X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם פולארד ישוחרר?

סחר בבני אדם

ארה"ב מוכיחה, שהיא מחזיקה את יונתן פולארד במאסר כדי לשחררו תמורת הדיבידנד השמן ביותר שתוכל להשיג. ההתנהגות הזו אינה שונה ממעשיו של ארגון טרור
▪  ▪  ▪
אובמה למד משהו במזה"ת [צילום: פלאש 90]

מובן שהדיווח על שחרורו האפשרי של יונתן פולארד בצמוד למאבק המחריף על הסכם הגרעין עם אירן הוא צירוף מקרים. הרי לא יעלה על הדעת שארה"ב של אמריקה, מעוז הליברליזם וזכויות האדם, מגדלור ההליך המשפטי התקין, תיצור זיקה בין עניין אנושי ומשפטי לבין סוגיה מדינית וצבאית. לא כן?
אז זהו: שלא. מה שעושה ארה"ב בעניינו של פולארד הוא סחר בבני אדם, חד וחלק. אין זו הפעם הראשונה בה ממשל אובמה מציע לשחרר את פולארד כ"פרס תנחומים" לישראל, אם זו תתיישר לפי רצונותיו. בעבר דובר על כך שהוא ישוחרר במקביל לשחרור אסירים פלשתינים, ונחשו מי מנע זאת: פולארד עצמו, שהבהיר שאינו מוכן להוות "תעודת כשרות" לחזרתם לרחוב של רוצחים.
לפי כל קנה-מידה משפטי המקובל בארה"ב, פולארד היה אמור להשתחרר לפני שנים רבות. נכון, הוא נדון למאסר עולם בהליך משפטי תקין (ובואו לא נשכח שהוא ריגל נגד מולדתו), אך נראה שכמעט אין תקדים למצב בו אפילו מרגל יושב כל כך הרבה שנים בכלא בארה"ב. נכון, הריגול היה לטובתה של בעלת ברית - וזה יותר מרגיז ובמידה מסוימת יותר חמור מאשר ריגול לטובת אויב - אך גם כאן כבר מזמן נשברו כל הפרופורציות בין העבירה לבין הענישה. ועל כך יש להוסיף, שמצבו הרפואי של פולארד בכי רע, מה שאמור היה להוות סיבה עצמאית לשחרורו.
אבל לא. האמריקנים מחזיקים אותו כלוא כבר כמעט 30 שנה. אפילו הנימוקים הביטחוניים שניתנו לאורך השנים שוב אינם קיימים; כמעט כל בכיר אמריקני שתמך בהמשך מאסרו של פולארד, אומר כיום שהגיע הזמן לשחרר אותו. וזה כולל בכירים במשרד ההגנה וברשויות אכיפת החוק, וזה כולל את מי שעסקו בעצמם בפרשת פולארד בהיבטיה השונים.
אז למה? היו מי שטענו - במפורש או במרומז - שמדובר באנטישמיות. אולי. אבל מה שנראה מההתנהלות בשנים האחרונות מלמד על משהו הרבה יותר גרוע: על רשעות צינית של משחק פוליטי מחושב בבריאותו, חרותו וחייו של אדם. על המתנה לכך ששחרורו של פולארד יניב לממשל את הדיבידנד השמן ביותר שאפשר. דיברו על זה בהקשר של המו"מ בין ישראל לפלשתינים, דיברו על זה בהקשר של עסקת שליט, וכעת מדברים על זה בהקשר של הסכם הגרעין עם אירן.
בכלל, לממשלי ארה"ב לדורותיהם אין שום בעיה לשחק עם העובדות לפי הצרכים הפוליטיים המשתנים. קחו לדוגמה את רשימת המדינות והאישים התומכים בטרור. הכניסה אליה והיציאה ממנה איננה עניין עובדתי אלא פוליטי: כאשר היחסים גרועים מכניסים, כאשר היחסים משתפרים מוציאים. כעת האמריקנים מוציאים מהרשימה את הארכי-טרוריסטים האירניים, כאילו הם לא אחראים לעשרות ומאות פיגועים ברחבי העולם. למה? כי צריך למצוא חן בעיני משטר האייתולות, כי צריך להיכנע לו עוד קצת.
אותו הדבר בנוגע לפולארד. כאשר ישראל מרגיזה את הפריץ מוושינגטון - פולארד הוא סיכון ביטחוני, למרות שהמידע שלו כבר הספיק להתיישן עשר פעמים. כאשר ארה"ב רוצה להתחנף לישראל ולתומכיה - פולארד הוא אדם מסכן שכבר ריצה את עונשו. Don't confuse us with facts.
בשנת 1939 הבהיר דוד בן-גוריון: ניאבק בספר הלבן כאילו אין היטלר ונילחם בהיטלר כאילו אין ספר לבן. זה מה שצריך לומר כעת: אנו דורשים את שחרור פולארד כאילו אין הסכם שערורייתי עם אירן, ואנו ניאבק בהסכם הכניעה לאירן כאילו פולארד איננו אסיר.
מה שעושה ארה"ב בנוגע לפולארד אינו שונה מבחינה עקרונית ממה שעושה ארגון טרור: להחזיק אדם במאסר עד שהמחיר תמורת שחרורו יהיה הגבוה ביותר שאפשר. אז מי אמר שברק אובמה לא למד כלום במזרח התיכון?

תאריך:  26/07/2015   |   עודכן:  26/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סחר בבני אדם
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
עולם אליטות
אהרון שחר  |  26/07/15 11:23
2
להבנתי מדובר בוועדת שחרורים
האדיש  |  26/07/15 12:39
3
הסכם גרעין עם איראן כשישראל
לשחרר ועכשיו.  |  26/07/15 14:09
4
מילים כדורבנות! לפריץ האיסלאמי ל"ת
מ.אלקרייאף  |  27/07/15 10:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עופר וולפסון
הלך הרוח מדגיש את הקשיים בפניהם צפוי ממשל אובמה כדי לאשרר את ההסכם בקונגרס    מזכיר המדינה לקונגרס: "ידידינו בישראל עלולים למצוא את עצמם מבודדים יותר ומואשמים יותר"    אומר כי ההסכם עם אירן האריך את זמן הפריצה לפצצה ובכך מגן על ישראל לעומת המצב הקודם
מרדכי קידר
מדוע סיפק חמינאי בנאומו תימוכין לטענותיהם של מתנגדי ההסכם בין אירן למעצמות
יוני בן-מנחם
הסכם הגרעין עם אירן החליש עוד יותר את מעמדו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בזירה הבינלאומית ובשטחים    מחמוד עבאס ייצא בקרוב לסעודיה אשר התפייסה באחרונה עם תנועת חמאס
יובל ברנדשטטר
מדוע דורשת ממשלת בריטניה לספק לקיצוניות הרצחנית האיסלאמיסטית מדינת לאום בתחומי ארץ-ישראל? מדוע חתמה בריטניה על הסכם עם מדינת הקיצוניות הרצחנית האיסלאמיסטית אירן שיסלול את דרכה אל נשק אטומי שאותו תשלח, על-פי דבריה המפורשים, במדינת היהודים?
קובי קמין
לנו האזרחים הפשוטים לא נותר אלא רק להתנצל בפני נתניהו, לחזק את ידיו ולעשות כל שביכולתנו להתעלם מכל אותם אנשי מילים חורשי רעה, ולנסות בהזדמנות ראשונה להעיף אותם מתפקידיהם, ממעמדם, מהכסאות המרופדים שעליהם הם יושבים וחושבים שאיש לא יזכור להם את מעשיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il