X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חבריי בימין, נא לא להתרגש מההתלהמות בשמאל. לא צריך להשיב מלחמה שערה על כל האשמה. אז אמרו...
▪  ▪  ▪
הצתת הבית הפלשתיני בכפר דומא, 31.7.15 [צילום: פלאש 90]

1. חבריי בימין, נא לא להתרגש מההתלהמות בשמאל. גם אנחנו מתלהמים לעיתים מזומנות. לא צריך להשיב מלחמה שערה על כל האשמה. האט ער געזאקט. אז אמרו. הגינוי על אירועי חמישי ושישי משותף לכולם. גם לימין המובהק. אלימות פיזית, ובוודאי רצח, הם מחוץ למשחק עבור הרוב המוחלט שבתוכנו. הם תועבה. העובדה שדוברי השמאל יוצאים נגד ארגוני קצה בימין מלמדת שאפילו שם מבדילים בין הזרמים השונים. אם יש בהם כאלה המפילים את האירועים על כתפיו של "כל הימין", זו בעיקר בעיה בשיפוט המציאות; לא עניין להתרגשות.
אחרי העניין המוסרי הברור, יותר מהשמאל, הרי זה אינטרס מובהק דווקא של החוגים השמרניים והימין בישראל לתפוס את הקנאים ולהיבדל מהם ומהמונם. על החבורה הקטנה הזאת ראוי להחיל "דין רודף", באשר היא מסכנת את כולנו. רשויות האכיפה צריכות מזמן לתפוס את השועלים הקטנים, המחבלים בכרם ישראל.
ביחס לאמירות הקשות בהפגנות, קבלו זאת באהבה. חשוב שגם השמאל יוציא קיטור, והקיטור לא חייב להיות לפי נוסח התפילה המסוים שלנו. לא רוצים אותנו בבית הכנסת שלהם בגן מאיר או בכיכר רבין - לא נורא. השמאל ספג מכה קשה בבחירות האחרונות, ומי שצפה בדיוני שלום עכשיו לפני יותר משבוע התרשם מהמשבר המורלי והערכי שם. לא צריך להטיל ספק בכאב האנשים (נבדיל בין ההמון לשטויות שחלק מהפוליטיקאים הפריח), וכשכואב, לא תמיד בוררים במילים. אנחנו צריכים לדעת להכיל אמירות קשות כלפינו. זה המדד למי שמבקש להציע חלופה לעילית החברתית. לא חייבים לענות עכשיו. זה לא מאיים עלינו או על מפעל ההתיישבות.
2. חלקים בתקשורת, לעומת זאת, נוהגים בחוסר אחריות ומלבים אש. הם תקועים בשנות ה-80 בקיבעון פסיכו-פוליטי, ומפילים את התועבה על "כל הימין". שוב חוזרים על "הרבנים" שמכתיבים לקנאים לרצוח תינוק בשנתו. עפר לפיהם. הטוען כך, מגחיך עצמו וממחיש את ניתוקו מהמציאות.
הקנאים נמנים עם קבוצה קטנטנה של אנשים מסוכנים, שאין להם אלוהים ולבטח אין להם שום רב. אפילו הימין האידיאולוגי המובהק מתנגד להם. במקום להסתבך בגינויים, צריך לטכס עצה ביחד כיצד מכריתים את הגידולים. יש לחזק את מערכת הביטחון לפעול ביתר שאת ולתת כלים בידי מערכת המשפט להעניש בחומרה, כי עת צרה היא ליעקב.
3. מילה על נשיא המדינה, ראובן ריבלין. היוצאים נגדו בימין, אינם מבינים את תפקידו החשוב. כתבתי בעבר שריבלין משמש כליא ברק לתסכול של השמאל הישראלי וערביי ישראל. חשוב שתהיה להם כתובת שתזדהה. החלופה לפעילותו של ריבלין היא אלימות, חלילה. זה בדיוק רעיון הממלכתיות של מוסד הנשיאות. הלוואי שבזמן הסכמי אוסלו היה עזר ויצמן פועל מול הימין כמו ריבלין - אולי היו נמנעים מחזות קשים. חבריי בימין, ריבלין אינו הממשלה ואינו קובע מדיניות. טענות פוליטיות הפנו לנבחריכם.
4. עוד אתייחס להתלהמות משמאל, אבל קשה להימנע מתגובונת לכותרת הראשית של "ידיעות": "הבית בוער" בהשאלה משירו של מרדכי גבירטיג "אונדזער שטעטל ברענט", "העיירה בוערת". ישראל אינה שטעטל, תודה לאל, למרות העובדה שמנסים לשכנע אותנו שהיא כזאת. פוגרום פשיטיק ב-1936, שבעקביו נכתב השיר, היה לסמל לפרעות שקדמו לשואה. מושל מחוז ראדום, בית המשפט והתושבים הפולנים האשימו בפרעות את היהודים, כלומר את הנרצחים! מה מזה דומה למציאות שלנו? הטענה האנטישמית היא שישראל עושה לפלשתינים מה שהנאצים עשו לנו. מדוע לחזק את השקר? די בזוועה שאירעה כדי להרעיד אותנו.
ברגעים כאלה כדאי לחשוב על משפחה. על-פי רוב, מריבות משפחתיות קשות ממריבות חיצוניות. הוויכוח הרעיוני והפולמוס לא ייפסקו גם אחרי הקולות והמראות. זה בסדר. נשאב עידוד ונחמה מההסכמה הכמעט מוחלטת בציבור ביחס לחומרת הפשעים ולגינויָם. בינתיים, כדאי שכל אחד יקטין את הלהבות בסביבתו.

פורסם במקור: ישראל היום (ב', 3.8.15)
תאריך:  03/08/2015   |   עודכן:  03/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עילית חברתית במבחן
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
הזית השלום היא אובססיה
קלאודיה רמות  |  3/08/15 09:41
2
ראש ממשלת נאום האוטובוסים
גינויים חנטריש  |  3/08/15 09:51
 
- מה עם גזענות השמאלנית והערבית
שגכ  |  3/08/15 17:40
3
אז מה שחשוב לך זה ה"ימין"
דראון עולם  |  3/08/15 10:33
4
דה ז'ה וו.
בבון זה קוף  |  3/08/15 13:06
5
דרי אידר .ההבחנה של התלהמות
ישע  |  3/08/15 15:12
6
'העיירה בוערת' - 1938 אזעקה !
למחבר התעלמת  |  3/08/15 15:35
7
אין ספק=בדומא נעשתה עבודה ערבי
קורןנאוה טבריה  |  4/08/15 07:47
8
כרגיל, כתוב לעלא ולעלא ל"ת
שוחר-שלום  |  4/08/15 09:37
9
מילים כדורבנות
עיליתה  |  4/08/15 19:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
מה הם חושבים להשיג בזה? הסעת המונים מפ"ת לת"א ועד בת-ים? זהו? על זה הורסים מדינה ומשתיקים את מרכז העצבים של ישראל ל-20 שנה?! האם באמת אינם מבינים שמאות אלפי הרכבים הנכנסים בכל בוקר לגוש-דן ויוצאים בשעות הערב ימשיכו לעשות זאת בהמוניהם
נחמה הכט
אפשר להכביר במילים על חומרת המעשה בכפר דומא, ועל חוסר האנושיות של המרצחים, אך דבר אחד יותר מכל צורם לאוזן ודורש התייחסות - הגינוי מתבקש, אך ניצול השעה בניסיון להצטייר כנאורים אינו במקומו. הכוונה היא לאנשי השמאל בישראל הקופצים על ההזדמנות לחרף ולגדף ציבור שלם
ראובן לייב
פשעי השנאה שמבצעים קנאים יהודים בשמה, כביכול, של "שליחות מגבוה", מזיקים בסופו של דבר לכולנו ומשחקים בגדול לידי האויב
בצלאל סמוטריץ'
מי שיאסור על אנשים לחשוב ולהביע את דעתם, מי שינסה להלך עליהם אימים ולעצור אותם כי העזו לדבוק בעמדותיהם האידיאולוגיות ידחק אותם לפינה ויגרום להם לעשות מעשה
עמי דור-און
אחרי שהסתבר כי יהודי הוא זה שדקר את ה"גאים" במצעדם בירושלים קפצו הכל אל המסקנה, כי גם במקרה של הצתת הפעוט הערבי "היהודים עשו זאת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il