  8/07/15 15:46
2
יהודים זה זבל גם במדינה
סניל  |  8/07/15 16:32
3
נכון שהר הזיתים מופקר ונעזב
שאול אבידור  |  8/07/15 18:24
 
- נכון. הר הבית מוזנח ומופקר גם
רפי לאופרט  |  9/07/15 08:21
 
- רפי היקר
שאול אבידור  |  9/07/15 10:33
 
- אין צורך להרוס את העולם בשביל
רפי לאופרט  |  9/07/15 17:21
4
בושה
אדם הגון  |  9/07/15 04:57
5
לא הבנתי
דניאל14  |  9/07/15 14:34
 
- פשוט מאוד, דרך החוק שיעגן את
רפי לאופרט  |  9/07/15 17:31
6
תודה על המאמר החשוב.
אהוד פרלסמן  |  10/07/15 10:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
טור שני בסדרת 'אכלת אותה'; והפעם - הליכוד שקבע ש"דתי לאומי מצביע ליכוד", לא סופר שום דתי לאומי, גם לא את האלקינים והחוטובלים
צ'לו רוזנברג
החלטת בג"ץ מסבכת את ראש הממשלה באשר לקואליציה שלו. והרי זהו העיקר. משילות, כדברי כבוד השופט רובינשטיין? אחרים אשמים ולא ראש הממשלה ושריו
ישראל אייכלר
רפורמים וקונסרבטיבים מאמריקה שולחים לכאן מסיונרים המשחדים קבוצות עיתונאים להעלות אותם לשידור בזה אחר זה. התקשורת "הממלכתית" מקדישה להם שעות ארוכות של שידור, בלי להביא שום תגובה רצינית מהצד של העם היהודי
שמעון זיו
עמותת אור ירוק הוקמה במטרה להציל חיי אדם, אך הדבר נעלם מתשדירי השירות של העמותה. התשדירים ממוקדים במלחמה מול המדינה והגדלת התקציבים במקום לעסוק בנהג ובהולך הרג המהווים את הגורמים העיקריים לתאונות הדרכים
יצחק מאיר
לא היה מי שיכין לנו בית בארץ ישראל, מי שידון עימנו לאיזה מקום אנחנו ראויים ואיזה מקום ראוי לנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il