אתה רעב והבטן שלך מקרקרת. מה שעולה בראשך הוא להזמין בדחיפות מקום במסעדה קרובה, האהובה עליך משכבר הימים. אלא שלהוותך הרבה אתה מגלה שהדברים אמורים במשימה לא פשוטה, שעל דרכה נערם לו מחסום.
זה קורה כאשר אתה מחייג למספר הטלפון הישיר והקבוע של מסעדתך, כשבמקום המלצר התורן שאמור לענות לך, מזדהה מעברו השני של הקו מוקדנית, המציגה את עצמה כאשת הקשר של אותה מסעדה. היא מתנצלת באוזני שכל מה שהיא יכולה לעשות בשלב זה הוא לרשום את שמי ואת מספר הטלפון שלי, להעביר את הפרטים למסעדה, וזו אמורה, מאוחר יותר, לחזור אלי לצורך אישור ההזמנה.
דבריה אומנם לא הרגיעו את בטני המתהפכת, אך בכל זאת החלטתי לאזור אומץ, לתת למסעדה צ'אנס, ולהמתין לצלצול הגואל. אף שהמתנתי יותר משעה - בוששה השיחה המקווה להגיע. בלית ברירה החלטתי לנסות את מזלי עם מסעדה אהובה אחרת. חייגתי אליה בדחילו ורחימו ולשמחתי הרבה לא הושבתי ריקם. מן העבר השני של הקו נשמע קולה הצלול של המלצרית התורנית, שבו במקום מיהרה לאשר את הזמנתי ללא כחל וסרק. התוצאה הישירה: מסעדת "דרבי בר" הפסידה לקוח, בעוד "קפה נואר" דג אותו בחכתו.
שיטה נואלה למען הגילוי הנאות עלי להודות ש"דרבי בר" איננה המסעדה היחידה שנוהגת באחרונה להשתמש בשירותיה של מוקדנית לצורך תיווך בינה לבין לקוחותיה. מסעדות לא מעטות נוספות החליטו לאמץ את אותה השיטה, בטענה שיש בה כדי להקל על העומס הרב שרובץ על צוותה. אלא שבסופו של דבר מתגלה הביורוקרטיה הזאת בעוכריה, כמו במקרה שהזכרנו לעיל. מסתבר שלקוחות לא מעטים פשוט מתייאשים מהמתנת האישור להזמנתם ומנסים, כמוני, את מזלם במסעדה אלטרנטיבית, העונה להם מיידית.
ובאותו עניין ראוי לציין שממסעדת "דרבי בר" הואילו לחזור אלי רק ארבע שעות מתום פנייתי הטלפונית למוקדנית. למותר לציין שזה היה מאוחר מדי, שכן בינתיים כבר הספקתי להרגיע את בני מעי בארוחה נוספת.