X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו, ראוי להודות, די מגזים. ההסכם אומנם לא טוב לישראל, אבל הוא עדיין לא אושוויץ. גם לא מעורר אסוציאציות עם הסכם-מינכן שנחתם בין צ'מברלין להיטלר. בעיקר הוא לא טוב בעטיין של השלכותיו, שאינן נוגעות בהכרח לגרעין
▪  ▪  ▪
נתניהו באו"ם. מגזים? [צילום: AP]

הפסיכיאטרים מכנים אותה או.סי.די. - אובססיה טורדנית בפירוש מילולי. רק כך ניתן לאבחן את תגובתו הקיצונית ומשוללת הרסן של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להסכם הגרעין שנחתם עם אירן. שהרי אחרי שטרח להשקיע את אונו ומרצו בסיכול ההסכם - השמיים נפלו לדידו בעטיו.
נתניהו, ראוי להודות, די מגזים. ההסכם אומנם לא טוב לישראל, אבל הוא עדיין לא אושוויץ. גם לא מעורר אסוציאציות עם הסכם -מינכן שנחתם בין צ'מברלין להיטלר. בעיקר הוא לא טוב בעטיין של השלכותיו, שאינן נוגעות בהכרח לגרעין.
מה שמטריד יותר מכל הוא חזרתה של אירן למשפחת העמים, כשבקופתה הון עתק שהוקפא. הבונוס הזה, שניתן לה כפרס, עלול יום אחד להגיע לידי חיזבאללה או חמאס, שבסופו של דבר יתורגם לטרור.
עם זאת ראוי להודות שהגרעין הפקיסטני מסוכן לאין ערוך מהגרעין האירני. קודם כל משום שלפקיסטן יש כבר 100 פצצות על המדף ולאירן אין אפילו אחת. בהקשר לכך מדאיג לא פחות שהמשטר בפקיסטן עלול להתמוטט בכל רגע ולמכור את הפצצות שלו לכל מעוניין.
מסובך ומסוכן
נתניהו, מכל מקום, עדיין נחוש אחרי ההסכם להקדים רפואה למכה אפשרית. הוא מבקש להשמיד את הכורים הגרעיניים באירן בעודם באיבם ומסתמך בכך על שני ראשי-ממשלה ישראלים שכבר עשו את זה בעבר: מנחם בגין בעירק ואהוד אולמרט בסוריה.
אלא שהשמדת הכורים הגרעיניים באירן כרוכה במבצע מסובך הרבה יותר מקודמיו. בהבדל מהכורים של עירק ושל סוריה, לא מצויים הכורים האירניים בטווח-ניווט אסטרטגי נוח כל כך למטוסי חיל-האוויר, וזאת מסיבות אסטרטגיות ברורות.
פרט לכך מוכיחות העובדות בשטח שהכורים האירניים רחוקים עדיין מלהבשיל. עוד חזון למועד, וככל הנראה אין בהם שום סכנה מיידית. כך או אחרת, בנסיבות הקיימות עלולה השמדה שכזאת רק לגרור אחריה תגובות-שרשרת חריפות, עד כדי הצתת מלחמה כוללת באזור כולו, שממנה לא יהיה מנוס.
המזל הגדול הוא שבמערכת הביטחון הישראלית מצוי מחנה אחראי, שפוי ושקול, שאיננו דוגל בפעולה נמהרת באירן. עם המחנה הזה נמנים, ככל הידוע, שר הביטחון, הרמטכ"ל,ראש המוסד, ראש השב"כ וראש אמ"ן- בהחלט נבחרת שאין לזלזל בה.

תאריך:  20/07/2015   |   עודכן:  20/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להשתחרר מאובססיית הגרעין האירני
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אתה כמו אלו שזילזלו בהיטלר. ל"ת
הכחישו את הזוועה.  |  20/07/15 08:54
2
מה הלחץ? נחכה לפצצה.  ל"ת
מפוקח  |  20/07/15 12:23
3
אשריך
שמ   |  20/07/15 16:43
4
לך ותלקק את הנעליים של אובמה ל"ת
מהרסיך ומחריביך..  |  23/07/15 08:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עידן יוסף
כך קובע סעיף 10 בהסכם וינה    מועצת הביטחון תתכנס לאשר את ההסכם    שר ההגנה האמריקני בישראל: לא מצפה לשינוי דעתו של איש בישראל
דרור אידר
כמו בהסכם מינכן ובהסכמי אוסלו, כך לאחר ההסכם עם אירן, המתנגדים מואשמים ברצון ל"עימות תמידי", ומושתקים על-ידי אווירת הפיוס הנאיבית    האירנים הבינו זאת בזמן, וחוגגים כל הדרך אל הניצחון
עמי דור-און
קיימת דרך יעילה לבלום את המרוץ של טהרן לשליטה בארסנל גרעיני ובאמצעים לשגרו אל מטרות אויב. ארה"ב יודעת היטב על מה מדובר. בשפה המדעית המקצועית קוראים לנתיב הזה "פעימה אלקטרומגנטית"
ד"ר אורי מילשטיין
בישראל מתקיימת שטיפת מוח לאומית שמטרתה לשכנע אותנו שאובמה לא מבין את האסטרטגיה הגרעינית האירנית ושהוא נכנע לדרישות האירניות בשל שיקולים כלכליים ושהוא בעל אישיות חלשה    זלזול זה בנשיא ארה"ב מאפיין ליקוי תרבותי מובנה של הישראלים לזלזל ביריב ובאויב, ועל כך שילמנו מחיר כבד מאוד כשזלזלנו בנשיא מצרים סאדאת לפני מלחמת יום הכיפורים והוא היכה אותנו שוק על ירך והשיג את כל מטרותיו במלחמה
רפי לאופרט
ההסכם אינו רק שאלה של משקל האיום הגרעיני האירני לאחר חתימתו, אלא מאזן השת"פ הכולל עם ארה"ב, לפחות כל עוד אובמה הוא הנשיא. לאחר שיסתיים המאבק בקונגרס על אישור ההסכם, אם ההסכם לא ייבלם או למצער יוחזר ל"שולחן השרטוט" למקצה שיפורים רציני, צריכה ישראל לראות עצמה עומדת בכוחות עצמה נגד נטיות ההתפשטות האירניות, ומגלה במאבק בהן לפחות אותה נחישות ויוזמה שמגלה אירן בהמשך קידום תוכנית ההתפשטות שלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il