X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כדי שיהיה אחרת, כל אחד מאיתנו חייב לקחת אחריות על עצמו ולא להתעלם מהסובב לא להתעלם במשחק כדורגל כשאוהד מקלל ונוהג באלימות לא להתעלם מטרקטורון שמתפרע על החוף ומסכן אנשים
▪  ▪  ▪
פתח לאופטימיות [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

דווקא תחושות חוסר אונים לשמע הידיעות הקשות, הן שמובילות אותי לצאת השבוע להפגנה בחיפה. להתגבר על זעם וכעס פנימי שדוחקים אותי לפינה ומכריחים אותי להרגיש שזו לא המדינה שאני רוצה לחיות בה. מה עושים? לא רוצה להרגיש כך ובכל זאת הרגשות הקשים צפים. פעם זה היה אחרת. אופטימיסטית נצחית, כך נהגו לכנות אותי.
דיבורים, דיבורים. כולם מדברים. עוד רגע ושוב נעלם כולנו לתוך שגרה רגילה, יבשה. שורה בעיתון. אני יודעת שזה מיעוט הרסני. אלה תמיד הניצוצות הבודדים שמציתים את כל האש. כך היה לאורך ההיסטוריה. ואני גם יודעת שאין לנו את הפריבילגיה לוותר. לא עבורי ולא עבור ילדיי. כי רק באמונה בחינוך, בעשייה יזומה, ובפרואקטיביות יש פתח לאופטימיות.
לפגוש את הפחדן
כדי שיהיה אחרת כל אחד מאיתנו חייב לקחת אחריות על עצמו ולא להתעלם מהסובב. לא להתעלם במשחק כדורגל שאוהד מקלל ונוהג באלימות, לא לתתעלם מטרקטורון שמתפרע על החוף ומסכן אנשים. וכלפי זה שמשבש הפגנה או כנס באלימות, אתה מגיב. אולי זו משמעותה האמיתית של מעורבות חברתית. והדבר העיקרי שיביא לשינוי מהותי, הוא מבט פנימה. אין יותר מקום לזריקת אחריות, איש אינו פטור מעבודת התיקון הפנימית: לזהות את הקנאי הזה שבתוכנו, כי בכל אדם יש קנאי. לפגוש את הפחדן שבפנים, שיודע להצית להבות בחושך ומיד לברוח. ובעיקר, בעיקר - להכיר את הפוסל שבתוכנו, זה שפוסל את האחר, את דרכו, את נטיותיו, את אמונותיו ואת דתו. כי הפוסל תמיד במומו פוסל.
זו הסיבה שאני מתחזקת ברגעים כאלה מהארגון שאותו אני מובילה. ארגון שגרירי רוטשילד הוא ארגון של פסיפס מרכיבי החברה הישראלית המזמן לשיח, לדיבור, לדיאלוג, ללמידה משותפת חילונים, דתיים, ערבים, עולים חדשים וותיקים. זו הדרך הטובה והאמיתית ביותר מבחינתנו ללמוד לחיות ביחד. לייצר מכנים משותפים. להתנסות יחד בעשייה חברתית. מונעים מהצורך להשפיע ולייצר מציאות. להכיר. לראות דברים ממגוון נקודות מבט. להבין שאפשר. ברור, זה לא קל. זה אפילו קשה. זה מעלה לעיתים אמוציות, רגשות רדומים ודילמות אמיתיות. אבל זה אמיתי.
שגרירי רוטשילד הם סטודנטים צעירים מכל מרכיבי החברה. מוצא, דת ודרכי חיים שונות. הם עוסקים גם בלמידה עצמית. בהתבוננות פנימה. הם עסוקים בלזהות את החסמים של עצמם, לאתר את החוזקות, החולשות. להיות בעלי מודעות עצמית. זו כנראה המיומנות המרכזית שתשפיע על כולנו. הם מהווים ביחד קבוצת איכות שתתפזר בעתיד במדינה, תיצור בחברה קבוצה מעורבת ומודעת ותחיה את החיים ההומניים שבהם הם ואנו מאמינים. חיים מורכבים, לא פשוטים, שהאמת בהם עשויה להיות מתעתעת ולא תמיד קלה לשמיעה. אבל הם אמיתיים ומדברים ונושמים ויש בהם דינמיקה שלא מוותרת לעצמנו.

דפי בירן זינגר מנהלת ארגון שגרירי רוטשילד מיסודה של קרן רוטשילד קיסריה.
תאריך:  04/08/2015   |   עודכן:  05/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תרצה הכטר
השאלה העומדת על הפרק אחרי עשור ל"הינתקות" איננה האם רוב הציבור מוכן להודות כיום ששגה לפני עשור כשתמך ב"תוכנית ההינתקות" פרי יוזמתו של ראש הממשלה דאז, אריק שרון? נכון יותר לשאול איך קרה שרוב הציבור לא השתכנע לפני עשור שאין לגרש 10,000 מבתיהם? במה שגו מארגני המחאות כנגד יישום תוכניתו של שרון?
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - קצת פרופורציה, לכאורהבעלת-ברית, בתיאבון ומפרקים
ראובן לייב
העיתונאי גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, חושף את צידו הבלתי-ידוע של המרגל שהפך למזלו המר לקורבן כפול של שתי מדינות: הן של ארצות-הברית והן של ישראל
איתן קלינסקי
ירושלים, אליה אנחנו מייחלים, שינהרו עמים ללכת באורחותיה, היא כיום עיר שטופה בגלי שנאה
הרב ישראל רוזן
ברמת היחיד לבי ודמעתי על החריגים הסובלים. חלק מהם מוצאים מזור במסגרות שונות. אבל, וזה האבל הגדול; מה מקום לקהילתיות כאן? מה מקום לגאווה כאן? כל מי שנאמן - ולו חלקית - לערכי בית היהודי יודע כי מדובר בחריגוּת ולא בניפוח חזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il