X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מעבר לקו הירוק, כולל רמת הגולן, מתגוררים קרוב לחצי מיליון ישראלים - אפשר וצריך לתת להם לקיים מדינה משל עצמם
▪  ▪  ▪
ובא לציון גואל [צילום: פלאש 90]

לשרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) יש רעיון גאוני בעקבות קטעים מסוימים שהעלה השופט אדמונד לוי בדוח שהגיש לפני שנים: להקים ערכאה משפטית חדשה במקום בג"ץ, שתעסוק בסכסוכי מקרקעין ובמחלוקות בנושאי בנייה ביהודה ושומרון. בדרך זו לא יצטרך רוב עם ישראל להזדקק לשירותיה של הערכאה המשפטית העליונה - השנויה במחלוקת בעיני חלקים גדולים בציבור - וסוף-סוף אפשר יהיה להחיל ביהודה ושומרון דין צדק, ולחסל את השיטה המקובלת כיום שבה - כפי שטוענת השרה שקד - שני עורכי דין ישראלים מנצלים את בית המשפט העליון כדי ליישם את מדיניות השמאל הישראלי. כדי שהרעיון הזה יוכל לקרום עור וגידים ולא יישאר במסגרת תיאורטית בלבד, מוגשת כאן לעיון הציבור הצעה משלימה ומשופרת.
מעבר לקו הירוק, כולל רמת הגולן, מתגוררים קרוב לחצי מיליון ישראלים. חבורה גדולה וטובה זו יכולה להוות בסיס למדינה חדשה שתישא את השם "ציון". כל אזרחי "ציון" יורשו להגדיר את זהותם באמצעות שני דרכונים - ישראלי וציוני. בצד המערבי של הקו הירוק יהיו אזרחי "ציון" כפופים לחוקי ישראל. בצד הציוני הם יהיו כפופים לחוקים אחרים שבמסגרתם יחול חידוש: בנושאי מקרקעין יהיה צורך בשמיעת עדויות ובהבאת ראיות, לא כפי שנהוג בבג"ץ כיום.
ל"ציון" יהיה דגל ייחודי שעליו לא יוטבע מגן דוד אלא צילום של הכותל המערבי המסמל את "ציון" ההיסטורית. עם זאת שאלת הצטרפות "ציון" לאו"ם במעמד של משקיף לפחות תבוא לבירור במשאל עם. בכל החוקים האחרים לא יהיה שינוי והם יידונו בפני אותן ערכאות משפטיות הנהוגות כיום.
למדינה החדשה לא יהיה צבא. צה"ל ימשיך להיות צבא העם, אבל כיוון שרוב אזרחי "ציון" הבוגרים שירתו בצה"ל והם מנוסי-לחימה, יהיו כולם חלק ממערך המילואים. המשימות שיוטלו על צבא המילואים הזה ייקבעו בהתאם לצורך. צבא המילואים של "ציון" יהיה כפוף לכל חוקי ישראל, אך לא יצטרך לבצע הוראות בג"ץ בכל הנוגע להחלטות הנוגעות להריסת בתים בתחומים שמעבר לקו הירוק. על כל אזרחי "ציון" ייאסר, בחקיקה, לציית להוראות בג"ץ הנוגעות להריסת בתים. מי שיציית להחלטות בג"ץ בהקשרים המדוברים יהיה צפוי למאסר או לקנס, לפי חומרת הציות.
עיקרון משפטי אחד אסור לשכוח: בפני האינסטנציה המשפטית החדשה יוכלו להופיע ולטעון רק פרקליטים ממחנה הימין וכמובן שהשופטים בדין הזה גם הם יוכלו להיות רק משפטנים "משלנו".
"ציון" תבחר לעצמה בית מחוקקים שיתכנס מעת לעת וידון רק בנושאי הבינוי וההרס. החלטותיו ישמשו תקדימים בעלי מעמד משפטי.
כל אזרח "ציון" שיחליט כי ברצונו לוותר על אזרחותו הישראלית, יוכל לעשות זאת, בתנאי שיתגורר מעבר לקו הירוק. כל מי שיבחר באופציה זו יקבל בחינם חלקת קרקע ובית מגורים שיעמדו לרשותו כל עוד "ציון" תהיה מעונו היחיד.
ולבסוף גם חידוש כלכלי: כל אזרחי "ציון" יהיו פטורים מתשלום מיסים. תקציבי תפעול שוטפים הנוגעים ל"ציון" יגיעו ממשרדי הממשלה הישראלים הנוגעים לפעילות הנדרשת, בהתאם לצרכים.
קשה לדעת לאיזה כיוון תתפתח הצעתה המקורית של השרה שקד אבל בהחלט יכול להיות שהיא תהווה פתח למלחמת עולם על-פי "התורה הקדושה" במתכונת שעיצב השופט אהרן ברק. בינתיים שומרי חותם הבג"ץ יצאו לנתיב הקרב והם ממהרים להבהיר שאינם מוכנים לוותר על הנחלות של "דין וצדק" שקנו לעצמם במהלך השנים בכל הנוגע לסמכויות בג"ץ, וכבר יצאו במתקפת-נגד כשהם מביאים ככוח מסייע טיעונים לא-משפטיים מן המאגר הפוליטי. כפי שפורסם בתקשורת נוהג היועץ המשפטי יהודה וינשטיין לומר בשיחות פרטיות שאין אף משפטן ישראלי בעל יוקרה ומעמד ומומחה למשפט הבינלאומי, שסבור כי ניתן ליישם את ההצעה של שרת המשפטים. ככוח-עזר מצטרפת לוינשטיין שרת המשפטים לשעבר, ציפי לבני, הטוענת כי ההצעה של שקד עשויה לשמש את אויבי ישראל בדרך לניתוק ישראל מהעולם.
חבל מאוד שאיש משוחרי הצדק המשפטי המכובדים האלה לא טרח לשאול את שרת המשפטים מדוע החליטה דווקא עכשיו להעלות את ההצעה יוצאת הדופן שלה, סביר להניח שהיא הייתה יכולה לפתור את התעלומה במענה המתקבל על הדעת.

תאריך:  31/07/2015   |   עודכן:  02/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקנון מדינת "ציון"
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
תקנון מדינת נאורון
אהרון שחר  |  31/07/15 16:06
2
תקנון מדינת דור-און
תקנון  |  31/07/15 18:45
3
יותר מ-700 אלף
יהודי מפוכח  |  31/07/15 19:24
4
דראון עולם מה קורה איתך
כבש 44  |  31/07/15 20:28
5
הצדעה במועל יד + מגן דוד?
אהוד פרלסמן  |  31/07/15 23:07
6
למה?
רפי לאופרט  |  31/07/15 23:45
7
חייבים דרכון למדינת ציון? ל"ת
ישראלי5  |  31/07/15 23:51
8
מזל שלכל הזוי יש מה לאמר
איציקT  |  1/08/15 09:36
9
מילים מובילות לרצח. וע"כ אזהר.
מדמוני אסף  |  1/08/15 11:52
10
נמאס עד להקיא,,
יעקב יעקב  |  1/08/15 12:24
11
1.000.000 תוך כמה שנים !
ליהודי מפוקח  |  1/08/15 16:30
12
פרובינציית תל אביב רוצה עצמאות
חגי  |  2/08/15 06:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסתר שניאורסון גרי
במדינה חפצת חיים הצבא ואנשי הביטחון מנהלים את המלחמות ואת ענייני הביטחון, רק במדינה של מתאבדים האויב יכול לעקוף את כל הצבא ואת כל המדינה, לפנות לבג"ץ ולקבל סיוע משפטי, ואז לחגוג את ניצחונו
אליקים העצני
עשור לגירוש, ומי פקד את קברותיהם של ילנה בוסינובה וברוך בן מנחם, זיכרונם לברכה? מי יודע שהיו קיימים בכלל ומה הביא למותם הנורא? החברה הישראלית חייבת בחשבון נפש על התעלמות ערלת לב מהתאבדותם לדעת של השניים, בשריפה בחיים, ערב החורבן והגירוש שיהודים חוללו לעצמם בארצם, לראשונה בהיסטוריה
ארי בוסל
נראה שדבר לא יעצור בפני מלחמת העולם השלישית, ההולכת ומתהווה ממש נגד עינינו. ההשוואות לשנות השלושים של המאה שעברה לא פוסקות
צבי גיל
תקוות וחששות בעקבות ביקור בתערוכה של בוגרי המחלקה לאמנות רב תחומית של מכללת שנקר
נסים ישעיהו
המדינה הזאת איבדה לגמרי את שפיותה ביחסה לערבים מחד-גיסא, בהרשותה התפרעויות קשות ואף מעשי חבלה שלהם, ומאידך-גיסא, להבדיל, ביחסה ליהודים, שאינם מורשים להגיב על פגיעות של ערבים, אפילו לא בצעדי התגוננות במצבים של הגנה על החיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il