X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: מי מפחד מנפגעי נפש? גביע הקוטג' כמשל הצהרונים צועדים על קיבה בריאה דוד קפרא -למה המשטרה על מניע פלילי?
▪  ▪  ▪
[צילום: גארת מילס/פלאש 90]

המודעות לנפגעי נפש
נכון שקופת חולים מעוניינת ברפורמה בבריאות הנפש, המעשירה משמעותית את תקציבה ממשרד הבריאות. לעומת זאת עובדי מרפאות בריאות הנפש, החרדים לא פחות לתעסוקתם, מאשר למטופלים שלהם, מתנגדים לה.
אולם דומה שמעֵבר לרפורמה, השנוייה במחלוקת בין גורמי המקצוע השונים, חשיבותה היא בעצם העלאת המוּדעות הציבורית לנפגעי הנפש, שאינם שונים מחולים פיזיים, הסרת הסטיגמות המרתיעות כלפיהם, והעלאת הדיון בהם על סדר היום בכל הנוגע ליחס השוויוני כלפיהם והשתלבותם בקהילה. דיון כזה בעניינם בהיקף ציבורי כה רחב, שכבש את הכותרות ואת דעת הקהל, לא נעשה עד כה והוא חסר תקדים, ויש לקוות שאכן יתרום לרווחת קהילת פגועי הנפש.
המקל והגזר
בדוּח הבריאות, שפורסם לאחרונה, יש אומנם נתונים מעודדים בזכות הרפואה המתקדמת. שיעור התמותה בישראל נמוך מאשר במדינות המערב, כמו גם הירידה המשמעותית, בכשליש, שחלה בתמותה ממחלות לב וסרטן.
עם זאת, עדיין אין מקום לנוח על זרי הדפנה. העובדה ש-25% מתים מסרטן, ו-20% ממחלות לב, חייבת להדליק נורה אדומה בציבור ובקרב הגורמים הנוגעים בדבר. תזונה בריאה, גמילה מעישון, הרפייה מלחץ נפשי הן כידוע מתכון לבריאות ולצמצום מחלות. גם אם חל שיפור בפרמטרים אלה, נראה שלא נעשה די בנושא.
יתר על כן, העלייה הניכרת באלצהיימר, בשיעור של עד, 70% מדאיגה מאוד, ומהווה כתם שחור על עולם הרפואה המודרני, שעד כה לא השכיל למצוא תרופה מתאימה למחלה. נכון שיש לזקוף את התגברות המחלה לעלייה בתוחלת החיים. אך יש לזכור שאיכות החיים בזיקנה חשובה לא פחות מהעלייה בגיל. אימון בלתי פוסק של 'שרירי המוח' בחשיבה עשוי למנוע את המחלה. העיקר שנהיה בריאים
המארז והתכולה
מה קורה בתנובה? כאילו לא די בדליפה המסוכנת במרכז המבקרים בצפון, שעתה נוספה לה גם בעיית התכולה המופחתת מהמסומן בגביעי הקוטג'. אולם, למרבה הצער, מתברר שהחברה לא לבד. וזה לא רק במילקי של שטראוס, שלפני שנים אחדות התגלתה הטעיה בתכולת השומן, אלא לא פחות מדובר בתופעה של מארזים מנופחים מטעים, הבאים על חשבון תכולה מופחתת. ובקיצור, מדובר בהונאת הציבור המשלם יותר ומקבל פחות.
עירנות הצרכנים בנושא בעזרת הפייסבוק, מבורכת, כפי שקרה בגבינת הקוטג'. אולם בכך לא די. על משרד הכלכלה, כמו בכל מדינה מתוקנת, לקבוע תקנות ועונשים מחמירים על הזיופים בתכולה, ולבצע מעקבים תכופים ברשתות השיווק השונות, כדי למנוע את התופעה הפסולה. ובא לצרכנים גואל.
יקר הוא זול
ראוי לברך את משרד הבריאות על תוכנית התזונה הבריאה בצהרונים. אכן, כמו בחינוך בכלל, תזונה נכונה מתחילה בגיל הרך. במקום מסורת הג'אנק פוד, שהייתה נהוגה עד כה, והתחבבה על הזאטוטים שהורגלו אליה, מעתה הם מטמיעים (תרתי משמע) את יסודות התזונה הבריאה, העשירה באבות המזון החיוניים לגוף. הנוסחה היא: בריא, טעים ומגוון. יש להניח שתהיה לכך השפעה חיובית גם על המזון הבריא בבית. אומנם התוכנית באה באיחור, אך כדברי הפתגם הידוע, מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. זאת במיוחד שקיימת יותר מודעות ציבורית לאוכל בריא.
באשר לעלוּת היקרה יותר של ארוחת הצהריים, יש לזכור שהיקר הוא זול. תזונה בריאה תחסוך בעתיד מהתלמידים מחלות לב וכלי דם, ותמנע שבץ מוחי ונגעים אחרים. כך הם ירוויחו בריאות לכל החיים ויחסכו עלויות טיפוליות להם ולמדינה. ובא לציון גואל.
רצח לאומני
למרות כל הממצאים המצביעים על רצח לאומני של דוד קפרא הי"ד - השוד שלא בוּצע, העבר הטרוריסטי של הרוצחים, שעבדו גם בחווה של המנוח, והאופי האכזרי של הפיגוע - המשטרה מתעקשת על מניע פלילי לרצח.
למרבה הצער קפרא לא לבד. מתברר שהמשטרה מערימה קשיים על נרצחי טרור, ויוצאת מכלֶיה, כאשר הממצאים בשטח לכאורה אינם חד-משמעיים, כדי לשלול פיגוע ולהצביע על מניעים אחרים. כך היה לגבי הסנפליסט בשומרון, נתנאל ז"ל, שהיא טענה לתאונה, וכך לגבי הרב מהגולן שנמצא ירוי בנגב, שהיא דבקה בגירסת התאבדות. אפילו לגבי יונתן פלמור ובנו, שנרצחו ברכבם מיידוי אבן פלשתינית, גירסת המשטרה הייתה שמדובר בתאונה. רק לאחר מאבק עקשני של משפחות הנרצחים, המשטרה הודתה בטעותה.
מדוע המשטרה נוהגת כך, למרות שסוף האמת לצאת לאור? האם כדי לא להודות באוזלת ידה בהתמודדות עם הטרור, בשעה שפעולות האיבה מונצחות על-ידי קיצבת הביטוח הלאומי הניתנת למשפחות הנפגעים? לאור העובדה שזריית החול בעיני הציבור נכשלה בכל המקרים, במיוחד בעידן הרשתות החברתיות, ראוי שהמשטרה תחדל מדפוס נואל זה, שאינו תורם לשיפור תדמיתה הירודה, ותודה באמת מראש, במקום בדרך הקשה, ואת מאמציה תַּפנה למיגור הטרור.

תאריך:  23/07/2015   |   עודכן:  23/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון זיו
לאחרונה, נוספו עוד שני גורמים לשנאה. האחד - זה הטייקונים ובמיוחד טייקוני הגז. הם עוכרי ישראל, זועקות הכותרות    הם שודדים אותנו, זה הרכוש שלנו והם באים לעשות כסף על גבנו
גיל נוילנדר
פרטים של כ-200 מיליון אמריקנים נגנבו על-ידי האקר בן 25 מווייטנאם. כך תוודאו שזה לא קורה גם לכם? מה זה גניבת זהות ואיך תימנעו ממנה?
הראלה ישי
כאשר אנו רוצים לעבוד על נקודה מסוימת עם בן/בת הזוג, אין טעם שנחזור שוב ושוב על אותן הערות. אם ניסינו כל-כך הרבה פעמים ובכל זאת שום דבר לא השתנה, כנראה שצריך לשנות גישה
אברהם הללי
דברים ברורים עם הבעה ברורה ולא מגומגמת דבר בלשון העם אל כל ישראל, שלא יאמרו אלה שבשוק לו היינו, שם היינו משיבים למשה על תוכחותיו, לכן משה כינס את כל העם
ראובן לייב
דוח ועדת-לוקר מאשר, למעשה, את ממצאיהם של החוקרים בועז ארד וירון לרמן, שהצביעו עוד לפני שנים אחדות על הצורך בהקמתו של צבא חסכוני ויעיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il