מזה כמה ימים אנו עדים לשרשרת אירועים קשה אשר פוקדת אותנו(וזאת מעבר לאירועים שלצערנו כבר הורגלנו אליהם בדמות זריקת אבנים, בקבוקי תבערה וכו' באזור יהודה, שומרון וירושלים), אשר פוקדת את המדינה.
אירועי השנאה בשומרון ובירושלים זה התחיל מאירוע דקירה קשה במצעד הגאווה בירושלים, אירוע שבו רוצח שפל החליט שהוא מנסה לקחת חיים של אנשים, אנשים שכל חטאם היה שדעתם ונטייתם נוגדת את אשר הוא מאמין בו, אירוע שלצערנו נגמר בהצלחה מבחינתו של הרוצח וזאת בגלל שהצליח לגרום למותה של שירה בנקי ז"ל, בת 16 בהירצחה.
זה המשיך באירוע שנאה נוסף, אירוע נורא שבו נשרף בית של ערבים על כל יושביו, אירוע שבו נרצח תינוק קטן, עלי דוואפשה, בן שנה וחצי בלבד - תינוק שכנראה החטא היחיד שלו היה שנולד.
בשני המקרים המפגעים הם טינופת - טינופת היא טינופת היא טינופת(וזה ממש לא משנה אם היא מחופשת לחרדי לבוש שחורים, ליהודי דתי/חילוני או לערבי), מפגעים אלו הם מחבלים לכל דבר, הם רוצחים לכל דבר ועניין היחס כלפייהם צריך להיות בהתאם.
היחס אליהם צריך להיות כאל כל מחבל ורוצה אחר, שליחה לצינוק ללא אפשרות לחנינה וללא הטבות כאלו ואחרות.
צביעות ושנאת חינם בימים שלאחר אותם מקרי רצח נוראיים, אנו עדים לשיח של שנאה במסווה של סולידריות, אנו עדים לקבוצות של אנשים שמצד אחד סולדים מהכללות וקטלוג של אנשים, שקוראים לאיחוד השורות ולקבלתו של האחר, שקוראים לפלורליזם, אך באותה נשימה מוחקים ומוקיעים ציבורים שלמים.
אנו עדים לאנשים שיוצאים כנגד כלל הציבור החרדי וכנגד ציבור ה
מתנחלים באיו"ש, אנו עדים לאנשים שמאשימים את החרדים ברצח במצעד הגאווה, אנו עדים לאנשים אשר מאשימים את ציבור המתנחלים באיו"ש ברצח של הפעוט בשומרון.
אותם האנשים למעשה חוטאים למטרה של עצמם, אי-אפשר בנשימה אחת לקרוא לאיחוד השורות ולקבלתו של האחר ובאותה נשימה למחוק, להוקיע ולהאשים ציבור של קרוב לחצי מיליון תושבים (מתנחלים ביהודה ושומרון) וציבור של קרוב למיליון תושבים (הציבור החרדי).
לסיכום מספיק היה לראות את הפרמדיקים (החרדים) שרצו לעזור לפצועים במצעד בשביל להבין, שלא כל החרדים הם כאלו, מספיק היה לראות את רוח ההתנדבות השוכנת בחרדים ביום יום בשביל להבין שזאת אינה דרכם של רובם.
מספיק היה לראות את הגינוים מצד לצד ביהודה ושומרון בשביל לדעת שגם אם מתנחלים הם אלו אשר אחראיים לרצח הנורא, הם מיעוט בדעותיהם ובמעשיהם.
אז כן, שני המקרים נוראים ואין כל ספק שצריך לטפל במי שביצע אותם, אבל יש להיזהר כפליים מלהכליל את כלל האוכלוסיות, דבר זה בטח שלא יקדם שיח של אחווה וקבלת האחר, דבר זה בטוח שלא יקדם אותנו לשום מקום, לשום מקום טוב בכל מקרה.