סופה עזה של שנאה רצחנית העלולה למוטט את מוסדות הארץ מתקרבת בעוצמה, מאיימת לנחות על קיומה של ההוויה הישראלית ולהוביל את כולנו אל מלחמה חדשה בין שני לאומים - יהודים וערבים. עם הסופה הזו מתפרץ מן הבקבוק שד הרוע האנושי ומאיים להרוס את מעט הטוב שעוד נותר מן הארץ שהייתה פעם טובה ויפה. אחרי הסופה הזו נראה שלישראל יהיה קשה מאוד להיות מדינה מתוקנת הראויה להיכלל במשפחת העמים. גם אם בסופו של יום יסתבר לנו כי בני-שטן בודדים עשו את המעשה הבלתי אנושי המחריד הזה ושרפו למוות תינוק חי שלא חטא - התדמית המצטברת של ישראל עלולה להיות כמו זו של מדינות הטרור הרצחניות שבהן עורפים ראשים וקוטעים אברים כמעשה שגרתי של יום-יום וכל זאת בשם האמונה באלוהים.
למרבה הצער איש אינו יודע בוודאות מי הרוצח הנתעב שעשה את המעשה הנפשע ושרף את התינוק עלי דוואבשה מהכפר דורא, אך כלי התקשורת, כולל הנשיא רובי ריבלין, כבר החליטו שיד יהודית היא שהציתה את אש השנאה הרצחנית. אולי זו לא אשמתם, כי יד המקרה הובילה במקביל שני אירועים חמורים. אחרי שהסתבר כי יהודי הוא זה שדקר את ה"גאים" במצעדם בירושלים קפצו הכל אל המסקנה, כי גם במקרה של הצתת הפעוט הערבי "היהודים עשו זאת".
קשה לדעת מה העונש ההולם למציתי ילדים חיים בקור רוח בחסות חשכת הלילה, כאחרוני הפחדנים, אך ההיסטוריה מלמדת אותנו איך לנהוג בפושעים כאלה. המורה הטוב במקרה הזה מובא כדוגמה מהדמוקרטיה הצרפתית שעד לפני שנים לא רבות נהגה להגלות "קרימינלים ובוגדים" ל"אי השדים", לזרוק את מפתחות הכלא לים, ולשכוח את קיומם עד שיימחק זכרם מספר החיים. הצרה היא שעונש מן הסוג הזה אינו חמור די הצורך במדינה דמוקרטית. וכבר ראינו שרוצחו של ראש הממשלה
יצחק רבין הורשה לשאת אישה ואף להביא צאצא לעולם. גם מאסר עולם אין בו די. צריך למצוא מסלול ענישה בלתי אנושי שיוגדר אולי "לכל החיים" ולא רק למאסר עולם.
יש לקוות מאוד ששירותי הביטחון הישראלים יצליחו לאתר את הפושעים העלומים האלה, למצוא להם את העונש ההולם לאירוע הנורא, ולמצות איתם את הדין בכל החומרה האפשרית. אבל חשוב יותר מכל למצוא את האשמים ואת שולחיהם בתקווה שנוכל לומר "לא ידינו שפכו את הדם הזה". שהרי בהחלט ייתכן שידיים זרות רקמו את העלילה ואף ביצעו אותה. שהרי כבר ראינו איך רוצחי דאעש שורפים ילדים כלואים בכלובי ברזל ומציתים אותם למוות. אם זה מה שיסתבר, מעניין מה יגידו כל ה"צדיקים" שתמיד מוצאים יהודי "תורן" להטיל עליו את האשמה על מה שלא עשה.
למרבה הצער, עד שיוכח אחרת, אנחנו, היהודים, ניאלץ לשאת באשמה. ולכן כל כך חשוב לחשוף במהירות את היד הנפשעת שנשלחה אל נפשו של העולל עלי - תהיה מי שתהיה. הצרה בסיפור הזה היא שמי שמתחיל לקצור רוח זורע סופה או במילים חמורות יותר: הזורע שריפת ילדים עלול לקצור מלחמה כוללת בין יהודים לערבים ולהצית בלהבות תופת את כל המזרח התיכון.
דווקא במקרה הזה יש חשיבות מיוחדת וייחודית למצוא בהקדם את האשמים בזוועה ולא למסמס את החקירה כמו במקרים של פשעי שנאה דומים בעבר.