X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - אלול בחודש מנחם-אב, בריון במדים, להרתיע את המופרעים, חזרה לאלטלנה ורצדוויזם
▪  ▪  ▪
מופרעים [צילום: יונתן סינדל/פלאש 90]

א. אלו"ל
כצפוי מאוד, מתארגן המטכ"ל ללחימה נועזת וחסרת פשרות - לא חס וחלילה באויבינו, שמפניהם הוא נמלט בלי הרף בכל מקום ובכל זמן - אלא בדוח ועדת (אלוף במיל' יוחנן) לוקר, שמנסה ליישר את ההדורים בעניין פרישת אנשי הקבע לגמלאות.
לו היה המטכ"ל מקצועי, היה מבין, שפרישה מוקדמת כל כך מנקזת את הצבא מידע, שנצבר בהון תועפות, ששילמו אזרחי המדינה, ומבטיחה הנחתה של רמת הצבא.
הפרישה המוקדמת גם אינה מוסרית. אין שום הסבר מדוע לא יכולים קצינים, מש"קים ונגדים לשרת עד גיל הפרישה, הנהוג במשק - או, לפחות, עד גיל שישים, כנעשה בצבאות אחרים, פחות או יותר. כפי שחזיתי עם פרסום הדוח - הצבא יאמץ את הגדלת תקציב הביטחון, אך ידחה כל הצעה לשפר את טיב השירות, שמקבל עם ישראל ממנו. וכמו שקבעתי כבר - אלו"ל (אמרתי לכם ואמרתי לכם - מחידושיי הלשוניים), הוא יילחם כארי נגד כל שינוי, שיפגע בתנאים המפליגים והשערורייתיים של שירות אנשי הקבע.
ב. השוטר המתעלל
מאות אלפי שקל שילמה משטרת ישראל כפיצויים עקב התעללות שוטריה ומפקדיהם במגורשים מעמונה. זו שערורייה, שנהוגה במשטרע שלנו, המטפחת בריונים, המתעללים באזרחים (עיינו בערך ניסו שחם, שאינו יחיד בדורו).
קחו למשל את פקד מוטי מהגר, שהורשע בכמה סעיפים של אלימות כלפי אזרחים במהלך הפוגרום ביהודי עמונה. מפקדיו תומכים בבריון, וטרחו להעיד למענו. הוא נשאר ללבוש את מדי המשטרע, וקידומו לא נעצר - קצין לדוגמה, טוענת המשטרע. אכן, מהגר מתאים לה ככפפה ליד הנפץ.
מהגר לא קיבל אחריות למעשיו, ובדיונים לעונש מנסה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) להמעיט בעונשו, למרות שהקצין העליל על קרבנותיו, ובית המשפט דחה מכל וכל את טיעוניו.
לדברי עוה"ד, מעשי מהגר בעמונה לא היו פליליים באופן מובהק, או פסולים מוסרי, אלא מעידה. ולכן, הוא מתנגד לסילוקו מהמשטרה ולרישום פלילי בתיקו של הבריון במדים.
החמור ביותר, שהמקרה של מהגר אינו היחיד, שבו אתם, אני ואנחנו משלמים את הפיצויים, שהוטלו על הבריונים במדים ולא העבריינים, שמעלו בתפקידם והמדובר בעשרות מיליוני שקל.
ג. ספורט אינו מלחמה
שמעתי בעניין רב, אך לא בתדהמה, את הראיונות עם אוהדי בית"ר ירושלים, אחרי שובם מהפוגרום, שערכו בשארלרואה שבבלגיה. מילא, לו הפגינה הקבוצה רמה סבירה של כדורגל... אך על מגרש הדשא היא הובסה 5:1.
אני חושב, שבית"ר ירושלים זוכה ליחס מפלה בין הקבוצות המתפרעות בארצנו, והכל אוהבים להתעלל בה. הפעם הגדישו אוהדיה את הסאה בבלגיה; ואני מקווה, שההתאחדות האירופית וההתאחדות הישראלית יענישוה בחומרה רבה - למרות שאיני מאמין שעונש ירתיע את המופרעים בקהלה, שאינם מתביישים במעשיהם הנלוזים, מתגאים בהם, והורסים במו-ידיהם את הישגי קבוצתם.
איני אוהד כדורגל. גדלתי ליד המגרש ז"ל של מכבי נתניה, ולא ראיתי מעולם משחק כדורגל - לא בנתניה ולא במקום אחר. בעדינות - המשחק דוחה אותי, ובעיקר התנהגות הקהל, ואני מסתפק בהאזנה ל"שירים ושערים", כדי לחזק את הסתייגותי מכדורגל.
בנעוריי הייתי ספורטאי, ועמיצור שפירא הי"ד, מאמני, הקפיד ביד ברזל על התנהגותנו הספורטיווית. כשלמדתי בארצות-הברית ראיתי לא מעט משחקי בית בכדורסל ובפוטבול, והם לוהטים לא פחות מהנעשה בליגה הישראלית ופרועים למדי - אך עד גבול סביר. ספורט אינו מלחמה, כפי שחושבים הילידים כאן.
ד. החלטה אומללה
בעקבות הפרסומים בכלי התקשורת אודות החלטת צה"ל להשוות את הוראות הפתיחה באש בין ערבים ליהודים, פנה עו"ד אורי ציפורי מהתא המשפטי של תנועת "דרך חיים" במכתב לשר הביטחון, ודרש כי יורה לבטל את ההחלטה.
ציפורי טוען כי מדובר בהחלטה פוליטית, שנועדה להבהיר כי הדמוקרטיה במדינה קודמת ליהדות. "גם במערכת הביטחון מבינים היטב כי הסכנה הנשקפת מצד מתפרעים ערביים ביהודה ושומרון, אינה דומה לסכנה הנשקפת מצד יהודים, אלא שהחלטה זו, כמו גם הרעש התקשורתי סביבה, נועדה לקדם אמירה פוליטית מובהקת, והיא שבמתח שבין מדינה יהודית ל[מדינה] דמוקרטית, דמוקרטית עדיף", כתב ציפורי.
"לצערנו, ההחלטה לנהוג ביהודים כשם שנוהגים במתפרעים הערביים ביהודה ושומרון מחזירה אותנו 67 שנים אחורה לימי הסזון ו'התותח הקדוש' שירה על אלטלנה", מסיים ציפורי ובשם חברי תנועת 'דרך חיים', הפועלת לקידום החיים הציבוריים על-פי תורה, קורא לשר הביטחון לחזור בו מ"ההחלטה האומללה".
ה. עוד אחד
מנהיג הכנופייה, שרצחה את מלאכי רונפלד באזור בנימין, שוחרר בעסקת שליט. עוד חמישה ממשוחררי שליט כבר נתפסו בביצוע פיגועים ביהודים.
גם למשוחררים בעסקות אומללות אחרות, שממשלת ישראל הסכימה להן, ולמשוחררים ממחנה המעצר בגואנטנאמו יש נטייה לחזור לטרור ולפיגועים - רצדוויזם, קוראים לכך החוקרים. וזה אינו מרפה את ידיהם של התומכים בעסקות כאלה.

תאריך:  20/07/2015   |   עודכן:  20/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ניסו שחם
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שירים ושערים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מחיר צפוי מראש של עיסקת שליט ל"ת
שרגא  |  20/07/15 15:10
2
אתה כותב שלמדת בארה"ב!
ג'והן מרפי  |  20/07/15 20:33
3
ניסו ,מהגר,מחש..והוירוס
שמעון מהצפון  |  21/07/15 09:54
4
מכבי נתניה וכל השאר
גולדבלט משה  |  21/07/15 18:10
5
גם אני חושב כי יש בינינו המון
סניל  |  23/07/15 09:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות עסקת שחרור שליט
אורי שרגיל
לפניו ניצב עתיד קודר כמו קיר ברזל. נתניהו כבר ניצח בבחירות ושלח לו מסר ברור, סגור את העסקה, אני לא אערים קשיים
איתמר לוין
בסיס כורד פנה לאחר שחרורו לסלים ג'ועבה, ששוחרר רק שנה קודם לכן, וגייס אותו לצורך העברות כספים עבור חמאס ואסירים בישראל    ביהמ"ש דחה את ערעורו של ג'ועבה: ארבע שנות מאסר
ליאור רזניק
לפני שנתיים וקצת שוחרר גלעד שליט בעסקה שבוצעה עם החמאס    ננסה להתחקות אחר מכלול הסיבות וההנחות של קברניטי המדינה בבואם לשחרר את גלעד בעסקה
איתמר לוין
שנתיים פחות ארבעה ימים מאז שחרורו של גלעד שליט, התממש הסיוט ממנו הזהירו מתנגדי העסקה: חטיפת חייל לצורכי מיקוח    זהו שיאו של תהליך הנמשך כמעט 30 שנה, והצומח על-רקע של ממשלות רכרוכיות הפועלות לפי סקרי דעת קהל ולא בהתאם לאסטרטגיה ארוכת טווח
מערכת שלום טורונטו
ארגון 'בני ברית' העולמי מנער חוצנו מפרסומים בעיתון ג'ואיש ניוז, שופרו של 'בני ברית קנדה', שמתחו ביקורת על הזמנתו של גלעד שליט לביקור בקנדה בגלל רמת החיילות הנמוכה שהפגין בפיגוע בו נחטף
רשימות נוספות
ג'ואיש טריביון: ביקור גלעד שליט בקנדה 'ביזיון'  /  מערכת שלום טורונטו
משוחרר עסקת שליט מנהל מרחוק פיגועים  /  איציק וולף
המשטרה תפצה מפגינים נגד עסקת שליט  /  איתמר לוין
מתחת לאף  /  אריאל י. לוין
הדיסק של יובל דיסקין - Out  /  אבנר אביב
איש אציל ושמו נועם  /  בעז שפירא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il