X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גיוסה המתקדם של אירופה למאבק נגדנו, איננו בשום אופן מהלך שמותר לזלזל בו. בראש ובראשונה הקשיים המתרבים והולכים על פעילות ישראל באירופה, כמעט בכל התחומים, מחייבים בחינה מחדש של סדרי עדיפויות. תשומת לב מיוחדת נדרשת לנושא ההסברה, שהוזנח לחלוטין בעשורים האחרונים
▪  ▪  ▪
הפגנה נגד ישראל בבלגיה. לא הכל תלוי באנטישמיות [צילום: פלאש 90]

כל המבקר באירופה מסתובב המום מהתהפוכה שחלה בדעת הקהל שם: מאהדה בולטת, סוחפת, לישראל אחרי הקמת המדינה, ועד עויינות גדולה היום. במיוחד אצל הצעירים. העויינות הזו כבר החלה לחלחל למחוזות השלטון. רק לפני כמה חדשים פשט כאש בשדה קוצים גל של הכרה בישות הפלשתינית כמדינה, כאשר ישראל נאבקת לשווא בלהבות. נכון, אין להחלטה הזו בפרלמנטים של צרפת, ספרד איטליה ובריטניה, משמעות מעשית. אולם את הכווייה ואת העלבון, כולנו הרגשנו.
יש בינינו הנוטים להסתגר, לטעון: מה הפלא, הרי כולם אנטישמים. זו טעות כפולה, האחת, היא נותנת לגיטימציה מסוימת, בעינינו, לעצם התהליך, ושנית, אנחנו כמו מתנחמים בה. "ממילא אין מה לעשות". גם זו טעות.
הדברים לא תמיד התנהלו כך. בעת תקופת ההמתנה לפני מלחמת ששת הימים כאשר נשיא מצריים, הקולונל נאצר, ריכז את צבאו בסיני וחסם את מיצרי באב אל מנדב, רבו ההפגנות באירופה נגד נאצר ובעד ישראל. אלפי צעירים גדשו את מרכזי הערים הראשיות באירופה כשהם נושאים שלטים התומכים בישראל, וקוראים לערבים להסיר את המצור עליה, מיד.
עד למועד הזה ישראל נתקלה בסירוב עיקש של ארה"ב, למכור לה נשק שיהווה איזון לעסקת הנשק הענקית מצרים - צ'כיה. מדינות מערב אירופה ובמיוחד צרפת, הן שנענו לנו. כך קיבל חיל-האוויר את מטוסי המיסטר והמיראז' שאיפשרו לצה"ל לבצע את המתקפה על צבאות ערב ב - 5.6.67. הכמויות הגדולות של ציוד צבאי ונשק כללו גם נשק כבד, ארטילריה ושריון, גם נק"ל, רובים ומקלעים (בלגיה).
לאחר מלחמת ששת הימים השתנה המצב. דה-גול בעת כהונתו כנשיא צרפת, הטיל אמברגו על הסחר בנשק עם ישראל. הוא תקף את ישראל על פעולתה נגד מדינות ערב באמירה עם "ניחוח" אנטישמי ("העם היהודי הוא עם אליטיסטי, בוטח בעצמו ושתלטן", 27.11.67), תקופת שלטונו היוותה את קו פרשת המים ביחסים בין ישראל ומערב אירופה. ואכן מאז סוף שנות ה- 70 חלה הרעה איטית אך מתמשכת ביחסים בינינו לבין האירופים. בשנים האחרונות פועלות קבוצות שונות בגלוי להחרים את ישראל ולנדותה. קבוצות אלו, או לפחות חלק מהן, פועלות בתיאום עם קבוצות שמאל קיצוני בישראל גופא. במקרים רבים, המימון של קבוצות אלה נעשה על-ידי מדינות אירופיות, עוד ביטוי להתדרדרות שחלה ביחסים בין ישראל למדינות אלה.
התהליך המדיני שהותנע על-ידי התנועה הציונית, לאחר מלחמת העולם השנייה, ואשר שלבו הראשון היה הקמת ישראל, הסתיים בהצלחה. קמה והייתה המדינה. האירוע הפוליטי הגדול קרה תוך כדי יצירת הסכמה פוליטית וחברתית נרחבת, מקיר לקיר בעולם המערבי. הבנה עמוקה שזה המעשה שיש לעשותו. הערבים, למרות משקלם הגדול, הן הפוליטי והן הכלכלי, לא הצליחו, בתוקף הנסיבות האמורות, למנוע את מפלתם שלהם. האירוע ההיסטורי זכה, כאמור, בהצלחה גדולה על-רקע רגשות האשם של מדינות אירופה, לנוכח האסון שקרה ליהודים על אדמתן, בעת המלחמה. על הקרקע הפורייה של המצפון הדואב פעלה התקשורת המערב אירופית, הרצון של גרמניה לחזור למשפחת העמים, כפי שאמר קונרד אדנאואר, הקנצלר הראשון שלה לאחר המלחמה. המאבק של אירופה על דעת הקהל בארה"ב, והצורך לחזר אחרי הציבורי היהודי הגדול שם, כל אלה יצרו מצב, שנוצל היטב על-ידי ההסתדרות הציונית.
כאמור בסוף שנות ה -70 התהפכו היוצרות. אומנם "הגיבור" בפרשה ממשיך להיות המצפון הלא נקי של המערב, אלא שהוא מכוון עתה אל "מסכן תורן" אחר: העם הפלשתיני (באוסלו הקמנו את מדינת פלשתין). המצפון האירופי עשה עתה תנועת מטוטלת. הוא חזר אל המסכן העכשווי, לדעתו. והוא כבר לא ישראל אלא הפלשתינים, הם נושאי התואר. בדיעבד חזרו האירופים גם לעסוק באלה שגרמו למצבו: הציונים, על כי גרשו אותו ממולדתו, והאירופים על כי נתנו לציונים להקים את מדינתם. בכך יצרו האירופים את מעגל הקסמים הזה.
גיוסה המתקדם של אירופה למאבק נגדנו, איננו בשום אופן מהלך שמותר לזלזל בו. כמוהו גם התגייסותם העויינת של הפלשתינים למאבק בישראל בכל תחום אפשרי. אולם בראש ובראשונה הקשיים המתרבים והולכים על פעילות ישראל באירופה, כמעט בכל התחומים, מחייבת בחינה מחדש של סדרי עדיפויות. תשומת לב מיוחדת נדרשת לנושא ההסברה, שהוזנח לחלוטין בעשורים האחרונים. מחדל זה מכה בנו עכשיו ויש לטפל בו בדחיפות הראויה בטרם מכתו תתעצם שבעתיים.

תאריך:  29/07/2015   |   עודכן:  29/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירופה - פעם זה היה אחרת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אירופה היא המזרח התיכון החדש
באום  |  30/07/15 15:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
נאמני בנימין נתניהו נטלו על עצמם 'פרויקט מיוחד', להמציא נראטיב חדש שממנו יוצא השותף הבכיר לדבר עבירה, זך כשלג
צ'לו רוזנברג
הקמת אקדמיה צבאית שבה ילמדו את מקצועות הצבא במשך 4 שנים, הכשרת כלל חיילי צה"ל כפי שמכשירים טייסים וחובלים ועוד - כל אלה יאפשרו הקמת צבא מקצועי בישראל שיהיה הרבה יותר יעיל ממה שהוא כיום
רועי אורן
אין ספק שמדובר בבשורה לגבי החולים אשר התקשו עד-כה לרכוש את הסם בשל בעיות ביורוקרטיות המאפיינות את מדינת-ישראל
אפרים הלפרין
לשם מה נועדה קצבת ילדים? היא נועדה לסייע למשפחה בהוצאות גידול ילדים. ומי הם ילדים? ילדים הם צעירים עד גיל 18 ואם ניתן לדחות את התשלום עד לאחר גיל הילדות משמע הוא אינו נחוץ. אז פותחים להם תוכניות חיסכון?
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס משחקת משחק כפול ומנסה לקבל סיוע כספי מאירן ומסעודיה המתחרות ביניהן על ההגמוניה במזרח התיכון. משלחת נוספת של חמאס תצא בקרוב לסעודיה כדי לדון בסיוע הכספי לתנועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il