X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - מודל, חרפה, להזדרז ומעוול סביבתי
▪  ▪  ▪
בסיס צבאי. הצבא משאיר כמויות של פסולת [צילום: AP]

כי לה יאה
הרבה שנים אני טוען, שהבעיה במשטרה הנה הדנ"א הפגום שלה. והנה בא משפטו של הבריון במדי המשטרה מוטי מהגר, והדגים זאת היטב. הקצין, שהורשע בתקיפת אזרחים בעת הפוגרום, שעשו הצבא והמשטרע ביהודי עמונה ובתומכיהם, עלה בדרגה למרות שיש נגדו תיקים פתוחים על תקיפת אזרחים, ומפקדיו אפיינוהו כקצין מצטיין וכמודל לשוטרים ולקצינים. על כך אין לי ספק - במשטרתנו הרקובה והמושחתת יכול מהגר לשמש מודל חיקוי.
והנה במשפטו התברר, שהמחלקה לחקירות שוטרים המציאה כל מיני טיעונים מוזרים על-מנת שהקצין לא ייענש בחומרה, לא יירשם בתיקו רישום פלילי, וגם לא יצטרך לשלם מכיסו את הפיצויים לקרבנותיו, שתקף באכזריות סדיסטית. השופט בבית משפט השלום בירושלים הציל את כבודה של המדינה כשהעיר למח"ש על תפקודה הלקוי, אך, לצערי הרב, לא העז לחרוג מהמסגרת העלובה, שהתוותה מח"ש לענישת מהגר.
עכשיו רק נותר לראות האם יועלה הקצין המצטיין מהגר - הידוע גם כמפלצת מעמונה - בדרגה. מגיע לו ולמשטרע על הדוגמה האישית המפוארת שהראה.
מאמין
כל אימת שפוער ח"כ איתן כבל את לועו הוא מנפק פנינים, שכדאי לתעד. למשל, בעימות האחרון בינו לבין אפי שטנצלר, יו"ר הקרן הקיימת לישראל.
איני מתכוון לשפוט בין שני ההרים הללו, אלא לומר בהכנעה, מאמין לשניהם, לחרפתה של מדינת ישראל ולחרפת המפלגה שבחרה בהם.
מיותר לחלוטין
את תפקיד הנשיא המציא דוד בן-גוריון, עם קום המדינה, כדי לקבור בחייו את ד"ר חיים ויצמן, יריבו המושבע.
תפקידו של הנשיא לסמבל, צוטט פעם ד"ר ויצמן. ואכן, מאז תש"ח אין שום צורך במשרה המיותרת לחלוטין, שהוצאותיה השנתיות רק מאמירות, והגיעו עד כדי שבעים מיליוני ש"ח בשנה.
כאשר מנסים לחסוך ולייעל, לא די להוציא מיליוני שקלים כדי לחסוך כמה אגורות, אלא צריך למצוא ענפים מיותרים בעץ הממשל, ולכורתם. למשל - משרת הנשיא - ויפה שעה אחת קודם.
מעוול סביבתי
"אם צה"ל לא יחתום עד סוף המושב על הנוהל, שיאפשר אכיפה סביבתית ראויה בבסיסיו, ניזום חוק כמיטב ראותנו", סיכם ח"כ אמסלם, יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, את הדיון על אכיפת החוקים להגנת הסביבה במערכת הביטחון.
בדיון החריף למדי אמר סמנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, כי ארבע שנים לאחר חקיקת החוק להגנת הסביבה (סמכויות פיקוח ואכיפה) טרם נחתם נוהל, המאפשר למשרד להגנת הסביבה לפקח על קיום חוקי הסביבה במערכת הביטחון, כמתחייב מהחוק. והוא הוסיף, "צה"ל הוא המעוול הסביבתי הגדול ביותר כיום בישראל".
סעיף 19 בחוק הגנת הסביבה (סמכויות פיקוח ואכיפה), התשע"א 2011 קובע כי על השר להגנת הסביבה, בהסכמתו של השר הממונה על אותו הגוף הביטחוני, לקבוע נוהל, או לתקן נוהל ישן, שיורה על אופן יישום החוק כלפי מערכת הביטחון. החוק מורה כי הנוהל ייקבע תוך 90 ימים מיום תחילתו של החוק, ובהעדר הסכמה בין השרים ייקבע הנוהל על-ידי ראש הממשלה תוך 30 ימים לאחר מכן. את הנוהל יש להביא לידיעת ועדת הפנים והגנתהסביבה של הכנסת.
"כל הליך דומה אזרחי נגמר בכתבי אישום ובצה"ל לא. לצבא יש דין ודיין משלו. כשהוא יוצא משדה אימונים, השדה נראה כאילו הייתה בו מהפכה. משאירים בו כמויות אדירות של פסולת. הצבא לא מבצע אכיפה ואפילו מפריע לאכיפה". כך אמר יצחק בן-דוד, סמנכ"ל המשרד להגנת הסביבה.
היו"ר ח"כ אמסלם הגיב, כי בשנת 2011 נחקק חוק, שחייב לבנות נוהל תוך 90 יום. עברו ארבע שנים, והדבר לא בוצע. "האם הצבא מעל לחוק? הוא אמור לעבוד כמו כל המערכות".
ח"כ בני בגין סבר, כי החוק משנת 2011 לא השאיר דברים פתוחים. יש מנגנון הכרעה וצריך להשתמש בו. משרד ראש הממשלה וראש הממשלה, לדבריו, "אינם מיישמים את מנגנון ההכרעה שקבוע בחוק ולכן הם אלו שלא מיישמים את החוק".

תאריך:  26/07/2015   |   עודכן:  26/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המעוול הסביבתי הגדול ביותר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
גם שם הבריונות נקלטה כלגיטימית
שכחת את ניסו?  |  26/07/15 14:29
2
אין ספק שהשוטר לא פעל
אהרון שחר  |  26/07/15 14:50
 
- שחר, אל תשמיץ לשווא שוטרים
דנית מחדרה  |  26/07/15 20:54
3
במתנחלים מותר להכות לפי המשטרה ל"ת
אדוה נוה   |  26/07/15 21:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
אולי החורבן מגיע מהמחשבה שכל האמת מונחת אצלי, והאחר אוחז כולו בשקר. לא כך הם פני הדברים    חרב המחלוקת - בעוכרנו זמן רב לפני החורבן המעשי
שמעון זיו
כולם מסתכלים על הקצונה הבכירה ורמת השכר שלה אבל איש לא נותן עינו בנגדים ובקצונה הזוטרה המקבלים שכר שנושק לשכר המינימום
אליקים העצני
ככל הנראה, אחרי קרב-מאסף פרובלמאטי בקונגרס האמריקני, הסכם וינה יאושר וישראל תצטרך לחזור למציאות. המציאות תמשיך לדמם בכל אותם מקומות שחמינאי הזכיר, והיא מסכנת קודם כל את שכנותינו הערביות הסוניות. אנחנו ניצבים רק בשורה השנייה, וגם בעמדת יתרון
איתן קלינסקי
כשם שלא רצו לשמוע את עמוס הנוקד - המוכרים "בְּכֶסֶף צַּדִּיק וְאֶבְיוֹן בְּעָבוּר נַעֲלַיִם" בימי האופוריה בשנת 760 לפני הספירה, שהשתלטה על הארץ בימי עמוס הנוקד מתקוע - כך אטמו אוזניים ודחו בשאט נפש את זעפו של הסופר עמוס קינן בימי האופוריה בשנת 1967 לספירה
יצחק מאיר
אַֽשְׁרֵי אָדָם המהלך בדרכי העולם ובארה של אהבה מתגלגלת בתוכו עימו אל כל אשר ילך    מָה אֲמֻלָה נפשו של אדם החורש את שבילי עולמו ובור של שנאה כרוי בתוכו וכורה עצמו עמוק עוד ועוד בדרך אל כל אשר יוליכוהו ימיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il