X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם ההנהגה הישראלית עד כה, אשמה באי יישום פתרון מדיני מול ההנהגה הפלשתינית? האם גלי הטרור ימשיכו להכות, כל עוד לא תהיה הפרדה מדינית?
▪  ▪  ▪
אבו-מאזן. פלגנות בתוך החברה הפלשתינית [צילום: פלאש 90]

"הצבאות הערביים נכנסו לארץ ישראל כדי להגן על הפלשתינים מפני העריצות הציונית, במקום זה הם נטשו אותם. הכריחו אותם להגר ולעזוב את מולדתם, הטילו עליהם הסגר פוליטי ואידאולוגי והשליכו אותם לגטאות. מדינות ערב, הצליחו לפזר את הפלשתינים ולהרוס את אחדותם. הם לא הכירו בהם כעם מאוחד, עד שעשו זאת מדינות העולם." - מחמוד עבאס - (אבו מאזן), במאמר שפרסם באמצע שנות ה-70, לפני היותו יו"ר הרשות הפלשתינית.
ימי זעם הכריזו ארגוני הטרור הפלשתינים לאחר שרפת הבית בכפר דומא ורצח התינוק עלי דוואבשה, רק שאותם ימי זעם, אינם מיוחדים במינן. כידוע, ימי הזעם הפלשתיני רצים על אדמת ארץ ישראל כבר יותר ממאה שנים.
הרי עוד לפני שקמה לה מדינת ישראל, קם לו טרור ערבי-מוסלמי שדרש את מחיקתם של יהודי הציונות אשר עלו לארץ בעליות ההתיישבות השונות. חלקם של ערביי הארץ, שעדיין לא התפארו בלאומיות פלשתינית, לא ששו לחדול ולא פסקו למעשה מטרור, כאילו שמדובר במותג הבית הוותיק שלהם.
מ"מאורעות תרפפ"ו" (תרפ"ט) ועד ימינו, פעילות הטרור על מגוון צורותיה, מעולם לא חדלה לייצר בפס יצור כה מובהק וברור. עריצות, כך לשון הגדרת הממשלה הציונית בפי ההנהגה הפלשתינית מאז זכו הפלשתינים כביכול, להכרה בינלאומית.
כלל לא משנה אם זו ממשלת ימין, מרכז או שמאל, ממשלה ציונית בארץ ישראל, זו עריצות מבחינתם. מספיק להבין דבר אחד מדבריו של אבו-מאזן לגבי הסכמי אוסלו, (נאמר כי ישראל ביצעה באותה תקופה, את השגיאה הגדולה ביותר בתולדותיה, מכיוון שאוסלו נתן לפלשתינים אדמה בלא תמורה, וסוגיות השלב הסופי של הפתרון נשארו פתוחות) על-מנת לקבל את התמונה כי מה שקרה וקורה עד היום מבחינת ישראל וגם ובעיקר מבחינת הפלשתינים, הוא חוסר המוכנות והבשלות מצידם של הגורמים בעלי היכולת להגיע לפתרון מקובע.
הסיבות יכולות לנבוע מפחד, חוסר אמונה, שנאה, מלחמת דת, פוליטיקה צרה וכיו"ב. אבל ככל הנראה במבט נוסף, הסיבה המרכזית היא פירוד ושבטיות קיצונית.
בצד הישראלי, ישנה תחושה שגוברת ככל שחולפים הימים, בה הרוח נושבת יותר מדי לשוליים הקיצוניים הן מימין והן משמאל ואילו המרכז השפוי שביניהם למעשה לכוד בין "תזמורת הכסאות הפוליטיים" של ההנהגה.
בצד הפלשתיני, על הנהגתה נאמר פעם כי לעולם לא פיספסה הזדמנות לפספס הזדמנות, ישנו מצב של הקצנה מתמדת הנובע בראש ובראשונה, בעיקר מחינוך לשנאת ישראל, אך גם כמובן ממיאוס ומפלגנות בתוך החברה והפוליטיקה הפלשתינית בעיקר מאז הסכמי אוסלו והקמתה של הרשות הפלשתינית. תנועת חמאס סירבה להכיר בהסכמי אוסלו ואף נמנעה מלהשתלב במוסדות הרשות הפלשתינית, מה שהביא עד להקצנה חריפה עד עימות לוחמני בין חמאס לפתח בנערך בעיקר ברצועת עזה של שנת 2006, שהוביל להשתלטות חמאס על הרצועה.
כשאין דרך נחושה וברורה, המיישמת את הפתרון להיפרדות מהפלשתינים, ישנה הקצנה. ההקצנה, הן מבחינה דתית, הן מבחינה לאומנית והן מבחינה של פוליטיקה צרה, שחיתות ציבורית ושלטונית, מייצרת אווירת הסתה ולאומנות שלמעשה הובילה ומובילה לפעולות הטרור על צורותיו השונות.

תאריך:  10/08/2015   |   עודכן:  10/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפתרון אין שותפים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עוד "סיבה למסיבה" כדי להוכיח
ר.ב.ז  |  10/08/15 16:18
2
דביר מור הנכבד, מאמר יפה ונכון
שאול אבידור  |  11/08/15 08:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עמוס גלבוע
מה שאנו עדים לו אינו אלא חוליה ברצף בלתי פוסק של אלימות פלשתינית, חצי ממוסדת, מאז ועידת ארגון פתח (שאבו מאזן הוא היו"ר שלו) באוגוסט 2009, שהכריזה על "התנגדות עממית" נגד הכובש הישראלי
איתן קלינסקי
דווקא במציאות של עימות ההולך ומחריף בשטחים דרושה מנהיגות אמיצה, שתאמר לעם ישראל את האמת, כי לא ניתן להחזיק עם שלם עוד מעט יובל שנים בתנאים של כיבוש קולוניאלי
משה חסדאי
יחיד או יחידים הפוגעים בערבים בגלל עוון היחידים שנמצאים בקרבם, הרי הינם פושעים. דינם חמור מכיוון שנהגו בניגוד להלכה ולתורה ולחוק המדינה. אם הרגו שלא כדין, אנשים, נשים, ילדים הרי הם רוצחים. אנו ננצח את אויבינו, אך ורק על-פי המוסר היהודי, על-פי ההלכה, על-פי התורה
איתמר לוין
בפסק הדין בנוגע לחוק החרם קבעו רוב השופטים - שקיבלו את עמדתו של וינשטיין עצמו - שהמדינה אינה חייבת לתמוך במי שמשתמש נגדה בכספים שהוא מקבל ממנה
דורון ניר-צבי
אם יהודים ביצעו את המעשה, והדבר עדיין בסימן שאלה גדול, ברי כי הם לא התכוונו להרוג תינוק. ברי כי התכוונו לגרום נזק רב, אך לא רצו להגיע לתוצאה שאירעה בסופו של דבר, שהרי עובדה היא שלא היה עד כה שום אירוע שבו יהודי רצח תינוק ערבי בכוונת מכוון
רשימות נוספות
חברות תכשיטים לא יפוצו על האינתיפאדה  /  איתמר לוין
מת אבי הפעוט שנהרג בכפר דומא  /  מירב ארד
הירי חודש: 3 רקטות שוגרו מרצועת עזה  /  עופר וולפסון
אוי להתחסדות - אוי לנהי  /  צ'לו רוזנברג
הבלופרים  /  איתמר לוין
טרור וטרור  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il