X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה אמור לנטרל את השתוללות הטרור היהודי-משיחי והטרור הפלשתיני בשטחים טעוני המחלוקת? האם יש בכלל סיכוי ממשי לפתרון?
▪  ▪  ▪
הצתת הבית בכפר דומא. מעגל דמים אכזרי [צילום: פלאש 90]

"צה"ל יכול לכבוש את כל השטח בין הירדן לים. אבל איזו מדינה תהיה לנו? בהנחה שיש בחירות ודיר יאסין לא המדיניות שלנו. תהיה לנו כנסת עם רוב ערבי. בין שלמות הארץ או מדינה יהודית, בחרנו במדינה יהודית" - דוד בן-גוריון, ראש ממשלת ישראל ושר הביטחון הראשון.
שריפת הבית על יושביו בכפר הפלשתיני דומא, הוא לא משהו שאמור להיות מפתיע. הוא כן דבר חמור, מזוויע, מקומם, חסר מוסר, מכעיס, מביש ומעורר עלבון בצורה מרבית. בטח ובטח שהמעשה הנורא ואיום הזה, בוצע על-ידי חסרי רגש אנושי, שכביכול עשו זאת בשם היהדות.
אין בזה ולו קמצוץ אחד של יהדות, אלו אולי יהודים על הנייר מבחינה דמוגרפית, מבחינה אנושית ומוסרית, אלו אינם יהודים. בכלל, נראה שמשני צידי המתרס, כלומר גם הצד היהודי וגם בצד האיסלאמי, לא מבינים לגמרי מהי המהות הבסיסית מבחינה אתנית ולאן למעשה במקור שלה, היא אמורה להוביל את האדם בצורה אנושית.
אמנם קבוצות וארגונים מסוימים, שפעלו בשם האיסלאם, הלכו ואיבדו כל מוסריות עם השנים יותר מכל גורם חסר מוסר בשם היהדות שהוא, אך לא מדובר כאן בתחרות טרור.
מדובר כאן במעגל דמים אכזרי וחסר רסן, שבשורה התחתונה בסוף, בסוף אחרי הכל, חייבים, פשוט חייבים למצוא לו כמו תמיד, איזה שהוא פתרון.
החלטה 242 של מועצת הביטחון של האו"ם לאחר מלחמת ששת הימים, נתנה לישראל שני הישגים חשובים מבחינה דיפלומטית. ההישג הראשון הוא למעשה, החזרת שטחים תמורת שלום. לאחר מבצע קדש בשנת 1956, ישראל נדרשה על-ידי האו"ם לפנות את סיני ללא תמורת שלום. בהחלטה 242, לא נדרש מישראל לפנות את השטחים שתפסה, אלא כחלק מהסכמי שלום.
ההישג השני שלא פחות חשוב הוא, שמה שצוין בהחלטת האו"ם הוא, נסיגה משטחים ולא מהשטחים. פתח זה בסעיף הנידון נתן למעשה לגיטימציה של אפשרות משא-ומתן תוך מצב אפשרי של שינוי גבולות לאחר נסיגה וזאת לעומת הגבולות שנוצרו עקב הפסקת האש, שלאחר מלחמת העצמאות.
החלטה 242 באופן כללי, שוללת מישראל זכות לספח שטחים שנכבשו במלחמת ששת הימים באופן חד-צדדי, ולבנות התנחלויות. העובדה שישראל עשתה זאת בכל זאת, דווקא פגע בהישגים הדיפלומטים של ישראל, ובאותו זמן אף יצר את הסיכון הדמוגרפי, מה שיצר איום גדול יותר למצב של מדינה דו-לאומית וקריסת מפעל הציונות.
הלגיטימציה מצידה של מדינת ישראל אם בצדק או לא, לשטחים טעוני מחלוקת ומיעוטי אוכלוסין ומחוץ לגושי ההתיישבות הגדולים מעבר לקו הירוק, יצרה מציאות בה מתיישבים מסוימים בעלי דעה קיצונית ובשם השליחות, שותפים פעילים ליצירת מעגל הדמים הבלתי פוסק שנוצר שם.
הכתובת היחידה לאחריות בנושא האלימות הרבה בשטח, היא המדינה ומי שצריך לנהל אותה. במידה והניהול הוא כושל, במידה ואין מי שיקח אחריות, במידה וישנה הסתה, חילופי האשמות ואווירת חוסר סולידריות כללית, ישנה אנרכיה, בין אם רוצים אותה ובין אם לא.
כל ממשלה שקמה לישראל, חייבת להחליט אם המדינה מכילה את כל שטחי יהודה ושומרון תחת החוק הישראלי, ומצרפת אליה בצורה דמוגרפית למעלה משני מיליון פלשתינים, מה שאומר שמבחינה דמוקרטית, תהיה המדינה גם אחראית לזכויות שלהם מבחינה אזרחית. או האם המדינה, נפרדת על-פי הסכם המוכתב בכורח המציאות הקיימת, בגיוס מסיבי של מדינות המערב החופשיות, בלי פחד ובהצגת אלטרנטיבה מרתיעה, השומרת על ביטחונה ומקבעת את צביונה היהודי- דמוקרטי.
הסיכוי לדבר כזה, יצוץ אך ורק ביוזמה ישראלית אשר יודעת להתנהל מול עולם מורכב, שחלקו צבוע ואנטי ציוני ואמור להגיע מצד אחד בלבד, ראש ממשלת ישראל וכנסת ישראל.
קחו אחריות, הכריזו מלחמה על כל מי שמעוניין לחסל את המדינה היהודית-דמוקרטית. אין דרכי קיצור להילחם בטרור, זו הדרך היחידה!.

תאריך:  03/08/2015   |   עודכן:  03/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דוד בן-גוריון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בצל השנאה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הנחה שקרית ומטעה
עובד1  |  3/08/15 18:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישראל רוזנבלט
עוד בטרם מתה שירה בנקי מפצעי הדקירה שלה, כבר החלו בוגרי אוסלו ויחצ"ני ההינתקות בניסיון להוציא מחוץ למחנה את כל מי שמפריע להם, פוליטית. תחילה זיווגו מלאכותית בין פשעי השנאה בירושלים ובדומא, ואח"כ הציפו אותנו בנבואות חורבן, שיימנע רק אם הציבור יחזור להיות "שפוי". כלומר, יחזור מיד למוטב השמאלני
יצחק מאיר
אין נביא בישראל, ואין איש עומד בשערים, ואויה לנו אם לא נעלה שם ונעמוד יחדיו צפופים ורווחים יחדיו מדמים לנפשנו כי אם נביא אין שם - צוואת הנביא שם תלויה לנגדנו תמיד
איתן קלינסקי
מחנה הימין, הסבור כי שופטי בית המשפט העליון לא עמדו במחויבות של "וְדָרְשׁוּ הַשּׁוֹפְטִים הֵיטֵב", החליט שמותר לו ליידות אבנים מטאפוריות, בקבוקי שתן מטאפוריים, ביצים סרוחות מטאפוריות וחפצים רבים מאוד מטאפוריים בשוטרים, שרק מילאו את החלטת שופטי בית המשפט העליון
יוסי קרמר
זקנה שמטרתה היא הרס והשמדה עצמית של הגוף הפיזי, גורמת בתהליך איטי יחסית לתאים שמהם מורכב הגוף לא להתחדש, תהליך שאנחנו בני האנוש מכנים אותו בשם זקנה, ובעקבות הזקנה באה הדעיכה, עד שמתרחשת לה ההשמדה העצמית, שמובילה להתרחשות תופעת המוות
יוני בן-מנחם
הנשיא הסורי אסד ויתר מחוסר ברירה על חלקים גדולים של סוריה ונערך לשליטה ברצועת החוף במערב סוריה שם מרוכזים בני עדתו    אסד מעודד מכמה התפתחויות חדשות שלהערכתו ישאירו אותו בשלטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il